Toon posts:

chello netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds geruime tijd hebben wij een probleem met onze internetverbinding, wat blijkbaar door chello niet opgelost kan worden. We hebben het 8mbit abonnement, vanuit de modem gaat er een utp kabel naar de router, op de router staan drie computers aangesloten. Meerdere malen per week gebeurt het dat internet niet bereikbaar is, om het modem knipperen 3 lampjes met een zelfde frequentie op een rij. Het modem resetten helpt niet, na een aantal uur of een complete dag is het modem weer online en knippert ook het "cable activitiy" lampje. Vaak voordat de 3 lampjes gaan knipperen gebeurt het dat de intenetverbinding zo traag is dat het surfen haast niet meer mogelijk is. Wanneer dan de modem gereset wordt is er helemaal geen internetverbinding meer, de drie lampjes gaan dan weer knipperen.
Onderlaats heb ik geprobeerd tijdens dit probleem een test uit te voeren, de download snelheid is goed, de upload test kan niet uitgevoerd worden, ik krijg geen resultaat te zien.

Wij hebben seriues meer dan 20x naar Chello gebeld, soms wel 4 keer op een dag. Al de mogelijk senarios uitgevoerd, ondertussen kan ik zelf wel op de helpdesk gaan zitten.
Daarnaast is er al drie keer een monteur langs gekomen, tot op heden zonder resultaat. De monteur meet alles door en zegt dat alles moet kloppen, een paar uur later ligt de internetverbinding er dan weer uit.

Is het mogelijk dat het niet aan chello ligt maar aan onze router?

Het liefst zou ik het abonnement opzeggen en adsl nemen, het nadeel hiervan is dat er dan ook weer een gewone telefoonlijn gelegd moet worden wat weer extra kosten met zich mee brengt.

alvast bedankt,

Erik de Bruijn

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vooraf: Je naam onder een post zetten is niet nodig. we spreken je toch sowieso aan met je nickname :P

Als die monteur alles al een paar keer doorgemeten heeft, mag je d'r idd vanuit gaan dat het aan je router of aan iets anders ligt. Maar je zult ons toch echt wat meer info moeten geven, bijvoorbeeld:
:? Heb je zelf al eens getest met je kabelmodem rechtstreeks aan een PC? had je er dan ook last van?
:? Wat draai je qua internetverbindingen op het moment dat de router er uit knalt? Specifieke progsels kunnen idd een router over zijn nek helpen, zeker als er bijvoorbeeld gepoortmapt is.
:? Wat voor router heb je?
:? Heb je al eens geprobeerd of het probleem met een andere router zich ook voordoet?
:? Welke OS'sen draaien er op de aangesloten PC's? En met welke eventuele service packs?
:? Hoeveel kabel zit er tussen het kabelmodem en het aansluitpunt, en hoeveel tussen router en modem, en zijn die kabels goed?
:? Kan nog wel even doorgaan zo, maar laat ons dit eerst maar eens even weten. Wat zoals je nu je hele verhaal ophangt, kunnen we er, hoe vervelend voor je dat ook is, vooralsnog niks mee :)
:?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
zowiezo levert chello geen support op een setup met router. Je kan het beste de router ertussenuit rukken en 1 pc aansluiten op je internetverbinding. Als het probleem zich dan niet meer voordoet, is je router mol. Doet het probleem zich nog wel voor, probeer dan een andere pc. Doet het probleem zich op alle 3 de pc's voor, dan is je modem/kabel mol.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Valt het niet toevallig samen met iets anders.. het aanzetten van de TV, aanslaan van de koelkast ofzo? Want als de monteur bij het doormeten niets vreemds ziet is de verbinding op zich wel in orde. Het zou dus kunnen dat er ergens anders storing door opgevangen wordt.

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de late reactie, maar bedankt voor al de antwoorden.

Ik zou al de punten checken en kijken of het helpt.

Het gebeurt op al de drie computers, het maakt niet uit of de tv aanstaat. De monteur vertelde ons ook dat het veranderen van het abonnement ook niet helpt.

Ik zou het eerst eens proberen door 1 computer direct op het internet aan te sluiten, helaas heb ik geen tweede router liggen.

nogmaals bedankt

Verwijderd

Topicstarter
om nog even terug te komen op het poortmappen, dit zou nog weleens in de router kunnen staan. Vroeger heb ik inderdaad veel gedownload met kazaa, usenet azureus etc, er staan meerdere poorten open . Misschien is het verstandig dit eerst te verwijderen.
Pagina: 1