Toon posts:

thunderbird werkt maar half

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen,

Ik heb sinds 3 dagen thunderbird geinstalleerd, en na veel lezen op forums mijn hotmail toegevoegd dit ging in begin goed haalde alle mails binnen en kon ook mailen. vervolgens gmail toegevoegd. en daar begonnen de problemen.ik heb de Extensions Webmail en Hotmail extions en nederlands tal extensions allemaal al geinstalleerd. deze werken allemaal prima

vervolgens accounts verwijderd (hotmail en Gmail). naa vele malen weer toegevoegd te hebben en verwijderd kreeg ik steeds dezelfde problemen namelijk mailserver localhost antwoordde : negative vibes.

vervolgens thunderbird verwijderd (ook profile map in Application data map).
toen thunderbird opgezet. maar bleef dezelfde problemen houden, ik kan wel mails verzende nu (1 hotmail account momenteel) maar niet nieuwe ontvangen.
heb allerlei instellingen geprobeer, zoals in vele forums vermeld staat. poorten geopend. smtp vele instellingen geprobeerd, maar niks mocht baten.

wie kan mijn a.u.b helpen, ik kom er zelf helemaal niet uit.a.u.b geen links geven, want die heb ik allemaal wel lezen en geprobeerd, maar werkte dus niet voor mij

Als iemand het voor wil doen in mijn pc via remote controle (ULTRA VNC) vind ik dat ook best.

Hoop dat iemand mij kan helpen, ben al aantal dagen bezig, en raak een beetje geirriteerd dat het mij niet lukt.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wel, op een vreemde manier is het leuk om te horen dat anderen dat ook hebben :). Ik heb dat probleem ook met hotmail... Soms downloadt hij een mailtje (dat ik dan al gelezen heb via webmail), maar de rest laat ie gewoon staan :(. Ik gebruik Thunderbird wel in Linux, maar ik denk niet dat dat het probleem is... Heb ook die webmail.xpi geinstalleerd, samen met de yahoo!- en hotmail.xpi (misschien dat het daar wringt bij mij, al betwijfel ik het, aangezien jij ook zo'n probleem hebt). Je poort voor webmail staat juist ingesteld? En je account staat op die poort ingesteld ook?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 18:30
Ik gebruik zelf naar volle tevredenheid een (gekraakte O-)) versie van hotpop, al meer dan een jaar. Werkt prima in thunderbird, is alleen een beetje langzaam.
Ik heb wel overwogen om toch maar de gratis .xpi te gaan gebruiken, maar ik ben veel te bang dat het niet gaat werken en ik mail kwijtraak.

Ik kan het wel aanraden (eerste 50 verzonden mailtjes gratis) en anders moet je toch naar meer mappen op jacht.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Waarom gebruiken jullie geen FreePOPs?
Dit programma haalt je webmail op en zorgt voor een POP3 interface voor je mail client. Je hoeft niks in te stellen, maar dat is ook niet nodig.
Werkt iig uitstekend met Thunderbird en Lycos

Juist

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 19:06

DeTeraarist

#Boots2Asses

Bij je Gmail account kun je instellen dat je je mail ook via POP wilt ontvangen. Dat moet je nadrukkelijk aangeven bij je opties. Daarna kun je je mail via POP ophalen. En niet vergeten in thunderbird in te stellen dat de connectie met gmail via SSL loopt.

Hotmail haalde ik vroeger ook op met Hotpop(vroeger was dat gratis), tegenwoordig toch geen hotmail meer.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Verwijderd

Jeldert schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 18:23:
Waarom gebruiken jullie geen FreePOPs?
Dit programma haalt je webmail op en zorgt voor een POP3 interface voor je mail client. Je hoeft niks in te stellen, maar dat is ook niet nodig.
Werkt iig uitstekend met Thunderbird en Lycos
Waarschijnlijk hierdoor:
FreePOPs helps you only in receiving messages. To send mail you have to use the SMTP server of your network provider.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

:( Gebruikte vroeger ook Freepops in Windows met Thunderbird, geen denderende ervaringen mee moet ik zeggen... Heb het net geprobeerd te installeren in Linux, klaagt over missing libraries, een ervan heb ik sowieso geinstalleerd, de andere kan Synaptic niet vinden, dus pas ik... Ik denk dat ik Hotmail uiteindelijk toch maar es moet uitrangeren.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Nou het word alleen maar slechter en slechter bij mij, soms start TB (thunderbird) niet op. heb nu alles via gmail gedaan en dat ging in begin wel goed kon versturen en ontvangen. maar nu weigert dat ook.

Zou iemand niet mij kunnen helpen via Ultra VNC (remote control). geloof dat ik beetje mijn geduld opraakt met TB. ben al 3 dagen bezig met allerlei instellingen van TB alleen al. kom niet toe andere dingen te doen op pc. en wil het graag goed hebben. hotpop freepop ken ik al 2 jaar geleden ooit eens gebruikt, werkt bij mij ook maar half half. ene keer wel andere keer niet. TB zou toch gewoon goed moeten werken net als Outlook express, als ik al die verhalen zo lees van TB gebruikers.

mocht er iemand zijn om het voor te doen, die is welkom in mij pc.via ultra vnc

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Normaal gezien moet je bij Gmail gewoon pop inschakelen, dan kan je in TB zonder problemen je Gmail ophalen...

Verwijderd

Topicstarter
topic mag gesloten worden hoor. ben er achter gekomen wat het is.
als je de hotmail in TB wilt. de extensions halen van webmail en hotmail (eerst webmail installeren en dan daarna pas hotmail).

Als je dit gedaan hebt volgense de regels, dan Thunderbird weer opstarten, ga dan naar Extra en dan EXTENTIONS, kies daar hotmail extention en klik op OPTIES, vink daar dan WEBDAV aan.

Voor iedere hotmail die je toevoegt, moet je dus WEBDAV apart aanvinken.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik hoop dat het werkt voor jou... Bij mij leek het niets uit te halen, en volgens mij kan die webmail-extensie niet goed overweg met een Yahoo!- en Hotmail-account tegelijk checken :(

Pagina: 1