P4P800-E Deluxe maakt geluid tijdens scrollen

Pagina: 1
Acties:

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07 22:36
Heej,

soms als ik scroll of over 'n roll-over lijst ga (bv. 'bestand', 'edit', etc.) dan hoor ik een 'ratelend' geluid uit m'n pc komen, waarschijnlijk de hdd. Het lollige is dus dat als ik 1 keer scroll, je ook maar 1 tikje hoort, maar als ik als 'n gek ga scrollen lijkt 't wel alsof er 'n machinegeweer in m'n pc zit. Nu hoor je dit niet hard maar het is wel hoorbaar.

HDD: Maxtor 200gb 8mb buffer 7200 rpm

wie weet waar dit aan ligt??

alvast thx :)

EDIT: het komt niet van m'n HDD maar ergens bij het geheugen, processor in de buurt ik kan het niet precies goed horen...

[ Voor 19% gewijzigd door Alm4riC op 19-05-2005 22:24 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
klinkt een beetje wat ik ook met mn laptop heb... als die op accu loopt, komt er een beetje piepend geluid uit. Hetzelfde verhaal geld voor flashbanners op internet. Als die bewegen piept mn laptop ook :)

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Luukieeee schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:33:
EDIT: het komt niet van m'n HDD maar ergens bij het geheugen, processor in de buurt ik kan het niet precies goed horen...
Concentreer je op de spoeltjes van het moederbord. Mocht het geluid inderdaad daaruit komen, dan wil een beetje kit wel wonderen doen :) Zie ook [search=moederbord maakt geluid].

Aangezien dit achteraf toch niet meer met de HDD's te maken heeft: Processors, Mobo's & Geheugen » Opslagmedia & I/O Controllers.

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Mijn laptop heeft dat ook, dat zijn spoeltjes die trillen.
Mijn Tagan voeding heeft dat eveneens alleen dan permanent.
Als je een desktop hebt zet je best gewoon de case naast of onder je bureau, dan hoor je het niet meer.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-08 08:21

Nessuno

io sono nessuno

dit heb ik ook gehad
en na de search geraad pleegt te hebben een jaar of wat terug kwam ik de oplossing tegen
zet in je explorer vloeiend schuiven uit en je ben er van af
dit vind je onder :

open je browser :
ga naar : extra
dan naar : internet opties
dan naar : geavanceerd
dan naar: vloeiend schuiven

en daar haal je het vinkje weg
toepassen en klaar

en je bent van je probleem af _/-\o_

het eenige wat je kunt merken is als je een tft hebt en je scrolt erg hard is dat het beeld een beetje bibbert
das alles

hoop dat je er wat en hebt

[ Voor 11% gewijzigd door Nessuno op 21-05-2005 08:46 ]

Na rose e cient spin