Ik heb een Asus WL-500G geinstalleerd. Via de webinterface alles ingevuld (MAC adres NIC voor ISP, WPA protectie, geen WEP want alleen 54G).
Met de tool van mijn wireless kaart in mijn notebook (Intel PROSet) zie ik het netwerk SSID en kan er ook contact mee maken. Verder zie ik in het Status & log / DHCP lease onderdeel dat er een IP adres is toegekend aan de pc's in mijn netwerk.
So far so good
Maar wanneer ik in FireFox ga browsen krijg ik na een timeout de melding:
"<www.blablabla> cannot be found. check the addess and try again".
Dit is zonder dat een proxy server is geinstalleerd dus "Direct connection to the internet", Een proxy server instellen (van mijn provider) geeft na een timeout een melding dat de proxy niet gevonden kan worden.
Wanneer ik de 'wired' NIC gebruik - dus als ik een netwerkkabeltje inplug - gaat alles van een leien dakje, geen problemen en kan ik ook de webinterface op 1923.168.1.1 benaderen.
Het probleem is dus draadloos internetten. Moet ik een extra instelling maken?
Firmware = 1.9.2.7
Met de tool van mijn wireless kaart in mijn notebook (Intel PROSet) zie ik het netwerk SSID en kan er ook contact mee maken. Verder zie ik in het Status & log / DHCP lease onderdeel dat er een IP adres is toegekend aan de pc's in mijn netwerk.
So far so good
Maar wanneer ik in FireFox ga browsen krijg ik na een timeout de melding:
"<www.blablabla> cannot be found. check the addess and try again".
Dit is zonder dat een proxy server is geinstalleerd dus "Direct connection to the internet", Een proxy server instellen (van mijn provider) geeft na een timeout een melding dat de proxy niet gevonden kan worden.
Wanneer ik de 'wired' NIC gebruik - dus als ik een netwerkkabeltje inplug - gaat alles van een leien dakje, geen problemen en kan ik ook de webinterface op 1923.168.1.1 benaderen.
Het probleem is dus draadloos internetten. Moet ik een extra instelling maken?
Firmware = 1.9.2.7
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 19:16 ]