Toon posts:

[HTML] Auto screenshot van specifieke coordinaten?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik wil van een constructie met layers (DIV dus) op een html pagina een soort van screenshot maken om het kunnen plakken in applicaties als Word en Excel. Ik zal de situatie uitleggen;

Het gaat om een zogenaamd respons-vierkant dat we hier gebruiken. Het is bestaat uit een vijftal vlakken welke dynamisch zijn van omvang; het verschilt per project. Ik wil dit vierkant automatisch laten generen vanuit een aantal percentages die ingevoerd worden via een form. Zoals ik het nu heb in onderstaande afbeelding zijn het een aantal rechthoeken die over elkaar geplaatst zijn mbv layers (DIV).

Het realiseren van dit vierkant lijkt te lukken. Als ik de layers vul met een afbeelding van het dezelfde grootte kan ik ze ook clickable maken. Het probleem is nu dat het eenvoudig geexporteerd moet kunnen worden (als afbeelding) zodat anderen het kunnen gebruiken in bijvoorbeeld Word. Ik heb werkelijk geen flauw idee hoe ik hen dat makkelijk kan laten doen. Wellicht is er ook een andere methode om het vierkant te realiseren maar ik zou het niet weten.

Een oplossing zou dus kunnen zijn dat ik van het gebied waarin het vierkant zoch bevindt automatisch een screenshot maak (bevindt zich op vaste coordinaten in het venster) en dit dan kan plakken. Is dit uberhaupt mogelijk?

respons_vierkant_got.htm

Vierkant linksboven is 10%, figuur daarna 15%, dan 25%, rechterbalk 30% en de onderste 20%

Afbeeldingslocatie: http://www.shrubbery.nl/images/respons_vierkant.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 16:56 . Reden: Iets vergeten ]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Je linkjes doen 't niet :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-04 07:10

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Sorry.. ik heb je verhaal net 2 x doorgelezen maar snap er werkelijk geen jota van.. zou je het misschien wat duidelijker uit kunnen leggen? wat is het doel van die "respons-vierkant" en wat wil je nu precies kunnen plakken naar word oid?

edit:
na de reactie van boppert denk ik dat ik em ook vat :) (je legt het wel omslachtig uit :)) Je zou eens kunnen kijken naar gd idd, zoals hij al aangeeft.

nog een edit:
bedankt voor de betere uitleg iig :)

[ Voor 49% gewijzigd door Sappie op 19-05-2005 17:16 ]

Specs | Audioscrobbler

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:06

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Je kunt zo'n vierkant met kleurtjes toch makkelijk met de gd-library van PHP maken?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Dit is het beste te doen met een serverside taal, ware het niet dat dit ook prima te realiseren is met JS al is dat wel een heel stuk moeilijker. :)

Ik kan je aanraden eens te zoeken op GD-LIB voor PHP.

Verwijderd

Topicstarter
Het linkje werkt nu wel, althans, met afbeeldingen dus.
Sappie schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:07:
Sorry.. ik heb je verhaal net 2 x doorgelezen maar snap er werkelijk geen jota van.. zou je het misschien wat duidelijker uit kunnen leggen? wat is het doel van die "respons-vierkant" en wat wil je nu precies kunnen plakken naar word oid?
Sappie, ik vreesde al voor een dergelijke vraag. Maar ga het nogmaals proberen. Het vierkant dient voor marketing doeleinden. Het bestaat uit respons, prospects, suspects, geen interesse en geen bereik. Deze resultaten komen bijvoorbeeld uit een telemarketing actie. De resultaten daarvan kunnen dus in die 5 categorieen ingedeeld worden. Daar maken wij een vierkant zoals ik die heb bijgesloten.

Die moet dus gegenereerd kunnen worden uit 5 opgegeven percentages. De opbouw van het vierkant met de zichtbare vormen is nogal complex. Daarom heb ik het met layers geprobeerd door deze over elkaar te plaatsen waardoor je toch het juist vierkant met de juiste verhoudingen krijgt.

het punt is dus dat ik dat vierkant wil kunnen gebruiken in andere applicaties, het liefst gewoon als afbeelding. En het genereren moet kunnen gebeuren door bijna-digibeten. poe hee. Zo duidelijker?

Verwijderd

Topicstarter
boppert schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:08:
Je kunt zo'n vierkant met kleurtjes toch makkelijk met de gd-library van PHP maken?
André schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:12:
Dit is het beste te doen met een serverside taal, ware het niet dat dit ook prima te realiseren is met JS al is dat wel een heel stuk moeilijker. :)

Ik kan je aanraden eens te zoeken op GD-LIB voor PHP.
Dat ben ik nog niet bekend mee. Wilde het dynamische verhaal wel in PHP gaan doen. Wordt het niet bijzonder complex om dergelijke figuren als in het afgebeelde vierkant te genereren daarmee?

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 15:25
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:16:
[...]
[...]
Dat ben ik nog niet bekend mee. Wilde het dynamische verhaal wel in PHP gaan doen. Wordt het niet bijzonder complex om dergelijke figuren als in het afgebeelde vierkant te genereren daarmee?
Nee hoor, dat valt erg mee, zeker als je php al min of meer beheerst.
Lees dit eens door.
Je kan dus gewoon met behulp van imagefilledpolygon() wat gekleurde vlakken in een plaatje tekenen.
Suc6 ermee! :)
Pagina: 1