Ik ben bezig met het inrichten van een (gentoo) linux servertje, nu loop ik tegen een probleem aan dat ik nog niet eerder tegen ben gekomen. Als ik via ssh(client: putty) screen wil gebruiken onder een gewone (lees: NIET root gebruiker) krijg ik de mededeling:
no more PTYs
Sorry, could not find a PTY
verder geeft het log aan:
May 19 15:39:41 e***** sshd[nnnnn]: error: open /dev/tty failed - could not set controlling tty: Permission denied
Ik kan op google en zelfs op GoT niets vinden over dit probleem, ook kom ik er zelf niet uit... Ik gok dat het iets met rechten te maken heeft (omdat root het wel kan) maar weet het niet zeker. Ook weet ik niet of het probleem er is als ik lokaal werk, aangezien die pc > 120 km van mijn huis staat..
Iemand een oplossing?
Greetz Trinité
no more PTYs
Sorry, could not find a PTY
verder geeft het log aan:
May 19 15:39:41 e***** sshd[nnnnn]: error: open /dev/tty failed - could not set controlling tty: Permission denied
Ik kan op google en zelfs op GoT niets vinden over dit probleem, ook kom ik er zelf niet uit... Ik gok dat het iets met rechten te maken heeft (omdat root het wel kan) maar weet het niet zeker. Ook weet ik niet of het probleem er is als ik lokaal werk, aangezien die pc > 120 km van mijn huis staat..
Iemand een oplossing?
Greetz Trinité
The easiest way to solve a problem is just to solve it.