[Toetsenbord] Opdruk toetsen weghalen, wat nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ferdy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
Ik had via een weblog een link naar www.daskeyboard.com gevonden. Dit bedrijf verkoopt toetsenborden zonder opdruk, waardoor je (volgens hun) sneller kan typen, omdat je niet steeds naar je toetsenbord hoeft te kijken.

Die toetsenborden zijn echter erg duur! ($79,95) Maar ik zou geen tweaker zijn als ik niet probeerde om zelf zoiets voor elkaar te krijgen. :P

Mijn vraag is dus: wat voor (schoonmaak)middel heb ik nodig om de opdruk van mijn toetsenbord eraf te krijgen (zonder dat het plastic smelt natuurlijk).

Zelf heb ik al het een en ander gevonden in het keukenkastje en dit losgelaten op mijn caps-lock, maar ik heb nog geen resultaat geboekt, (behalve dat die nu schoon en bacterievrij is :7 )

Welke tweaker weet wat ik hiervoor zou kunnen gebruiken?

offtopic:
Dit is een echte serieuze vraag, als ik een geintje wou maken postte ik dit op een ander forum ;)

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:06
schuurpapier? (beetje fijn spul wel natuurlijk, anders rag je er gelijk doorheen)

[ Voor 73% gewijzigd door OnTracK op 19-05-2005 19:27 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Misschien ook leuk om te vermelden wat je al gebruikt hebt...
En ik denk idd ook dat het met heel fijn schuurpapier het beste gaat...

Verwijderd

Ik denk wel dat de site waar je naar linkt een grapje is... :)
Je zou je toetsenbord kunnen overspuiten.

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 17:31
In het T-mobile MDA topic stond een tip om het logo te verwijderen met een suikerklontje, misschien werkt dit ook op een toetsenbord. Gewoon met een suikerklontje over de letter wrijven, dan beschadig je de toetsen zelf niet en kras je alleen de lak eraf.

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Waarom zou je sneller typen als je geen letters op je bord heb zitten :?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-02 14:22

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

heh, dat is exact hetzelfde toetsenbord (dikte, typerende vorm bij de lock-leds etc etc) als bij de oude 286 commodore van mijn ma hoort, alleen dan zwart en zonder opdruk :D

*typt relaxed, gamed zwaar slecht - veel te diep indrukken*

[ Voor 12% gewijzigd door powerflux op 19-05-2005 19:38 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:22
Het schijnt dat je bij mobiele telefoons de logo's kunt weghalen met een klontje suiker, misschien werkt dat ook bij de letters van je toetsenbord? Dan krijg je ook geen krassen zoals bij schuurpapier. (staat hier ergens in een topic vermeld)

Edit: lol @ Jeebus

[ Voor 8% gewijzigd door Irby op 19-05-2005 19:37 ]

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• Ferdy
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 19:30:
Misschien ook leuk om te vermelden wat je al gebruikt hebt...
En ik denk idd ook dat het met heel fijn schuurpapier het beste gaat...
Ik heb Ajax allesreiniger en nog een paar andere standard sanitair en interieur-reinigers geprobeerd. Maar deze standard-middeltjes bleken dus te zwak. Ik zag helaas niet iets sterkers staan.

• brehloi
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-02 09:05
Probeer eens klein beetje terpetine.

• Ferdy
Een suikerklontje bleek ook niet echt te helpen.. Als ik nog ergens fijn schuurpapier kan vinden zal ik dat nog proberen.

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
terpetine of thinner, aceton (nagellak remover), ammoniak?, wasbenzine? Schuursponsje en wat jif? Daar zou ik het mee proberen. Wat je ook kan doen is natuurlijk er iets overheen doen (plakkertjes of over spuiten).

[ Voor 38% gewijzigd door Sneak[3G] op 19-05-2005 21:21 ]

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Afplakken en kijken hoe het werkt? Zorgen dat het wat donkerder is zodat je de toetsen sowieso niet kan zien? De opdruk weghalen is gelijk zo permanent.

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-02 20:37
Gewoon verven? :)

Verwijderd

Aap schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 19:35:
Waarom zou je sneller typen als je geen letters op je bord heb zitten :?
Duh. Je wordt gedwongen om alles uit je hoofd te leren, ook waar de ~ toets zit en de |-toets. Ik type snel blind, maar met zulke toetsen moet ik altijd spieken omdat ik ze niet vaak gebruik.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
Vooral de neiging om te kijken is vertragend. Ookal weet je de toetsen, soms kijk je toch een beetje. Soort zelfcontrole denk ik.

• hesselim
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08-2024

hesselim

it wasn't me

Dat gaat je niet zomaar lukken.

Bij de meeste toetsenborden zijn de symbolen door middel van een laser ingebrand (en soms voorzien van een inkt-vulling).

Ik denk dat je schade aanricht en het niet mooi wordt. Ik denk dat je beter blind kunt leren typen.

System Specs

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Koop een AZERTY-tobo in België en stel het in op US-INT, dan heb je ook niks aan de opdruk op de toetsen. Voor een tientje heb je er al een. Hel, als je je wilt, stuur ik je er eentje op voor nop ;)

Kan je in ieder geval kijken of de theorie klopt!

[ Voor 12% gewijzigd door CmdrKeen op 19-05-2005 22:50 ]

Bloed, zweet & koffie

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02 12:52
Koop een potje zwarte verf of zo'n zwarte spuitbus. En spuit gewoon lekker alles over. Volgens mij haal je dan het beste resultaat. Zelf kijk ik eigenlijk helemaal niet vaak naar me toetsenbord, dus ook niet voor die andere tekens die erop staan. Weet ze eigenlijk wel altijd te vinden. Bij mensen gebruik je namelijk nogal vaak van dat soort tekentjes.

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 13:05

Elektronicanet

Leds do it!

Doe dat dus _niet_ :o
Thinner vreet plastic aan. Het gevolg is dat je de vegen/vingerafdrukken van het poetsen met thinner in je toetsen gaat zien.
Waar je het dan mee kan proberen :? Het makkelijkste (en beste) is denk ik om alle toetsen er af te trekken, eerst voor te primen (kunststof primer spuitbus) en dan overspuiten in zwart of een andere kleur natuurlijk >:)
Hmm mijn voorganger wilde ook het verven al voorstellen :9

[ Voor 10% gewijzigd door Elektronicanet op 19-05-2005 23:41 ]

Nederlander in België

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

staalwol

(...jezus :P)

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-02 21:57
Met nagellak remover krijg je het er inderdaad prima af, maar dan zul je wel heeel voorzichtig moeten zijn, want anders neemt het *iets* te veel mee. Werkte vroeger altijd prima om die Ben logootjes van mobiele telefoons af te klussen in ieder geval.

Verwijderd

Als we dan toch handige workarounds gaan opperen: je kunt net zo makkelijk zelf even alle knopjes lukraak omwisselen (alleen de fysieke toetsen, de instelling blijft hetzelfde). Daarmee wordt de opdruk betekenisloos en moet je jezelf ook dwingen alles uit je hoofd te leren.

Daarbij zijn er leuke toetsenbordindelingen denkbaar, die het bezoekers die je computer willen gebruiken nog wel eens lastig kunnen maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.keytools.com/keyboards/images/abckeyboard.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 00:54 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Je kan bij de betere doe het zelf zaak zeer fijn schuurpapier kopen.
Dit is voldoende om de bedrukking eraf te schuren zonder dat je met hele ruwe toetsen komt te zitten.
:)
Overspuiten is iets lastiger als je het toetsenbord niet goed prepareert met een primer. Dan kan je verf soms snel los laten. =)

Senile! Senile Oekaki

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 00:53:
Als we dan toch handige workarounds gaan opperen: je kunt net zo makkelijk zelf even alle knopjes lukraak omwisselen (alleen de fysieke toetsen, de instelling blijft hetzelfde). Daarmee wordt de opdruk betekenisloos en moet je jezelf ook dwingen alles uit je hoofd te leren.

Daarbij zijn er leuke toetsenbordindelingen denkbaar, die het bezoekers die je computer willen gebruiken nog wel eens lastig kunnen maken:

[afbeelding]
sniet handig daar de vorm van de toetsen afhankelijk is van de positie op het toetsenbord. Lukraak gaan shufflen staat dus garant voor een irritant keyboard wat voor geen moer meer typt.

* HunterPro wil ook een opdrukvrije Logitech Ultra-X :)

Verwijderd

Nog een tip: koop een IBM Model M, zo'n hele oude plank van 2,8 kilo. Kost wat tijd, je moet rommelmarkten aflopen. Ik heb er laatst twee gekocht voor eur 7,-. Stap twee: toetskapjes eraf en bord schoonmaken. Stap 3: toetskapjes niet terugplaatsen en typen maar. Voor een sneller (en duurder) resultaat bestel je zo'n bord op http://clickykeyboards.com/ en eventueel blanco keycaps. Voordeel is dat dit imo het beste toetsenbord is dat er bestaat.:)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vilenin schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 22:49:
Koop een AZERTY-tobo in België en stel het in op US-INT, dan heb je ook niks aan de opdruk op de toetsen. Voor een tientje heb je er al een. Hel, als je je wilt, stuur ik je er eentje op voor nop ;)

Kan je in ieder geval kijken of de theorie klopt!
* dion_b typt al tijden met een Argentijns-Spaans toetsenbord :P
(ooit eens gratis gekregen van winkel die die dingen aan de straatstenen niet kwijt kon in NL)

Werkt prima - ik typ iig volledig blind.

Nu zoek ik een cyrillisch, arabisch of japans toetsenbord (zonder latijns opdruk ernaast) ...

...maar het zou me niet verbazen als ik voor mijn verjaardag een daskeyboard van m'n vriendin (die zelf met Dvorak of zelfs een custom linkshandige Dvorak layout werkt) krijg ;)

Oslik blyat! Oslik!

• larry laffer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-12-2021
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 19:32:
Ik denk wel dat de site waar je naar linkt een grapje is... :)
Je zou je toetsenbord kunnen overspuiten.
Is toch geen grapje, zag het bij de nieuwigheden staan in verschillende tijdschriften. De blanco toetsen is niet het enige aparte aan zo'n toetsenbord; naargelang met welke vinger je de toetsen indrukt, zitten er ook veertjes onder van verschillende sterkten.

@TS mischien kan je voor het proberen van die stickertjes die ook gebruikt worden voor typcursussen (scheidegger, ipoc, etc.) gebruiken. (maar dan allemaal in 1kleur, i.p.v. de "vinger"kleuren.) Dan kan je eerst 'ns proberen of dat wel bevalt.
Pagina: 1