Printen over netwerk werkt gedeeltelijk

Pagina: 1
Acties:

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:20
Op een Winxp home (geen sp2) heb ik een HP Officejet T45 op de parallele poort aangesloten. De nieuwste drivers en software van de HP site heb ik geïnstalleerd.

Nu staat deze host in een klein windows netwerkje met andere xp home en pro computers. Deze kunnen gewoon op de T45 printen nadat ik deze als netwerk printer heb toegevoegd. Echter als ik op de clients instel dat ze een document in landscape of in zwart-wit moeten printen dan lukt dat niet. Ze blijven gewoon in kleur printen en bij het selecteren van landscape worden de letters alleen maar heel erg uitgerekt.

Deze functies werken vanaf de host computer wel gewoon.

Ook de HP helpdesk kwam er niet uit en zei dat het zo gewoon zou moeten werken.
Ik heb geprobeerd nog andere drivers op de clients te installeren maar dan was er geen verbinding.
Ook het toevoegen van een nieuwe TCP/IP printer poort op de clients werkt niet.

Is dit probleem oplosbaar....? Ik meen trouwens dat het in het verleden wel heeft gewerkt maar kan dat niet met zekerheid meer zeggen.

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:41
Mm kan het geen probleem zijn met rechten :? Meestal is het zo dat 1 "user" rechten heeft om instellingen te veranderen in de printer. Als iemand anders dat doet dan werkt het niet. Dit is iig het geval bij een netwerk printer die b.v. in een Active directory zit. Volgens mij is het ook zo dat printers bepaalde rechten vereisen van de gebruiker. Kijk dus even of je rechten goed staan.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Polster
Daar zat ik ook aan te denken idd maar waar kan ik die instellingen voor de printer vinden?

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:41
Polster schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:41:
Daar zat ik ook aan te denken idd maar waar kan ik die instellingen voor de printer vinden?
Staat dat niet gewoon bij de eigenschappen van de printer :? Iets van Security oid :?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Ecto2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-09-2025
Rechten ivm printers kan je bekijken in de sharing tab --> permissions, maar ik denk niet dat het met rechten te maken heeft : Ik heb namelijk een soortgelijk probleem met een officejet R45.

Printer hangt op een pc in workgroup met Win98 (geen specifieke rechten te definiëren dus) en wanneer men bv. bij "Copies" 2 of meer aanduidt, wordt er steeds slechts 1 exemplaar afgedrukt.

Ik heb me er al suf achter gezocht, maar ik vrees dat het eerder een driver probleem is...

• Polster
Ecto2002 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 16:04:
Rechten ivm printers kan je bekijken in de sharing tab --> permissions, maar ik denk niet dat het met rechten te maken heeft : Ik heb namelijk een soortgelijk probleem met een officejet R45.
Tabblad 'delen' bevat geen opties om iets met rechten te doen.
Pagina: 1