Voor een studie ben ik bezig met een onderzoek naar de verschillende peer-to-peer netwerken. Wat de studie precies inhoudt is niet echt relevant en daar zal ik jullie dus ook niet mee vervelen. Nu is het vinden van statistieken van de verschillende 'grote' netwerken (kazaa, edonkey, gnutella, overnet, direct connect) niet zo'n heel groot probleem echter is dit voor BitTorrent toch een stuk lastiger. De enige methode die mij bekend is om dit te doen is door verschillende grote ISP's te vragen om een packetsniffer of iets als een header analyser te instaleren waar deze natuurlijk ook niet op zitten te wachten.
Weet iemand ergens een (enigszins) recent onderzoek naar het aantal gebruikers van BitTorrent te vinden?
in een onderzoek dat ik eerder vond van CacheLogic stond dat ca 53% van al het peer-to-peer verkeer bittorrent betrof. enkel kan ik hier natuurlijk niet uit opmaken wat het aantal gebruikers is. (enkel dat er veel geshared wordt op dit netwerk). Het liefst zou ik natuurlijk een grafiek dat de groei van dit netwerk laat zien hebben, echter wordt dit wel heel lastig denk ik.
Weet iemand ergens een (enigszins) recent onderzoek naar het aantal gebruikers van BitTorrent te vinden?
in een onderzoek dat ik eerder vond van CacheLogic stond dat ca 53% van al het peer-to-peer verkeer bittorrent betrof. enkel kan ik hier natuurlijk niet uit opmaken wat het aantal gebruikers is. (enkel dat er veel geshared wordt op dit netwerk). Het liefst zou ik natuurlijk een grafiek dat de groei van dit netwerk laat zien hebben, echter wordt dit wel heel lastig denk ik.