[IE] 'Lees of schrijfbewerking mislukt'?*

Pagina: 1
Acties:
  • 2.050 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:43
Ik krijg nu al een hele tijd de volgende error als ik IE (6.0.2900.2180.xp_sp2_gdr.050301-1519) afsluit:

Afbeeldingslocatie: http://img225.echo.cx/img225/2953/error8nq.jpg

Hier staat wat voor hardware ik allemaal heb. Verder gebruik ik Windows XP Professional met SP2 en alle andere beveiligingsupdates geïnstalleerd.

Weet iemand misschien hoe ik hier vanaf kan komen?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:41

lier

MikroTik nerd

Je kan beginnen met nog wat relevante informatie te geven:

adware ?
spyware ?
virussen ?

Heb je dit onder alle accounts ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Ik heb dit ook heel af en toe op mijn desktop pc. Op m'n laptop heb ik het ook wel 's gehad, maar ben al een tijdje over naar Firefox dus heb ik er geen last meer van ;)

Overigens is je topictitel erg mager. Heb je GoT search al gebruikt? Want ik heb het idee dat dit al eerder voorbij is gekomen.

Verwijderd

Ja scan eerst op virussen/spyware en kom dan terug. :)
Of browse met firefox. :P

• thys
lier schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:31:
Je kan beginnen met nog wat relevante informatie te geven:

adware ?
spyware ?
virussen ?

Heb je dit onder alle accounts ?
Ik heb het onder alle accounts. Het is zeer waarschijnlijk GEEN adware, spyware of virus, want ik heb het al sinds de verse installatie van windows.

Voor de zekerheid zal ik toch maar even gaan scannen ;)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan; let hier in het vervolg zelf even op :) Heb je memtest86 al eens gedraaid?

Toepassingsfout > [IE] 'Lees of schrijftbwerking mislukt'? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• thys
Spider.007 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:14:
Ik pas je topictitel even aan; let hier in het vervolg zelf even op :) Heb je memtest86 al eens gedraaid?

Toepassingsfout > [IE] 'Lees of schrijftbwerking mislukt'? *
Ik heb daar een paar test mee gedaan, maar die waren allemaal goed.
Ik heb niet alle tests gedaan omdat het ontzettend lang duurde, ik weet niet of het veel uitmaakt of ik een paar tests of alle tests uitvoer O-)

• thys
spoorweg schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:20:
[...]

Ik heb daar een paar test mee gedaan, maar die waren allemaal goed.
Ik heb niet alle tests gedaan omdat het ontzettend lang duurde, ik weet niet of het veel uitmaakt of ik een paar tests of alle tests uitvoer O-)
Zou het meer/betere resultaten op kunnen leveren als ik alle tests zou doen?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:38
spoorweg schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 22:44:
[...]

Zou het meer/betere resultaten op kunnen leveren als ik alle tests zou doen?
Minimaal vijf/zes rondjes laten draaien.... desnoods een keer een hele middag of avond als je toch niet thuis bent.

• thys
EricJH schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 22:45:
[...]

Minimaal vijf/zes rondjes laten draaien.... desnoods een keer een hele middag of avond als je toch niet thuis bent.
dat wordt een lange lange nacht voor mijn computer :P:P

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
schrijftbwerking > schrijfbewerking :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• thys
spoorweg schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 22:47:
[...]

dat wordt een lange lange nacht voor mijn computer :P:P
Nou hij is vanacht bezit geweest en hij was net pas op 15%, maar ik heb het daar maat afgebroken omdat ie gelukkig geen fouten gevonden heeft.

Is er misschien iemand met een idee wat het nu wel kan zijn?

• EricJH
spoorweg schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 09:02:
[...]

Nou hij is vanacht bezit geweest en hij was net pas op 15%, maar ik heb het daar maat afgebroken omdat ie gelukkig geen fouten gevonden heeft.

Is er misschien iemand met een idee wat het nu wel kan zijn?
15 % dat is raar. Hoeveel rondes zijn er gemaakt vannacht door het programma?

• thys
EricJH schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 11:50:
[...]

15 % dat is raar. Hoeveel rondes zijn er gemaakt vannacht door het programma?
Niet zo op gelet, ik dacht ongeveer 10 ofzo. De eerste paar gingen heel snel (toen keek ik nog) mar daarna ging het steeds langzamer naarmate de testnummers hoger werden. Bij het begin van test 4 ben ik gaan slapen :Z

• EricJH
spoorweg schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 12:35:
[...]

Niet zo op gelet, ik dacht ongeveer 10 ofzo. De eerste paar gingen heel snel (toen keek ik nog) mar daarna ging het steeds langzamer naarmate de testnummers hoger werden. Bij het begin van test 4 ben ik gaan slapen :Z
Heb je de laatste tijd nieuwe drivers voor het één of ander geinstalleerd? Staan de geheugentimings in de BIOS ingesteld op auto/by SPD? What gebeurt er als je BIOS terugzet op default settings?

• thys
EricJH schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 23:51:
[...]

Heb je de laatste tijd nieuwe drivers voor het één of ander geinstalleerd? Staan de geheugentimings in de BIOS ingesteld op auto/by SPD? What gebeurt er als je BIOS terugzet op default settings?
offtopic:
Even het stof opzij schuiven....

Nee, dat is het ook niet. Het is gekomen sinds het opnieuw installeren van Windows XP.

• EricJH
spoorweg schreef op maandag 18 juli 2005 @ 17:53:
[...]

offtopic:
Even het stof opzij schuiven....

Nee, dat is het ook niet. Het is gekomen sinds het opnieuw installeren van Windows XP.
Had je eerder beloofde virus en spyware scans nog gedaan? Vast wel een keer de afgelopen twee maanden.....

Even wat meer on topic. Wordt je nog iets wijzer van de Windows logs?

• thys
EricJH schreef op maandag 18 juli 2005 @ 20:42:
[...]

Had je eerder beloofde virus en spyware scans nog gedaan? Vast wel een keer de afgelopen twee maanden.....

Even wat meer on topic. Wordt je nog iets wijzer van de Windows logs?
Vaak genoeg, maar (sorry) ik denk echt niet dat het een virus/spyware is.
Ik heb nu op meerdere fora zeer veel topics over ditzelfde probleem gezien. Zelfs in de nieuwgroepen van microsoft. Maar niemand, maar dan ook helemaal niemand heeft nog een oplossing gevonden. In de meeste topic komen ze niet verder dan memtest, maar sommige gaan ook wat dieper, maar gewoon helemaal nergens een oplossing. Dat vind ik wel een beetje raar :?

Wat betreft die windows logs: ik heb geen idee waar je het over hebt :P (owke ik weet wel waar je het over hebt, maar niet waar ik ze kan vinden)

Ik heb het trouwens niet bij alle programma's. Ik kan het nu even niet testen, maar in elk geval wel bij deze progs:
  • Internet Explorer
  • Outlook Express
*Binnenkort zal ik het lijste wat aanvullen*

• EricJH
spoorweg schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:14:
[...]
Wat betreft die windows logs: ik heb geen idee waar je het over hebt :P (owke ik weet wel waar je het over hebt, maar niet waar ik ze kan vinden)

Ik heb het trouwens niet bij alle programma's. Ik kan het nu even niet testen, maar in elk geval wel bij deze progs:
  • Internet Explorer
  • Outlook Express
*Binnenkort zal ik het lijste wat aanvullen*
Voor de logs ga naar: Configuratiescherm --> Systeembeheer --> Logboeken .

Zie ook: Voeding te zwak voor 9800 Pro?

[ Voor 7% gewijzigd door EricJH op 19-07-2005 01:14 . Reden: Zag net een andere verse draad van jouw hand ]

• thys
Wat heeft dat hiermee te maken :?

Ik zie de foutmeldingen inderdaad terugkomen in de logs, bij systeem, maar er staat niet echt veel meer info ofzo :'(

[ Voor 23% gewijzigd door thys op 19-07-2005 01:44 ]

Verwijderd

Wat het iig betekend is dat het programma IE geen toegang krijgt tot het geheugen, Dit komt omdat windows het niet toelaat. Ik heb dit een tijd geleden ook gehad met XP SP2 en kon het toen oplossen door Data Execution Prevention(DEP) uit te zetten. Dit kan je doen op de volgende manier:

Rechtermuis deze Computer > Eigenschappen
Tablad Geavanceerd > Prestaties
Tablad Data Execution Prevention

en dan controleren of deze op "alleen voor kritiek windows onderdelen of services staat".

Het is ook mogelijk dat het pas werkt als DEP helemaal uitstaat, om dit te doen zou je even moeten Googlen.

Hoop dat dit helpt!

• thys
[b][message=23813898,noline]en dan controleren of deze op "alleen voor kritiek windows onderdelen of services staat".
Jah, daar staat ie al op

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je adobe acrobat reader? Of 1 of andere toolbar voor ie? Zoals Googletoolbar?

Ik krijg deze melding ook wel eens... en ik denk dat 1 van de invoegtoepassingen het probleem veroorzaakt..

• thys
Vorkie schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 18:05:
Heb je adobe acrobat reader? Of 1 of andere toolbar voor ie? Zoals Googletoolbar?

Ik krijg deze melding ook wel eens... en ik denk dat 1 van de invoegtoepassingen het probleem veroorzaakt..
Maar het was al vanaf de installatie van windows.
Verder heb ik wel Acrobat Reader, maar geen toolbars (ook geen spyware bars)
Pagina: 1