Sinds vandaag is het nu 3x gebeurt dat de computer plotseling "uit" ging (dus zwart scherm) en dat daarna alles weer opnieuw ging opstarten.
Dit alles zonder foutmeldingen van XP (dus geen keuze menu voor Safe Mode oid)
Waar kan dit aan liggen?
Is het mogelijk dat de processor te heet wordt en daardoor de pc (uit voorzorg) uitvalt?
Ik heb wel even gekeken naar de koeler en die kan wel een schoonmaakbeurtje gebruiken maar hiervoor eigenlijk nooit last van gehad.
Ik heb ook nog even gekeken met eventvwr.msc naar mogelijke fout meldingen en daar is er eentje die eruit springt (zo'n mooi rood kruis ervoor).
Dit is namelijk wat het geeft:
Event Type: Error
Event Source: DCOM
Event Category: None
Event ID: 10005
Date: 19-5-2005
Time: 13:40:36
User:
Computer:
Description:
DCOM got error "The service database is locked. " attempting to start the service EventSystem with arguments "" in order to run the server:
{1BE1F766-5536-11D1-B726-00C04FB926AF}
For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Ik heb niet zo veel kaas gegeten van dit soort meldingen maar misschien is er iemand die wat kan vertellen hierover.
Ik heb zowel firewall als virusscanner draaien, nl: SyGate en AVG
Al vast bedankt.
Dit alles zonder foutmeldingen van XP (dus geen keuze menu voor Safe Mode oid)
Waar kan dit aan liggen?
Is het mogelijk dat de processor te heet wordt en daardoor de pc (uit voorzorg) uitvalt?
Ik heb wel even gekeken naar de koeler en die kan wel een schoonmaakbeurtje gebruiken maar hiervoor eigenlijk nooit last van gehad.
Ik heb ook nog even gekeken met eventvwr.msc naar mogelijke fout meldingen en daar is er eentje die eruit springt (zo'n mooi rood kruis ervoor).
Dit is namelijk wat het geeft:
Event Type: Error
Event Source: DCOM
Event Category: None
Event ID: 10005
Date: 19-5-2005
Time: 13:40:36
User:
Computer:
Description:
DCOM got error "The service database is locked. " attempting to start the service EventSystem with arguments "" in order to run the server:
{1BE1F766-5536-11D1-B726-00C04FB926AF}
For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Ik heb niet zo veel kaas gegeten van dit soort meldingen maar misschien is er iemand die wat kan vertellen hierover.
Ik heb zowel firewall als virusscanner draaien, nl: SyGate en AVG
Al vast bedankt.