Toon posts:

[Java] IText

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een Orderapplicatie. Ik gebruik de Itext library om order weg te schrijven naar PDF formaat. Nu heb ik 2 vragen.

Hoe kan ik 2 verschillende tabellen in de opmaak krijgen. Krijg nu telkens 1 tabel er volledig in en wanneer ik dan weer probeer een tabel toe te voegen lukt het alleen om de vorige tabel identiek over te nemen?

En hoe kan ik variabelen uit een formulier sturen naar de PDF. Dus hoe werkt dat ?

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Ik neem aan dat je de iText tutorial hebt gezien, daar staan veel voorbeelden: http://itextdocs.lowagie.com/tutorial/

Wat bedoel je met een identieke tabel? Misschien kun je even een klein stukje code posten om te laten zien wat je doet.
Variabelen uit een formulier toevoegen zou al moeten lukken met iets als:
document.add(new Paragraph(formulier.getAdres()));

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Verwijderd

Topicstarter
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
float[] widths = {0.25f, 0.02f, 0.23f, 0.25f, 0.02f, 0.23f};
PdfPTable table = new PdfPTable(widths);
PdfPCell cell = new PdfPCell(new Paragraph("Orderformulier Convertering"));
cell.setColspan(6);
table.addCell(cell);
table.addCell("Klant");
table.addCell(":");
table.addCell("");
table.addCell("Ordernummer");
table.addCell("");
document.add(table);
document.add(new Paragraph("\n"));
document.add(table);

Die laatste regel zorgt ervoor dat de tabel weer wordt weergegeven. Ik snap dat ie nu identiek is omdat je weer document.add(table) neerzet. Maar hoe kan ik een nieuwe tabel tekenen heb het al geprobeerd met (tabel1) maar dat werkt niet

Maar wanneer ik dus op de button klik kan ik gewoon de namen van de velden weergeven in mijn PDF en dan zou ie dat moeten pakken ?

Oja en heb je misschien een voorbeeld waar variabelen naar een PDF worden gezet ? Ik heb al in de tuts zitten zoeken maar kan niets vinden !

[ Voor 21% gewijzigd door NMe op 19-05-2005 17:42 ]

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Een 2e tabel maak je door NOG een PdfPTable object te maken, dus
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
.. invullen van cellen etc...
document.add(table);

// nog een tabel toevoegen
PdfPTable nogEenTabel = new PdfPTable(widths);
.. invullen van cellen etc...
document.add(nogEenTabel);

Wat je probleem is met het printen van variabelen snap ik nog niet helemaal. Kijk anders nog eens naar http://itextdocs.lowagie.com/tutorial/objects/index.html (Basic text objects).

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Verwijderd

Topicstarter
Nou kijk. Ik heb een formulier. De ene keer staat er in klant nr: 002020 en bij een volgende order staat er weer 002021... In het PDF formulier staat klantnummer:

Java:
1
2
3
table.addCell("Klantnummer");
table.addCell("");

Dan moet in de laatste cell het klantnummer komen te staan. Wortd het dan: table.addCell(Orderform.gettfKlantnr);
of zo ?

Snap ie !

[ Voor 8% gewijzigd door NMe op 19-05-2005 17:43 ]

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Ik snap em, je hebt het (bijna) goed. ;)

Het enige dat ik er nog aan toe kan voegen is dat je nog getText() moet doen als je de waarde van bv een tekstvak wilt hebben, dus:
table.addCell(txtKlantnr.getText());

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe weet ie dan dat ie het uit de orderformulier moet halen ?

Nu zegt ie namelijk dat ie cannot resolve symbol...

En wanneer ik het volgende met de tabellen doet:

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
            float[] widths = {0.25f, 0.02f, 0.23f, 0.25f, 0.02f, 0.23f};
            table.addCell("3");
            table.addCell("3");
            table.addCell("3");
            table.addCell("3");
            table.addCell("3");
            table.addCell("3");
            document.add(table); 

PdfPTable nogEenTabel = new PdfPTable(widths);
            table.addCell("1");
            table.addCell("2");
            table.addCell("3");
            table.addCell("4");
            table.addCell("5");
            table.addCell("6");
            document.add(nogEenTabel);

Pakt ie alleen de eerste ?!?

Modbreak:Ik heb even code tags toegevoegd. Doe je het de volgende keer zelf? ;)

[ Voor 120% gewijzigd door NMe op 19-05-2005 17:44 ]

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Peking, niet lullig bedoeld hoor, maar misschien moet je er eerst eens een eenvoudig Java boek bij pakken. Ik heb het gevoel dat je de basics van programmeren mist, aangezien de problemen die je hebt niet erg moeilijk zijn.

Om je toch weer een beetje op weg te helpen: Kijk nog eens goed aan welke tabel je de laatste 6 cellen nou echt toevoegt, en waarom de tweede tabel zo leeg blijft. ;)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zie zwippie :)

Daarnaast is je topicstart ook aan de erg korte kant. Ik mis o.a. de zaken die je zelf al hebt geprobeerd en wat daar niet mee lukte. Zie ook P&W FAQ - De "quickstart". Ook is je topic titel niet echt beschrijvend voor je probleem, zie ook *** Over topictitels in P&W - lezen voor topic openen!!! ***.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1