Sinds geruime tijd hebben wij een probleem met onze internetverbinding, wat blijkbaar door chello niet opgelost kan worden. We hebben het 8mbit abonnement, vanuit de modem gaat er een utp kabel naar de router, op de router staan drie computers aangesloten. Meerdere malen per week gebeurt het dat internet niet bereikbaar is, om het modem knipperen 3 lampjes met een zelfde frequentie op een rij. Het modem resetten helpt niet, na een aantal uur of een complete dag is het modem weer online en knippert ook het "cable activitiy" lampje. Vaak voordat de 3 lampjes gaan knipperen gebeurt het dat de intenetverbinding zo traag is dat het surfen haast niet meer mogelijk is. Wanneer dan de modem gereset wordt is er helemaal geen internetverbinding meer, de drie lampjes gaan dan weer knipperen.
Onderlaats heb ik geprobeerd tijdens dit probleem een test uit te voeren, de download snelheid is goed, de upload test kan niet uitgevoerd worden, ik krijg geen resultaat te zien.
Wij hebben seriues meer dan 20x naar Chello gebeld, soms wel 4 keer op een dag. Al de mogelijk senarios uitgevoerd, ondertussen kan ik zelf wel op de helpdesk gaan zitten.
Daarnaast is er al drie keer een monteur langs gekomen, tot op heden zonder resultaat. De monteur meet alles door en zegt dat alles moet kloppen, een paar uur later ligt de internetverbinding er dan weer uit.
Is het mogelijk dat het niet aan chello ligt maar aan onze router?
Het liefst zou ik het abonnement opzeggen en adsl nemen, het nadeel hiervan is dat er dan ook weer een gewone telefoonlijn gelegd moet worden wat weer extra kosten met zich mee brengt.
alvast bedankt,
Erik de Bruijn
Onderlaats heb ik geprobeerd tijdens dit probleem een test uit te voeren, de download snelheid is goed, de upload test kan niet uitgevoerd worden, ik krijg geen resultaat te zien.
Wij hebben seriues meer dan 20x naar Chello gebeld, soms wel 4 keer op een dag. Al de mogelijk senarios uitgevoerd, ondertussen kan ik zelf wel op de helpdesk gaan zitten.
Daarnaast is er al drie keer een monteur langs gekomen, tot op heden zonder resultaat. De monteur meet alles door en zegt dat alles moet kloppen, een paar uur later ligt de internetverbinding er dan weer uit.
Is het mogelijk dat het niet aan chello ligt maar aan onze router?
Het liefst zou ik het abonnement opzeggen en adsl nemen, het nadeel hiervan is dat er dan ook weer een gewone telefoonlijn gelegd moet worden wat weer extra kosten met zich mee brengt.
alvast bedankt,
Erik de Bruijn