Toon posts:

[XP] PC sluit af en start daarna weer opnieuw op*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag is het nu 3x gebeurt dat de computer plotseling "uit" ging (dus zwart scherm) en dat daarna alles weer opnieuw ging opstarten.
Dit alles zonder foutmeldingen van XP (dus geen keuze menu voor Safe Mode oid)
Waar kan dit aan liggen?
Is het mogelijk dat de processor te heet wordt en daardoor de pc (uit voorzorg) uitvalt?
Ik heb wel even gekeken naar de koeler en die kan wel een schoonmaakbeurtje gebruiken maar hiervoor eigenlijk nooit last van gehad.
Ik heb ook nog even gekeken met eventvwr.msc naar mogelijke fout meldingen en daar is er eentje die eruit springt (zo'n mooi rood kruis ervoor).
Dit is namelijk wat het geeft:

Event Type: Error
Event Source: DCOM
Event Category: None
Event ID: 10005
Date: 19-5-2005
Time: 13:40:36
User:
Computer:
Description:
DCOM got error "The service database is locked. " attempting to start the service EventSystem with arguments "" in order to run the server:
{1BE1F766-5536-11D1-B726-00C04FB926AF}

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Ik heb niet zo veel kaas gegeten van dit soort meldingen maar misschien is er iemand die wat kan vertellen hierover.

Ik heb zowel firewall als virusscanner draaien, nl: SyGate en AVG

Al vast bedankt.

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-04 23:30
Het zou kunnen dat je normaakgesproken een BSOD krijgt maar dat dat uit staat, je zou even kunnen kijken bij Systeemeigenschappen -> geavanceerd -> opstart en herstelinstellingen en dan zorgen dat bij Systeemfouten "De computer automatisch opnnieuw opstarten" is uitgevinkt :)

edit:
daarna op een blauw scherm wachten, code opschijven, en in de BSOD guide kijken die te vinden is via de search

[ Voor 22% gewijzigd door b..RAM op 19-05-2005 16:01 ]

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03 15:02

mindcre8r

Tradepedia

en toch lijkt het veel op een virus :)

krijg je ook een countdown?

als je er snel vanaf wil dan moet je ff een wachtwoord op je account zetten in xp, of had je dat al?
das ff een dirty oplossing, maar werkt wel.

[ Voor 52% gewijzigd door mindcre8r op 19-05-2005 20:27 ]

Bears and Bulls

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03 15:02

mindcre8r

Tradepedia

mr topicstarter, hebbie toevallig een SB Audigy? dan moet je andere drivers installen..

dit vondt ik via google
Hi there,

After Ghosting back to a basic install and by checking every software
install I finally found the culprit good old Creative drivers for my Audigy
2 ZS they were/are causing the StartService issue which must then also cause
the event id errors. Must be a Windows or Norton update that has upset the
Creative drivers as it has only just started, even only installing the
Creative sound drivers causes the issue and downloading the latest Creative
drivers does not resolve the problem, so for now removed the card and no
more problems.

Now have to find a solution or a different sound card.

Bears and Bulls

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-02 22:27

McFreak

McFraGG de gekste !!

ram er is een andere voeding in

McFraGG de gekste !!

Verwijderd

b..RAM schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:58:
Het zou kunnen dat je normaakgesproken een BSOD krijgt maar dat dat uit staat, je zou even kunnen kijken bij Systeemeigenschappen -> geavanceerd -> opstart en herstelinstellingen en dan zorgen dat bij Systeemfouten "De computer automatisch opnnieuw opstarten" is uitgevinkt :)

edit:
daarna op een blauw scherm wachten, code opschijven, en in de BSOD guide kijken die te vinden is via de search
Moet je wel in Windows kunnen komen :z

Maar het klinkt inderdaad alsof je voeding overleden is :/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 20:40 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft even geduurd maar ik denk dat ik de oplossing gevonden heb.
Als ik een filmpje wilde bekijken die ik of op de computer had staan of via het internet dan ging mijn pc dus gelijk uit en daarna weer aan.
Ik dacht eerst aan een corrupte file van mijn mediaplayer (ik gebruik VLC Mediaplayer), maar na nieuwe installatie ging het nog steeds fout.
Toen bedacht ik me dat het misschien de drivers van mijn videokaart zou kunnen zijn (ATI Radeon 9800 Pro met 256Mb geheugen).
Dus zo gezegd zo gedaan: nieuwste drivers van ATI erop gezet en het is over.
Tot nu toe geen plotselinge shutdowns meer, dus wie weet lag het hier aan.

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:27

L0g0ff

omg

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 01:14:
Het heeft even geduurd maar ik denk dat ik de oplossing gevonden heb.
Als ik een filmpje wilde bekijken die ik of op de computer had staan of via het internet dan ging mijn pc dus gelijk uit en daarna weer aan.
Ik dacht eerst aan een corrupte file van mijn mediaplayer (ik gebruik VLC Mediaplayer), maar na nieuwe installatie ging het nog steeds fout.
Toen bedacht ik me dat het misschien de drivers van mijn videokaart zou kunnen zijn (ATI Radeon 9800 Pro met 256Mb geheugen).
Dus zo gezegd zo gedaan: nieuwste drivers van ATI erop gezet en het is over.
Tot nu toe geen plotselinge shutdowns meer, dus wie weet lag het hier aan.
Als nog raad ik aan die automatic reboot when crash optie uit te zetten voor de volgende keer als je weer soortgelijke problemen hebt.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Verwijderd

Topicstarter
OhMyGod schreef op zondag 22 mei 2005 @ 01:16:
[...]

Als nog raad ik aan die automatic reboot when crash optie uit te zetten voor de volgende keer als je weer soortgelijke problemen hebt.
Dat heb ik inderdaad ook gedaan, bedankt!
Pagina: 1