Toon posts:

Gigabyte GA-7N400 Pro2 of Asus A7N8X-E Deluxe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een lastige keuze. Ik wil een overstappen op een nieuw moederboard. Nou wil ik de keuze maken tussen twee moederboarden:

-Gigabyte GA-7N400 Pro2

-Asus A7N8X-E Deluxe

Ik heb nu namelijk een Asus A7V400-MX met een Zalman 7000B-Alcu Cooler erop.
Het lastige is dus dat de Gigabyte geen mounting holes heeft, de Asus wel.Nu dacht aan een Thermalright SI-97 i.c.m. de het Gigabyte moederboard. Ik wil goed kunnen overclocken dus zo'n laag mogelijke temperatuur. Wat raden jullie mij aan:

Een Asus A7N8X-E Deluxe met een Zalman 7000B-Alcu of

Een Gigabyte GA-7N400 Pro2 met een Thermalright SI-97?

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 17:08
Ik zou als ik jou was een moederbord zoeken met een 12volt (geloof ik) CPU power connector. Want op snelheden boven de 2400Mhz kom je op een A7N8X- series bord echt stroom te kort. Ik heb het zelf meegemaakt met een 2500+, wou op een A7N8X deluxe niet stabiel op 2400 mhz, op een Epox 8rda3+ ging ie tot 2600mhz :P

edit: ik weet natuurlijk niet wat voor CPU je hebt of hoever je van plan bent te klokken, maar dat meld je zelf ook niet :)

[ Voor 17% gewijzigd door -ErikE- op 19-05-2005 16:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Athlon XP 2400+, Ik denk niet dat ik enorm ga overclocken 200mHz zou leuk zijn, 400mHz natuurlijk nog leuker, maar het gaat mij ook om de opties die het board heeft. Ook valt hij net buiten m'n budget. Zou het nodig zijn om hier meer geld aan uit te geven?

-Edit-

Op de Gigabyte zit trouwens wel een 4 pin 12v

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 17:43 ]

Verwijderd

ik heb ook zo'n gigabyte GA-7N400 PRO2 gehad. mijn 2500+ heeft altijd op 3200+ gelopen.
Hij kon nog wel verder maar dat liet mijn geheugen niet toe. Wel is het aan te raden om de nothbride fan te vervangen voor een zalman blokje want die fan gaat na een tijdje aan te lopen.
Verder is het een stabiel bord heb er nooit problemen mee gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Ook mijn idee, gelukkig heb ik al dat blauwe blokje van zalman ;). Daarmee moet ie wel koel blijven, toch?

Verwijderd

p43000 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 16:52:
Ik zou als ik jou was een moederbord zoeken met een 12volt (geloof ik) CPU power connector. Want op snelheden boven de 2400Mhz kom je op een A7N8X- series bord echt stroom te kort. Ik heb het zelf meegemaakt met een 2500+, wou op een A7N8X deluxe niet stabiel op 2400 mhz, op een Epox 8rda3+ ging ie tot 2600mhz :P

edit: ik weet natuurlijk niet wat voor CPU je hebt of hoever je van plan bent te klokken, maar dat meld je zelf ook niet :)
Mijn athlon xp m 2600+ draaide bij mij perfect op 2500mhz op de asus a7n8x e dlx.
En de northbridge is daarvan al passief gekoeld.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu met nog een probleempje. Op de site van Theramlright staat dat de SI-97 niet past op de Gigabyte, maar ik snap niet waarom? Het zou volgens mij makkelijk kunnen werken. Zou het liggen aan hou de socket is geplaatst? Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 08:23 ]

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 21:33:
Ik zit nu met nog een probleempje. Op de site van Theramlright staat dat de SI-97 niet past op de Gigabyte, maar ik snap niet waarom? Het zou volgens mij makkelijk kunnen werken. Zou het liggen aan hou de socket is geplaatst? Heeft iemand hier ervaring mee?
ik heb zon bord, en mijn oc ervaringen zijn uitgebreid.... of dat koelertje past weet ik niet, moet je daar niet ook mounting holes voor hebben dan ?

ik heb al die tijd met dat bord op 10.5 * 220 gedraait , werkte perfect, alleen is er geen knopje om de bios te resetten, dan moet persee de batterij eruit...beetje jammer..

vragen wil ik best beantwoorden...

http://specs.tweak.to/16495

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ik heb beide bordjes hiero. gebruikte eerst de gigabyte maar ben op asus overgestapt. dat was omdat sommige koelers er niet op zouden passen en omdat ik Dolby Digital Encoding heb op de asus. overigens heb ik de Thermalright SI-97 op beide plankjes uitgeprobeert (en nog steeds in gebruik). volgens Thermalright zou de SI-97 niet passen op de Gigabyte maar mij is het wel gelukt, waarschijnlijk omdat ik de NorthbridgeFAN heb weg gehaald of weet ik veel wat :? .

mijn advies:
Asus A7N8X-E Deluxe
Thermalright SI-97
Nexus Real Silent Casefan 92mm

edit:
wat voor behuizing heb je? En hoeveel ruimte zit er tussen je voeding en moederbord?

[ Voor 11% gewijzigd door dreester op 20-05-2005 20:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee hoeveel ruimte, maar de Zalman 7000B paste ook, en daar had ik zelfs nog ruimte over. Dus dat zou moeten lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toch voor de Gigabyte gekozen, net alles geïnstalleerd. In de bios staan alle instellingen goed en de hdd wordt herkend. Maar als ie verder wil booten, blijft het beeld wanneer het windows logo (met blauwe laad balkje) zou moeten komen zwart. Daarna knippert het scherm en restart ie opnieuw, dit blijft maar doorgaan. Iemand....?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een gunst te vragen: Zou iemand mij een iso of iets anders willen sturen van de driver CD van Gigabyte > De mijne is corrupted :( en ik wil het natuurlijk wel een beetje compleet houden. Dan is mijn dag ook weer goed!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit soort vragen zijn niet de bedoeling hier op GoT. Gebruik sites à la www.tweakers.net/aanbod.

Of mail/bel Gigabyte eens. Mits zichzelf respecterend, krijg je het zelfs gratis thuisgestuurd ;)

[ Voor 40% gewijzigd door BalusC op 24-05-2005 09:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, zal ik doen!
Pagina: 1