Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

toetsenbord modden

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:52
ik wil in de zomervakantie mijn toetsenbord gaan modden, door een LCD schermpje te plaatsen op het nummerieke gedeelte.

omdat ik het nummerieke gedeelte niet weg wil gooien wil dat stukje in een doosje (of iets dergelijks :Y) ) bouwen

iemand nog ideën voor beide stukjes?

(weet niet of deze topic in het goede gedeelte staat)

[ Voor 10% gewijzigd door pin_point op 19-05-2005 18:34 ]

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gebruik een touchscreen als het even kan. Het nummerieke deel kan je dan software matig namaken.

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

gewoon alle toetsen eruithalen en in die plaats een lcdtje modden misschien dat je de grootte een beetje moet aanpassen zou wel stoer zijn idd als je er een touchscreen in kon zetten en dan een ander systeem hierop laten draaien en met een kvm je ene toetsenborf met een sneltoets heen en weer schakelen.
zou ook wel leuk zijn om als draw tablet te gebruiken :D

weet iemand nog een leuke signature?

• J!M!B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11 21:48
Mischien een leuk idee om een pda (ipaq ofzo) in je toetsenbord te modden, touchscreen heb je dan. Alleen even uitvogelen hoe je softwarematig die pda als num-pad kunt gebruiken en je pc via usb of compoort aan sturen.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:57
dat wat jij zegt is niet mogelijk. alle toetsen van je toetsenbord zitten op 1 plastic plaatje gedrukt. je kunt dus niet zomaar de nummerieke toetsen eraf halen, want als je dat plastic plaatje door knipt werken je toetsen niet meer...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

Maar als je lcd plat genoeg is, komt ie precies op de sensoren te liggen. Moet je alleen iets verzinnen dat je ze constant uit kan zetten. (Ik denk zelf aan iets met koffie of zo... _/-\o_ )

• J!M!B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11 21:48
Als dat plastic velletje in de weg zit kun je die mischien omvouwen, of een sleufje dremelen in de bodem van je toetsenbord waardoor je het nummerieke gedeelte van het plastic naar buiten omlegd en afplakt.

Verwijderd

er zijn losse numerieke tobos te krijgen (dus alleen het numerieke gedeelte). Dit is denk ik een stuk handiger dan ze zelf in te gaan bouwen in een apart doosje wat dan aan je tobo erbij bungelt.

Maar het is zeker een vet idee, vooral als het lukt :)

• pin_point
waar koop ik touchscreens (hoe duur zijn ze) ik had deze mod in gedachten om op mijn tobo de temperaturen uit te lezen.

als ik die printplaat doorzaag werken de andere toetsen dan nog wel?
anders kan ik het ook doorzagen en dan met een beet solderen er een stekkertje opzetten en dan door lussen naar het doosje dat er dan misschien nog bijkomt

en dat met die koffie lijkt me denk ik niet zo'n goed idee, kan ik waarschijnlijk mijn tobo weggooien

Verwijderd

als je dat kleine printplaatje gaat doorzagen werkt er nietveel meer vrees ik, ik veronderstel dat je geen klavier hebt met 1 grote print met allemaal schakelaartjes, als dat al bestaat lijkt het mij vrij oud.

heb je geen andere plaats op je tobo waar die lcd inkan, temperatuuren kunnen toch nooit veel plaats innemen?
het staat natuurlijk mooier, zo'n groot op de plaats van je nummers

• pin_point
zal morgen even een foto van mijn tobo maken kan iedereen zien waar ik het scherm wil hebben en/of men nog meer ideën heeft

Verwijderd

tik een goedkope pda op de kop en bouw die erin

• pin_point
hierbij de afbeelding van mijn tobo, kwam er gister achter dat de camera weg is voor reparatie dus maar even een plaatje van internet gehaald

Afbeeldingslocatie: http://img262.echo.cx/img262/8687/kwp8550tg.th.gif

[ Voor 28% gewijzigd door pin_point op 20-05-2005 10:10 ]

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-11 23:31
Misschien overbodige info, maar toch:

Toetsenborden werken bijna allemaal met 2 lagen folie, met daar tussen een laagje plastic met gaatjes. Door de folie lopen geleidende baantjess. Zodra je op een bepaald punt de bovenste laag folie door het gaathe drukt, maak je dus contact met de onderste laag folie, wat de printplaat van je TB dan als een 'klik' verwerkt.

Als je zomaar het numerieke gedeelt van de folie afknipt, heb je een hele grote kans dat je ook baantjes van de rest van het TB weg knipt, en dat 'ie dus niets meer doet. Als je de folie zomaar omvouwt, loopt je een reele kans dat de folie blijvend contact maakt, en het dus lijkt of je bepaalde toetsen constant ingedrukt houdt.

Het enige wat je denk ik kunt doen is, heel voorzichtig een stukje plastic tussen een van de beide folie's en het gaatjesplastic te schuiven. Dan kun je IMO de 4 lagen we heel voorzichtig vouwen/rollen/buigen, of gewoon laten zitten. meer dan 2 mm ruimte zal het niet innemen, gok ik zo.

Als je per se nog een gemod numeriek TB wilt hebben, dan heb ik ook nog een (uitgeprobeerd) idee voor je. Ergens (meestal bovenin) je TB zit een print, met daarop een serie contactpuntjes die contact maken met de verschillende baantjes op de lagen folie. Als de de spoortjes/baantjes van de verschillende toetsen van het numerieke pad van je TB volgt, naar die contactpuntjes, kun je op die puntjes draadjes solderen. Vervolgens zet je daar simpele schakelaartjes op, en die werken dan gewoon als toetsen. Ik weet niet precies wat jij allemaal met je numerieke gedeelte doet, maar ik gok dat je aan [/] • [-] [+] [del] wel genoeg hebt? de andere toetsen zitten immers dubbel op je bord. Misschien kun je dan met hele kleine schakelaartjes, die toetsen we helemaal bovenaan je bord modden...

Tot zo ver mijn lapje tekst, succes!

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:47
Ik weet niet of je al een display hebt, welk formaat en welke kennis je hebt maar het idee om de display als numpad te gebruiken lijkt me wel het mooiste en nog een beetje haalbaar (aangezien het in stukken hakken van het folie van je tobo praktisch onmogelijk is). Moet je natuurlijk wel een display hebben met ongeveer het formaat van je numpad en een touchscreen. Omdat ik het idee leuk vond even wat opgezocht: een voorzetdingetje om een tft touchscreen te maken. Weet het niet zeker maar ik denk dat 6.3" wel redelijk past, dan zit je alleen nog met de display. (en natuurlijk de software om de invoer af te handelen en te schakelen tussen numpad en info)

Misschien zit ik (en enkele anderen boven mij) je nu wel een heel moeilijk project aan te praten maar als het je lukt krijg je van mij een biertje (om over je nieuwe tobo te gooien :P)

Als je het iets eenvoudiger doet dan kun je natuurlijk een losse numpad kopen en die naast je toetsenbord gebruiken, die dingen zijn niet zo duur en meteen netjes afgewerkt.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• pin_point
ik denk dat ik er vanaf zie met het modden van mijn tobo, ik heb hem net uitelkaar gehaald en zag dat het punt waar alle draadjes samenkomen net boven mijn nummerieke gedeelte zit en dat over het nummerieke gedeelte ook nog een tal van andere draadjes lopen, dus denk dat ik overga op het inbouwen van een tft'je in de vrije 5,25 inch sloten van mijn kast :P

ben ook blij dat ik mijn tobo weer heel in elkaar heb kunnen krijgen kreeg het wel warm toen het gedeelte van de sneltoetsen niet mee wou werken :/

ik kan natuurlijk ook een paar houten planken kopen :Y) (kan ik zelf bepalen hoe groot mijn tobo wordt) die mooi afwerken de 2 lagen folie er in verwerken, en het stuk van mijn nummerieke gedeelte een stukje naar onderen leggen en er een plankje van een paar milimeter overheen te leggen, maakt het nummerieke gedeelte geen contact meer, maar heb ik wel ruimte over voor het schermpje

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:47
Jammer.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03 10:55
Hoe gehecht ben je aan je tobo? Je kunt ook gewoon een nieuwe kopen :)
Mss kun je anders ook wel het gedeelte van prnt screen,scrl lock, page up/down uitzagen. en daarin modden.

Het zou wel jammer zijn, want het id is leuk. Ik heb wel iemand gezien die een 2*16 lcd linksboven in zijn tobo had gemod. (volgens mij hier op GoT)

Learn to forget...

Pagina: 1