Toon posts:

CPU Dood? :'(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC boot niet, er blijven alleen angstvallig 4 rooie lampje op mun MSI K7T Pro2 branden... das CPU of baterij... :'(
Iemand ideeën?

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
pak het mobo boekje en kijk welke combinatie van lampjes wat betekent. ik kan je ook niet helpen

Verwijderd

The processor might be damaged or not installed properly.

Eenvoudig dus, proc eruit, proc erin (extra goed opletten),voila hij doet het of je niet en dan moet je gewoon een nieuwe halen

• DaRKoNe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Heeft een kameraad van mij ook gehad...

Net nieuwe PC in elkaar geflanst... CPU op MSI Pro 2 mobo gedrukt... booten... niets...
4 rode ledjes... terug naar de winkel andere CPU opgehaald... booten... YES

Kortom: Ik denk dat je CPU naar de kloten is

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

core afgebrokkeld ook gehad processor kaduuk

Turn it off and on again.

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:17
Ik heb het ook gehad..
Reset het bios eens met de jumper.. Dat hielp bij mij al.
MSI bordje zuigt echt erg.. boot niet eens meer op 850 terwijl CPU op ASUS bord op 1 Ghz draait!!!!

Verwijderd

Overburen ook: zat de AGP-kaart scheef! Check alles dus ff!

Verwijderd

Dat bord heeft één of andere protectie, waardoor ie de cpu automatisch terugzet als het hem teveel wordt. Heel irri :(

Maar ja een TB 1000 op 1100 vindt ik wel genoeg.

Verwijderd

Wat heb je gedaan voordat de cpu dit deed?
Je moet er als laatst vanuit gaan dat er iets stuk is, dat kan je een hoop poen schelen.
Een cpu gaat al helemaal niet zo snel stuk.

Verwijderd

Topicstarter
het laatst had ik mijn CPU ontdana van die vage stukje schuim die er op daten want die belemmerde de koeling, daarna bootte die ook, en een stuk koeler! meteen 30 gradne omlaag en toen wastie nog maar 33 graden... daarna weer rebooten: dood.

Verwijderd

Die van mij ging ook kapot. zie onderstaande. Maar ik was aan het krassen en tekenen geweest op me processor. TIP: Sloop alle onderdelen uit je pc. behalve wat hoognodig is, en check of processor en videokaart en geheugen er goed inzitten. Alles er even uit halen en er weer in doen. Dan hopen dat ie het doet, anders.tja....

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 16:45

d-motion

zow... en dan nu...

Iedereen loopt te roepen dat de processor kaput ist, maar dat had ik namelijk ook (moederboard defect!).

WWW.RC5.NL

Verwijderd

Topicstarter
Mwa, ik heb net een nieuw mobo, en de vorige was al defect, dus ik denk dat het nu echt de CPU is hoor... maar wie woont er in Zutphen en heeft een K7 plank? dan kannik het effe testen voor ik er mee naar Zwolle ga.... :P
Pagina: 1