Toon posts:

Asus A7N8X-E Deluxe loopt vast bij onfly multiplier MSR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Asus A7N8X-E Deluxe bordje liggen met een nForce2 Ultra 400 chipset en ik heb mijn L6 bridges geconnect en hij heeft nu alle mobile opties waaronder het onfly veranderen van de multiplier maar als ik mijn multiplier onfly probeer te veranderen freezt de comp. :'(

Nu heb ik al heel wat rond gezocht en op verscheidene forums was te lezen dat dit soms op te lossen is door wat aanpassingen te doen met WPCREDIT.

- To this date function verified on following chipsets (please report other):
VIA: KT266A, KT333, KT400, KT600
SiS: SiS730, SiS735, SiS745, SiS746, SiS748 - All SiS chipsets should support this feature, never chipsets are just updated old versions.
nVidia: There was one report it works on nForce 2 Ultra 400 but others say it doesn't. Maybe some WPCREDIT changes will be required.
AMD: AMD760 series - Those were released before Mobile Athlon 4 (Palomino core), it is unlikely they will support this feature.

Ik heb met WPCREDIT de bits aangepast maar nog steeds blijft hij freezen dus mijn vraag is of iemand hier al een oplossing voor heeft gevonden. _/-\o_

THNX _/-\o_

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
Weet je zeker dat je bridges 100% goed verbonden zijn? anders sta ik er niet raar van te kijken dat ie het niet doet :P

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

De oorzaak is heel simpel, de Nforce chipset kan niet on-the fly de multipier wijzigen. Er bestaan naar mijn weten ook geen laptops met een Nforce chipset. Een collega van mij had het zelfde en heeft Asus gemaild. Die zeiden dat het aan de Nforce chip lag. En met zijn KT600 chipsetje (die hij nu heeft) geen probleem

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08 21:23
Ik heb een kt333 en daarmee gaat het perfect, dit komt omdat de via-chipsets vaak in notebooks zijn gebruikt. De Nforce is veel te laat op de markt gekomen, aangezien VIA die markt al had om nog wat er van te kunnen maken.