Toon posts:

Speedtouch factory default veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey allemaal,

ik heb nu adsl met een speedtouch modem. en ik heb dat ding een beetje geconfigureerd... dus default server ingesteld, firewall geconfigureerd... enz...
maar om de een of andere reden word de router steeds naar zijn factory defaults gereset, dus moet ik steeds weer alles instellen, nou dacht ik laat ik de factory default overschrijven met mijn configuratie... alleen ik heb overal al gezocht maar kon nerges vinden hoe ik dit kon doen.
via ftp zie ik ook alleen maar user.ini in de verborgen dl dir, en die word gereset, dus het heeft geen zin om die aan te passen

heeft iemand een idee hoe ik dit kan doen?

mvg
Amin0

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 14:58
Als een apparaat niet goed werkt ga ik altijd naar de leverancier, laat ik het repareren of een vervangend product leveren? Dit is bij modems toch ook gewoon het geval? Waarom zou je zelf dit soort work-arounds gaan verzinnen?

Verwijderd

Topicstarter
omdat het een uitdaging is...

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 16:45

TheBorg

Resistance is futile.

Je kan de config toch opslaan op je PC en als het nodig is weer uploaden naar het modem. :?

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
Hmm, ik ben zeer benieuwd. Lijkt me ook wel aardig om te weten.

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:47

samo

yo/wassup

Na het instellen op 'save settings' klikken... Het instellen alleen is niet genoeg... Als dat niet helpt is t geheugen kapot (me dunkt)...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
samo-arne schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:23:
Na het instellen op 'save settings' klikken... Het instellen alleen is niet genoeg... Als dat niet helpt is t geheugen kapot (me dunkt)...
Ja dat doe ik ook...

Verwijderd

Topicstarter
TheBorg schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:21:
Je kan de config toch opslaan op je PC en als het nodig is weer uploaden naar het modem. :?
Maar in de tussentijd ligt me server wel doen en staat de firewall uit :S

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS . NT

Gelieve meerdere antwoorden op meerdere vragen in 1 reply te posten.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Na het configureren van je modem, ga je naar de webinterface van het modem en klik je op 'Save all'. Het modem en de aangesloten pc's zitten op een geaarde stroomaansluiting? Zo ja, en je zet het modem niet langer dan een paar uur uit? Nu worden nog steeds de instellingen gewist?

Neem dan contact op met de leverancier en zorg ervoor dat het modem wordt omgeruild!
Pagina: 1