Lock ups! Wat wordt te warm?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:52
Ik heb mijn nieuwe systeem nu bijna 2 weken:
Het bestaat uit een:
epox 7kxa
athlon600
dubbele koeler
128 mb 133 mhz
aopen 300 watt kast
asus 6600 deluxe
2 netwerkkaarten

Nu loopt de computer steeds vast na een tijdje. Ik heb dit probleem alleen als de kast dicht zit, met de kast open heb ik geen problemen.
De temperatuur van mijn athlon is altijd ongeveer 30 graden (kast open of dicht maakt niets uit)

Ik denk dat het mijn videokaart is? Komt dit vaker voor bij videokaarten, dat ze te warm worden. Kan het zijn dat deze kapot is, want er zit wel een koeler op! Videokaart is net nieuw, dus ik vindt het een beetje raar dat deze kapot is.

p.s. ik heb niets opgevoerd, alles is standaard!!

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:33
Stomme vraag misschien maar je weet maar nooit: is het fannetje van je videokaart stuk?
Gaat je monitor na een tijdje in standby? En gaat daarbij dan het fannetje oook uit?

Ik heb een GeForce. Als mijn monitor in standby gaat, gaat het fannetje ook uit. Wel handig, alleen jammer dat als hij weet uit standby komt de computer crasht. En dat terwijl hij juist (ondanks het uitstaan van het fannetje) koeler wordt. Maar ik heb dit probleem pas sinds mijn Asus K7v dus het probleem zal wel elders zitten.....

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• hessel|IA
  • Laatst online: 05-11-2024
* Probeer een met zo'n auto termometer de temp op verschillende plaatsen in je pc te meten.
cpu, video, hd, enz.
* Zorg er ook even voor dat de flatkabel niet je interne luchtcirculatie hindert.

Wat ik ook heb gedaan is een 2e fan in mijn pc geplaatst. Deze zuigt de lucht aan de voor kant naar binnen.

Grutte Pier fansels

• VivaAtloni
fannetje doet het wel van videokaart en er zit geen kabel voor de videokaart!

Maar hij loopt vast bijvoorbeeld onder het gamen zoals UT!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:48
Probeer eens een andere videokaart, (GEEN GEFORCE!!).

TNT2/Voodoo3 o.i.d.
En ga dan weer eens UT spelen en je zult zien dat het systeem niet meer vastloopt. (denk ik)

(Ik spreek uit ervaring)

Je videokaart is oke, denk ik.
Het is waarschijnlijk een combinatie van..

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:48
Probeer eens een andere videokaart, (GEEN GEFORCE!!).

TNT2/Voodoo3 o.i.d.
En ga dan weer eens UT spelen en je zult zien dat het systeem niet meer vastloopt. (denk ik)

(Ik spreek uit ervaring)

Je videokaart is oke, denk ik.
Het is waarschijnlijk een combinatie van..

• VivaAtloni
Ik heb windows er ook al een keer opnieuw ingezet.

Een athlon moet toch gewoon met een geforce lopen op en epox 7kxa bordje.

Het is toch vreemd dat hij met kast open niet vastloopt en met kast dicht wel!
Moet toch bijna wel een temperatuursprobleem zijn!!

• VivaAtloni
heb ook zo'n programma bij mijn kaart gekregen, smartdoctor. Als ik uit UT na 10 minuten spelen, met kast dicht, is de videokaart zeker 75 graden celcius, lijkt me beetje het limiet. Als ik doorspeel wordt de kaart toch alleen maar warmer

Verwijderd

Ik krijg via m'n site Super7 telkens dit soort probleem vragen, en elke keer na een hint, blijk ik gelijk te hebben dat de Athlon planken moeite hebben met de nieuwste en onbekendere videokaarten...

• VivaAtloni
Ik begrijp dat niet zo, waarom zou incompabiliteit meer warmte veroorzaken.

Dus niemand denkt dat het aan een verotte videokaart ligt??

Verwijderd

ik heb vandaag 2 extra cooling fans in mijn pc gebouwd en mijn locks zijn wel minder geworden.

2 gaten geboord van 80mm en 2 JustCooler fans van 8cm erin, eentje tegenover mijn PCI sloten en eentje bovenin.

Verwijderd

Ik heb ook zo'n Epox board en exact dezelfde problemen. Kast open alles goed, kast dicht lock-up na zo'n 10 min. Alles overigens wel oc'd. Krijg de indruk dat niet de videokaart (Asus 6800) de echte oorzaak is maar wellicht het Epox board. Extra koeling met een aantal fan's op de videokaart gericht hielp nl. niets. Ook de vieokaart zwaar onderclocken loste niets op. Begin volgende week komen er twee extra coolers in (1 blazer en een dubbele zuiger)
Dit moet het probleem wel oplossen.

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 20:54
ligt het probleem niet gewoon aan de voeding.. athlon+geforce gaf toch wat probleempjes?

• VivaAtloni
Als ik 10 minuten UT aan het spelen ben en dan naar de desktop ga, dan zit de videokaart toch al dik over de 70 graden celcius (laatste keer 75 graden). Dit is voor een normaal geclockte kaart 120/166 met sgram geheugen (dat zeker goed moet zijn voor 200 mhz) en een ventilator op de videokaart toch wel hele hoge waarden!!

Voeding is aopen 300 watt, dat moet toch voldoende zijn (computer krijgt toch niet meer stroom als de kast dicht zit??)

• VivaAtloni
wat betekent trouwens je moederbord mra-en???

• Digistorm
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Hmmmm laat ik dan toch maar ff reageren...

Er hoeft helemaal niks kapot te zijn, ook geen verkeerde onderdelen...
Ik heb dit ook, en dat is puur omdat de koeler zijn warmte niet kwijt kan. Die blijft dan in de kast hangen waardoor de videokaart opwarmt. En let ff wel op: niet de kant waar de koelfan zit warmt op maar dan ANDERE kant... want daar blijft de warme lucht van je cpu... wat bij mij helpt is een extra koeler vlak bij het koelblok plaatsen die de warme lucht naar buiten blaast.
Dus moet je dat maar eens proberen... extra fans vanaf de andere kant op je kaart richten zal niet zo heel veel succes hebben omdat ie vanaf de andere kant opgewarmd wordt. Zeker als je fans op je koeler lucht aanzuigen komt de opgewarmde lucht regelrecht tegen je videokaart aan...
Moet je maar eens checken in je systeem, ff kijken hoe de lucht stroomt en dan op de goede plek een fannetje monteren die de warme lucht wegzuigt en naar buiten blaast...

• VivaAtloni
Heb net een pci netwerkkaart die naast de videokaart zat verwijderd en de sleuf aan de achtekant van de kast opengelaten. Die computer loopt nu al weer een hele tijd goed en de videokaart is nog niet boven de 70 graden gekomen en het belangerijkste nog niet vastgelopen.

Ga tevens even een ventilator plaatsen die de warme lucht wegzuigt, die tegen de videokaart blaast, want dat gebeurt wel degelijk. bedankt voor de tip digistorm.

Hoop dat ik nu eindelijk een stabiel systeem krijg.

Verwijderd

Zal inderdaad warmte ophoping zijn. ik heb het al eerder gezien bij een HX08. Perfecte kast maar niet echt goed kwa koeling.

Laat de kast aan de zijkant open en als het dan stabiel blijft draaien is het de koeling.

Ik merkte dat bij een HX08 met een snelle proc en ditto videokaart er een warmte ophoping plaats vindt met de standaard koeling. TNT2 en G400 hebben dit niet.
En het is inderdaad alleen na een flinke tijd gamen. Combinatie van warmteophoping van proc en videokaart. Precies de symptomen die je beschrijft.

Een extra fan die lucht verwijderd ergens vanachter je proc is al genoeg. Dit wordt ook geadviseerd door AMD. De HX08 heeft dit itt een Inwin Q500N niet. Gewoon zelf even aanpassen en nooit meer "uitdagingen" ;)
Pagina: 1