[Autocad 2006 LT] Alle tekeningen standaard dezelfde printer

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baziz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-08 14:48

Baziz

Smokey Nutz

Topicstarter
Ik heb op een XP machine Autocad 2006 LT draaien. Als ik nu een oudere tekening open en deze wil printen geeft autocad aan dat hij de oude netwerkprinter (die gebruikt werd toen de tekening gemaakt is) niet gevonden kan worden. Als ik dan de plotter die nu aangesloten is selecteer en instel naar mijn wensen gaat bijna alles goed, behalve dat er in kleur word afgedrukt. Ik heb de plotter ingesteld op monochrome zowel in Autocad als in XP zelf.

Is er geen makkelijke manier om alle bestanden die Autocad opend direct de standaard printer instellingen te geven? Want nieuwe bestanden en sommige oude kunnen wel gewoon naar mijn wens worden afgedrukt.

Life can only be understood in reverse, but must be lived forwareds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

voor zover ik weet worden bij de aan jou aangeboden tekeningen automatisch ook de printer/plotterinstellingen opgeslagen. In dit geval kan je dus via pagesetup en gewoon afdrukken(plotten) de layout veranderen............. helaas.

Bij pagesetup kan je trouwens de monochroom instellingen vinden, verander niks aan je originele bladformaat (A0-A1-A2-enz) anders verneuk je de schaalverdeling e.d. ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baziz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-08 14:48

Baziz

Smokey Nutz

Topicstarter
Hmz... dus dat moet dan elke keer opnieuw opgegeven worden... Nu is dit bij een aantal tekeningen wel te doen, maar sommige tekeningen (waarbij dus ook die oude netwerkprinter eerst word gezocht) krijg ik het niet voor elkaar om de tekeningen zwart-wit te printen. Hij blijft deze in grijstinten doen, ondanks dat ik bij page setup en plotter monochrome in heb gesteld. Ik heb ook in XP aangegeven dat de printer alleen monochrome mag printen en geen grijstinten.

Life can only be understood in reverse, but must be lived forwareds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 10:21
Ik neem aan dat je peninstellingen voor de plot goed staan.
dwz alle pennen staan op zwart, anders krijg je inderdaad grijstinten uit je printer.

Br(36) Ba(56)