Misschien overbodige info, maar toch:
Toetsenborden werken bijna allemaal met 2 lagen folie, met daar tussen een laagje plastic met gaatjes. Door de folie lopen geleidende baantjess. Zodra je op een bepaald punt de bovenste laag folie door het gaathe drukt, maak je dus contact met de onderste laag folie, wat de printplaat van je TB dan als een 'klik' verwerkt.
Als je zomaar het numerieke gedeelt van de folie afknipt, heb je een hele grote kans dat je ook baantjes van de rest van het TB weg knipt, en dat 'ie dus niets meer doet. Als je de folie zomaar omvouwt, loopt je een reele kans dat de folie blijvend contact maakt, en het dus lijkt of je bepaalde toetsen constant ingedrukt houdt.
Het enige wat je denk ik kunt doen is, heel voorzichtig een stukje plastic tussen een van de beide folie's en het gaatjesplastic te schuiven. Dan kun je IMO de 4 lagen we heel voorzichtig vouwen/rollen/buigen, of gewoon laten zitten. meer dan 2 mm ruimte zal het niet innemen, gok ik zo.
Als je per se nog een gemod numeriek TB wilt hebben, dan heb ik ook nog een (uitgeprobeerd) idee voor je. Ergens (meestal bovenin) je TB zit een print, met daarop een serie contactpuntjes die contact maken met de verschillende baantjes op de lagen folie. Als de de spoortjes/baantjes van de verschillende toetsen van het numerieke pad van je TB volgt, naar die contactpuntjes, kun je op die puntjes draadjes solderen. Vervolgens zet je daar simpele schakelaartjes op, en die werken dan gewoon als toetsen. Ik weet niet precies wat jij allemaal met je numerieke gedeelte doet, maar ik gok dat je aan [/] • [-] [+] [del] wel genoeg hebt? de andere toetsen zitten immers dubbel op je bord. Misschien kun je dan met hele kleine schakelaartjes, die toetsen we helemaal bovenaan je bord modden...
Tot zo ver mijn lapje tekst, succes!