Toon posts:

Groot bedrijf wil mijn domein kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi Tweakers, het zit zo: Ik heb een domein in mijn bezit dat een groot concern wil gebruiken voor een reclame campagne. Deze campagne is onverhoopt al begonnen, zonder dat het bijbehorende domein werkt. Aangezien dit concern alleen het domein op de mailing heeft gezet, weet niemand van de ontvangers van welk bedrijf het is. Het is dus zeer belangrijk dat dit domein gaat werken. Nu ben in gecontacteerd om het domein over te dragen. Hoe kan je dit het beste aanpakken? Wat voor bedragen worden daar tegenwoordig voor neergelegd :?.

Nog even wat dingetjes...
- Het domein is compleet generiek en bevat totaal geen verwijzingen naar een bedrijf of produkt
- Ja ik wil er geld voor hebben, ik heb geen trek in moraalridders
- Ik wil ze niet tegenwerken, ik wil het zo snel mogelijk regelen zodat de campagne door kan gaan
- Het is een erg groot bedrijf: moederbedrijf heeft internationaal >300.000 werknemers en is beursgenoteerd in de USA.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je er geen verstand van hebt, laat je hun in eerste instantie een bod doen?

Vervolgens kun je altijd nog adhv dat bod naar meer info gaan zoeken.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 17:04

TheBorg

Resistance is futile.

Tsja, als ik het domain en het bedrijf niet weet dan kan ik ook geen indicatie geven.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heeft de domeinnaam een link met het bedrijf? Ik zou es kijken naar wat ze bieden, maar verwacht er niet teveel van zou ik zeggen - ze scheuren liever hun broek aan een rechtszaak tegen jou dan aan een hoog overnamebod :). Enfin, het hoeft niet zo te gaan, maar als ze vinden dat je lastig doet :p.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

damm, ik zou het niet weten (offtopic ben ik dus bezig) maar denk dat het best wel wat centjes kunnen net wat je begrip is van best wat natuurlijk

en inderdaad laat ze een tegenbod doen

[ Voor 15% gewijzigd door GoldenSample op 19-05-2005 16:18 ]

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Verwijderd

wat is het domein dan?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 16:14:
- Het is een erg groot bedrijf: moederbedrijf heeft internationaal >300.000 werknemers en is beursgenoteerd in de USA.
Ik zou toch beginnen en de grootte van € 15.000,00
Dat is voor jou veel geld en voor een bedrijf met zo'n omvang en een reeds geinvesteerde reclamecampagne werkelijk peanuts :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• ToFast
  • Laatst online: 25-01-2025
Denk toch dat je wel aan €15.000 mag denken.

[ Voor 3% gewijzigd door ToFast op 19-05-2005 16:20 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
En niet te snel happen natuurlijk, als zij haast hebben dan komen ze vast nog wel met een 2e bod :P

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:50

André

Analytics dude

Reclamebudgetten zijn vaak wel toereikend genoeg om €10.000 op tafel te krijgen. Mail ze dat en ze komen vanzelf met een tegenbod :)

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-02 07:22

Jrz

––––––––––––

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 16:14:
Deze campagne is onverhoopt al begonnen, zonder dat het bijbehorende domein werkt.
+
Het is dus zeer belangrijk dat dit domein gaat werken.
+
Het domein is compleet generiek en bevat totaal geen verwijzingen naar een bedrijf of produkt
+
Het is een erg groot bedrijf: moederbedrijf heeft internationaal >300.000 werknemers en is beursgenoteerd in de USA.
===
Ik zou er veel geld voor vragen.. Als je bedenkt dat marketing mensen een hoop geld krijgen voor het verzinnen voor een campagne. En dat het een heel groot bedrijf is + het is een generieke naam.

Die bedragen vind ik erg redelijk.. Zou nog wel wat meer vragen, je weet het nooit. Ze gaan toch alleen maar van de prijs afsnoepen.. Kan je beter hoog beginnen, misschien heb je geluk :)

[ Voor 13% gewijzigd door Jrz op 19-05-2005 16:21 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

Laat hen een bod, doen en zeg dan dat je het te laag vindt :)

Ik zou MINIMINImaal 10.000 Euro er voor willen zien... damn je bent wel een mazzelpik zeg :p

[ Voor 45% gewijzigd door n00bs op 19-05-2005 16:23 ]

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Waarom zou hij een rechtzaak krijgen als hij te hoog wilt? Het is toch zijn domein...en hij wist er toch van tevoren niets af dat ze dat domein wilden hebben?
Ik had 20000 gevraagt!

• Roamor
  • Niet online
André schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 16:20:
Reclamebudgetten zijn vaak wel toereikend genoeg om €10.000 op tafel te krijgen. Mail ze dat en ze komen vanzelf met een tegenbod :)
En stel dat dat ver onder hun begroting ligt? Ze lachen zich een ongeluk. :)

Zolang we geen idee in welke soort/grootte we het moeten zoeken, laat hun de eerste stappen zetten in het koude water dat onderhandelingen heet.

Stel je voor dat het www.PS3.nl / www.xbox360.nl / www.revolution.nl is.....

[ Voor 8% gewijzigd door Roamor op 19-05-2005 16:25 ]

• omeomi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-01 12:05
ik zou idd hen het eerste bod laten doen, dan weet je tenminste waar je op kan rekenen, ongeveer.

Verwijderd

Ik zou toch echt eerder in de richting van € 90.000,00 beginnen.

Maar goed, het hangt er dus heel sterk vanaf welk domain je nu precies hebt. Iets als www.sex.com of www.windows.com en onze eigen nederlandse www.startpagina.nl is voor de naam alleen al wel € 100.000,00 of meer waard.

De simpelste dingen zijn gewoon het meest waard.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Idd. je MOET NOOIT zelf met een bod komen als kleine consument... misschien zijn zij wel bereid tot $50.000 te gaan, kom jij met je bod van 10.000 Euro. Dan krijg je een mail terug van, nou we vinden het wel veel maar omdat je zo blablabla bent geven wij je zelfs 12.500 Euro. Echt zo gaat dat ;)

Verwijderd

€15000 lijkt mij ook een aardig bedrag.. zeker ivm dat groote aantal werknemers.. maar laat hun eerst een bod uitdelen.. dan weet je waar ze naartoe willen, jij kunt dan altijd nog wat drboven gaan zitten... (welk domein/bedrijf is ut trouwens??)

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-02 19:39

ThunderNet

Flits!

Dus het zou helpen als de TS even meld over welk domein het gaat? :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 16:25:
Ik zou toch echt eerder in de richting van € 90.000,00 beginnen.

Maar goed, het hangt er dus heel sterk vanaf welk domain je nu precies hebt. Iets als www.sex.com of www.windows.com en onze eigen nederlandse www.startpagina.nl is voor de naam alleen al wel € 100.000,00 of meer waard.

De simpelste dingen zijn gewoon het meest waard.
90.000? ik weet niet welk domeinnaam hij heeft en wel bedrijf het betreft en om wat voor campagne het draait... dat zijn 3 factoren die wel erg belangrijk zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 16:26:
€15000 lijkt mij ook een aardig bedrag.. zeker ivm dat groote aantal werknemers.. maar laat hun eerst een bod uitdelen.. dan weet je waar ze naartoe willen, jij kunt dan altijd nog wat drboven gaan zitten... (welk domein/bedrijf is ut trouwens??)
Domein gaat ie natuurlijk niet neerzetten, dan laat ie zich in de kaart kijken door dat bedrijf (vooral omdat de meesten het hier over een luttel bedragje hebben van 10.000)
Ik zou hun laten bieden en zeker voor minimaal 50.000 gaan oid
Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al telefonisch contact gehad en ga vandaag nog een mail sturen erover met evt. een bod. Rechtzaken hoef ik niet bang voor te zijn, het is een enorm generieke naam, denk aan komnu.nl ofzo. Gewoon iets dat ze willen gebruiken bij het lanceren van een nieuw consumentenprodukt van tienduizenden euro's..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 16:29 ]

Verwijderd

je laat hen best een bod doen ja.

vraagt hen achter een bod voor onmiddelijke overname ( want tijd is geld voor hun)

dan sturen zij je iets.

bod: bedrag X

jij mailt terug en zegt dat je dacht aan 1,5 X ;)

dan komen ze wel omhoog, en heb je ongeveer wat ze in hun max wouden uitgeven.

als het een internationale firma is enzo, moet je toch even kijken hoe je dat geld laat overmaken.

komen mss wel taksen op, en met wisselkoersen laat je je best in euro betalen, en liefst ook in euros onderhandelen dus :d

edit
'of vraag anders een gratis auto ;)'

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 16:30 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 09:38
Deze is misschien wel interessant voor de TS: Een bedrijf wil mijn domein kopen. Hoeveel kan ik vragen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb contact met een Nederlandse afdeling, en het is ook een compleet nederlandse campagne.

Verwijderd

Voor de transactie: www.escrow.com oid

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 16:28:
Ik heb al telefonisch contact gehad en ga vandaag nog een mail sturen erover met evt. een bod. Rechtzaken hoef ik niet bang voor te zijn, het is een enorm generieke naam, denk aan komnu.nl ofzo. Gewoon iets dat ze willen gebruiken bij het lanceren van een nieuw consumentenprodukt van tienduizenden euro's..
Vraag er eentje in ruil voor het domein... ;)

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-02 19:39

ThunderNet

Flits!

LuCarD schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 16:31:
[...]

Vraag er eentje in ruil voor het domein... ;)
nee, bedrag + eentje ;)

aangezien verkoopprijs van 'het apparaat' stuk hoger ligt, dan productieprijs...

Dus bedrag + zo'n ding (als je het wil natuurlijk ;))

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Wat doe jij nu eigenlijk met het domein?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen enorm bedankt voor jullie input.

Verwijderd

het zou helpen als je zou vertellen welk over wel bedrijf/domein naam het gaat behalve als ze je gevraagd hebben dit niet openbaar te maken. Er zijn neit zo gek veel bedrijven die 300000 werknemers hebben.
edit:point taken, ik zou het domein ook voor mezelf houden :)

Pas wel op met zelf een te hoog bedrag. Dit kan een rechtzaak veroorzaken (niet dat ze die winnen als het geen verwijzing naar het bedrijf heeft maar dat kost jouw veel geld, grote bedrijven verzuipen je in papierwerk en juridische dingen). Dat wil je niet, laat ze inderdaad zelf een bod doen, zonder zelf iets te noemen.

Daarnaast, wat een domme fout van een bedrijf van deze grote, weet je zeker dat het geen hoax is? (was de post aangetekend? was het een email?)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 16:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
LuCarD schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 16:33:
Wat doe jij nu eigenlijk met het domein?
Ik laat een plaatje zien van de folder die is rondgestuurd.

Vanaf nu zal ik geen informatie meer vrijgeven over welk domein het betreft en over welk bedrijf het gaat.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 17:04

TheBorg

Resistance is futile.

Speculeren zonder het domein en bedrijf te weten heeft echt totaal geen zin. Hoe lang is de domeinnaam? Wat is de waarde van het domein voor het bedrijf na de campagne? Welk product is het? Is het een internationaal product? Hoe groot is de reclame campagne?
Aangezien dit concern alleen het domein op de mailing heeft gezet, weet niemand van de ontvangers van welk bedrijf het is
Ze hebben jouw domein naam in de mailing gezet? Lijkt me nogal een domme actie. Of begrijp ik het verkeerd?
Ik laat een plaatje zien van de folder die is rondgestuurd.
Daar krijg je toch al wel geld voor mag ik hopen.

-edit-
Nog meer vragen die de waarde van een domein bepalen (wel minder relevant in deze zaak):
Is het domein SEO technisch gezien aantrekkelijk?
Hoe brandable is het domein?
Hoeveel typ-in hits krijgt het domein?

[ Voor 15% gewijzigd door TheBorg op 19-05-2005 16:45 ]

Verwijderd

Ja inderdaad die dingen zijn wel belangrijk. De naam opzich niet eens, van het bedrijf eigenlijk wel... Maar de bovenstaande vragen... zijn relevant.. Mischien is het namelijk een mini campagne die het bedrijf ergens in een bejaardetehuis wil voeren..

Verwijderd

waarschijnlijk zullen ze toch een remailing moetne doen als ze geen deal krijgen met 'dmk' over de domain naam.

want anders was heel hun gedrukte mailing nutteloos, en kunnen ze zelfs een 2e mailing verzinnen.

verder gewoon effe afwachten wat het je gaat brengen eh. een nederlandse afdeling klinkt toch al zeker gemakkelijk om mee te werken.

suc6, keep us posted !

Verwijderd

Keep us updated. Ben wel nieuwschierig hoe dit gaat aflopen. Persoonlijk kan ik alleen maar zeggen: zoveel mogelijk uitzuigen die hap! Laat andere mensen zich maar dag in dag uit krom werken. Jij pakt lekker voor enkel het verzinnen van een naampje een bedrag waar anderen minstens 5 jaar voor moeten werken. })

Als ik jou was had ik het wel geweten. Tot op de laatste cent! _/-\o_

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:30

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Je moet sowieso het jaarsalaris van de marketingdude die hier voor ontslagen is er uit halen natuurlijk. Welke idioot bedenkt er nu een reclamecampagne maar vergeet te checken of het gebruikte domein misschien niet al bezet is.

Verder, ze hebben haast dus laat ze maar komen.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:35
IceStorm schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:17:
Je moet sowieso het jaarsalaris van de marketingdude die hier voor ontslagen is er uit halen natuurlijk. Welke idioot bedenkt er nu een reclamecampagne maar vergeet te checken of het gebruikte domein misschien niet al bezet is.

Verder, ze hebben haast dus laat ze maar komen.
Inderdaad :D Dit was ook het eerste waar ik aan dacht, wie lanceert nu een reclamecampagne met de vermelding van een domein van iemand anders... Niet echt professioneel, denk ik.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 16:34:
Vanaf nu zal ik geen informatie meer vrijgeven over welk domein het betreft en over welk bedrijf het gaat.
Vraag dan ook even aan een modje of ze dit topic dicht willen gooien. Het heeft namelijk totaal geen zin, deze speculatie. Ook jij hebt er geen donder aan, de info die je krijgt is gebaseerd op halve tot geen goeie info.

Een slotje vragen doe je middels een topicreport: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Is het geen goed idee om dat domein te verhuren zolang dat die campange loopt?
Dan heb je daarna mss ook nog wat hits op je eigen page.

Verwijderd

Topicstarter
Han schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:55:
[...]

Vraag dan ook even aan een modje of ze dit topic dicht willen gooien. Het heeft namelijk totaal geen zin, deze speculatie. Ook jij hebt er geen donder aan, de info die je krijgt is gebaseerd op halve tot geen goeie info.

Een slotje vragen doe je middels een topicreport: [afbeelding]
Ik vind het wel leuk als jullie nog even doorspeculeren ;). Misschien dat ik binnenkort wat meer informatie weg kan geven, maar voorlopig wil ik het bedrijf niet in de weg zitten.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:46

FastBunny

Give it the Works !

RoamoR schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 16:23:
[...]

En stel dat dat ver onder hun begroting ligt? Ze lachen zich een ongeluk. :)

Zolang we geen idee in welke soort/grootte we het moeten zoeken, laat hun de eerste stappen zetten in het koude water dat onderhandelingen heet.

Stel je voor dat het www.PS3.nl / www.xbox360.nl / www.revolution.nl is.....
Die raak je snel kwijt omdat dat hun merknamen zijn en je die dan MOET overdragen, daar hebben ze recht op en als jij hoge bedragen gaat eisen stappen ze naar de rechter, ze winnen en dan kost het jouw een hoop geld.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-11-2025
FastBunny schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 18:14:
[...]

Die raak je snel kwijt omdat dat hun merknamen zijn en je die dan MOET overdragen, daar hebben ze recht op en als jij hoge bedragen gaat eisen stappen ze naar de rechter, ze winnen en dan kost het jouw een hoop geld.
Bij PS3 en XBOX360 wel ja maar revolution kunnen ze moeilijk opeisen denk ik.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 18:09:
[...]

Ik vind het wel leuk als jullie nog even doorspeculeren ;). Misschien dat ik binnenkort wat meer informatie weg kan geven, maar voorlopig wil ik het bedrijf niet in de weg zitten.
Zonder verdere informatie van jouw kant blijft het bij speculeren en daar is het forum niet voor bedoeld. Bovendien heeft het geen enkel nut.
Daarom gaat dit topic dicht.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.