Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Je gekke en/of leuke expirimenten.

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het is simpel.
Je post je expiriment met bijv een fan ofzo.

De mijne maar:

Ik was net op school in het scheikundelokaal (je raad eht al)
Daar stonden natuurlijk van die travo's. Dus ik neem een koeler mee en zet em erop.
12 V... 18V... 24V... 28V... 30.4-30.5V... En toen kon die travo niet hoger :P.
Maar die koeler stonk! :P 8)7

Misschien heb ik er hier 1 liggen die de 220 red maar dat overleefd de koeler vast niet :D

Iemand hoger dan 30.5? :7

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:49

Hu9o

Schokkend

Ik heb hier zo'n fan die met gemak 230V aan kan :Y)

edit:
zoeen dus.
Afbeeldingslocatie: http://www.e-vision.nl/site/img/deco/image_right_16.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door Hu9o op 19-05-2005 14:30 ]

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Topicstarter
Nee, een echte pc-fan :)

EDIT: Geen pc-fan dus ;) :(

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 14:31 ]

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:49

Hu9o

Schokkend

In de zomer, als het super heet is op m'n kamer dan staat de ventilator ook op de pc gericht hoor :)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Topicstarter
Koop dan waterkoeling :).

En dan word ie een beetje heet.
So What! Als je garantie hebt... :P

Verwijderd

Mwah, kheb nu al een fan een hele tijd draaien op 24 volt :) Meer kan ik niet uit m'n pc PSU halen, tenzij ik de spoel opnieuw ga opwikkelen, maar daar ga ik me neit aan wagen :)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Piezo(of hoe schrijf je dat)-luidspreker (zo'n platte di ook in horloges zitten enzo) aan een high-performance versterker gehangen en dan volledig voluit (tot het niveau dat elke andere normale luidspreker een rookwolkje maakt), ding bleef gewoon heel? geluid was nieteens zo belabberd, alleen geen bass ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:35:
Mwah, kheb nu al een fan een hele tijd draaien op 24 volt :) Meer kan ik niet uit m'n pc PSU halen, tenzij ik de spoel opnieuw ga opwikkelen, maar daar ga ik me neit aan wagen :)
Dan neem je een travo :P.

Alleen beginnen ze na 30 Volt te braden :Y)

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:19

rapture

Zelfs daar netwerken?

Een ouwe kapotte 40MB harde schijf (van de tijd voor IDE) van school gekregen, samen met een maat de schijf openschroeven en laten draaien maar. Leuk zicht, dan een schroevendraaier ertegen duwen, de spanen vlogen eraf, na verloop van tijd de koppen ook.

Volume van een versterker regelen door een potmeter aan de uitgang te hangen, als ik een beetje eraan draait, dan komt de rook eruit. Na verloop van tijd heb ik ontdekt dat de potmeter aan de ingang moet gehangen worden.

Een switch studentikoos doopen (zie Vlaams studentenleven). Na de eerste studenten-lanparty dat ik met die switch georganiseerd heb, heb ik tijdens het opruimen een pintje in de verluchtingsgaten van m'n switch gekapt.

[ Voor 21% gewijzigd door rapture op 19-05-2005 14:45 ]

• Dentheman
  • Laatst online: 22-11 15:48

Dentheman

Zie signature

wij moesten op school een keer een schema'tje aansluiten, dus ik 2 meisjes helpen (die lachen zo lief hea ;) ), 't zijn allemaal 14v max. maar die meisjes hadden dus één die tot 48v max. ging, en hij stond voluit(wist ik veel dat dat kastje 48v was), dus ik dat ding, whoppa: aan. Met gesis en veel rook overleed de voltmeter }) Kwam de natuurkundeleraar: WAT BEN JIJ VOOR EEN KLUNS, KAN NOG NIET EENS EEN SCHEMA'TJE AANSLUITEN. ik: jawel hoor, alleen nog niet kijken :+

Zie ondertitel

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

op 230v wisselspanning kon mijn cooler niet :P

ow en een stroboscoop in je case bouwen en die tijdens een LAN met 24 man aan je tafel die allemaal zitten te gamen en dan vol opendraaien..

dat trekt de stroomvoorziening niet...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

Topicstarter
Whaha :P.
Wat we allemaal wel niet flikken :P

Verwijderd

niet echt experiment maar kom.
oude monitor van men werk meegenomen naar huis, want ik had em eens ingeplugd, en bleek mooi beeld te geven nog. en er stond geen stickering op dat ie defect was ofzo.

thuisgekomen.
dingetje op men bureau gezet, aangesloten als 2e monitor, lekker beginnen multiscreenen ;)

half uurtje ver, ineens hoop gesis en een doffe knal en een steekvlam van 25-30cm uit de monitor.
behangpapier gelukkig niks mis mee, alsook de kat die nog wel eens achter de monitro durft liggen.

bleek dat die monitor daar dus in het magazijnkot stond omdat hij al paar keer 'geknetterd' had.

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:45:
half uurtje ver, ineens hoop gesis en een doffe knal en een steekvlam van 25-30cm uit de monitor.
behangpapier gelukkig niks mis mee, alsook de kat die nog wel eens achter de monitro durft liggen.

bleek dat die monitor daar dus in het magazijnkot stond omdat hij al paar keer 'geknetterd' had.
Ik heb een voeding opgeblazen door eerst een mobo op te blazen (het "kapotte" mobo had ik van de computerwinkel gekregen en zodanig gemod dat het goed werkt, eens een keertje tever gaan door 50+% meer stroom te eisen van de spanningsregelaars op het mobo...) Daarna de voeding nog eens testen met een echt kapotte mobo en knal, steekvlam, zekeringen eruit.

[ Voor 7% gewijzigd door rapture op 19-05-2005 14:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
O ja,

Ook een keer.

Was ik niet blij met mn Geforce 3 Ti 200 64 MB. Paar maanden geleden.

Toen had ik nog mn LCD die er eerst op zat :P.

het begon zo. Dat ding draaide standaard op 50 graden.
Dus ik overclocken dat ding. 10 graadjes meer kon ie nog wel hebben vond ik.
Dus werd 63-65 toen ik zat te internetten.
Toen ging ik maar NFSU2 spelen. Maar ik besefte niet dat mn pc em bijna niet kon trekken.
Dus vliegt de temp naar 75 of zelfs hoger.

Dat ding piepen! :P

Toen... Een dag of 2 geleden.

CPU-Fan effe uit. Rotgeluid. En ook kijken wat ie aan kan.

Dus ik ga tv kijken en was em vergeten. 50-55 graden. GELUKKIG!
De CPU heeft et gered. Maar of dat hetzelfde geval was met die sensor... :P

Verwijderd

Ik had gisteren chloroform gehaald. Na wat getest te hebben op plexiglas van hoe en wat, waren de mieren aan de beurt...

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 09:55
Ik ga nog weleens naar een LAN, en die wordt altijd gehouden in een kelder. Aan de ene kant zit er airco dus is het keifris, aan de andere kant is het altijd erg warm omdat er geen airco is. Is namelijk nogal een grote ruimte.

Van tevoren wist ik dat ik in het koude gedeelte zou zitten, en daarom nam ik maar mijn kacheltje mee van 2000 watt. Zo'n ding met een gloeidraad en een grote fan erachter.

Ik dat ding aanzetten, ging goed. Waren nog maar een paar man. Totdat bijna de hele rij van 50 pc's was aangesloten en opgestart werd. Knalde de hoofdzekering eruit :P Iedereen zonder stroom, en ik dat ding zo snel mogelijk opruimen zonder dat iemand het zag :P

• Shizzar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:04
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:47:
Toen... Een dag of 2 geleden.

CPU-Fan effe uit. Rotgeluid. En ook kijken wat ie aan kan.

Dus ik ga tv kijken en was em vergeten. 50-55 graden. GELUKKIG!
De CPU heeft et gered. Maar of dat hetzelfde geval was met die sensor... :P
Heb ik ook al een paar keer gehad, eerste keer liep me moeder tegen fancontroller switchjes aan en stond alle koeling uit, 2e keer weet ik niet wat er was maar viel ie gewoon opeens uit en was ie vet heet. 3e keer, ik wou fan op 5v zetten met fancontroller maar ik zette m dus perongeluk uit, hoorde ik 10 minute later vet gepiep, * Shizzar hugs MBM5.. >:)

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

trancesetter schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:58:
Van tevoren wist ik dat ik in het koude gedeelte zou zitten, en daarom nam ik maar mijn kacheltje mee van 2000 watt. Zo'n ding met een gloeidraad en een grote fan erachter.
kacheltje op een lan 8)7 |:(

Stoken die computers niet genoeg?

Op lans gaat af en toe de zekeringen eruit door voedingen/schermen die doorfikken.

[ Voor 12% gewijzigd door rapture op 19-05-2005 15:02 ]

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:57
rapture schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:01:
[...]

kacheltje op een lan 8)7 |:(

Stoken die computers niet genoeg?

Op lans gaat af en toe de zekeringen eruit door voedingen/schermen die doorfikken.
wij zaten een keer in een scouting blokhut met LAN. was toch wel koud. hadden we de openhaard aangestoken. aan het eind afbreken, thuis pc weer aan. kwam dr een rook lucht uit van die openhaard, niet normaal.

nog een andere keer lan, in een andere scouting blokhut. hadden we 2 ruimtes met pc's. in de ene ruimte iedere keer lampen knipperen als iemand een beeldscherm aanzette. na een tijdje waren er 2 pc's (waaronder die van mij) die steeds freezde. kregen te weinig stroom :(. dan maar op agregaat aangesloten. hele weekend op diesel gedraaid :P

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik van case ging verhuizen lag alles eruit natuurlijk (onderdelen)
Dus keek ik weer es ondeugend naar mn moederbord >:)
Dus effe kijken hoe er een CPU in eht echt uit ziet.
Klipjes los... Koeler erafhalen. HuH!?! Lukt niet?! Oke, wat meer kracht.
Zo... Eruit... GEEN CPU?!?! Medion is wel heeel goedkoop :?
Of je had bijna je koeler op de tafel laten vallen en merkt maar net dat je CPU aan de koeler is vastgeplakt met soort rubber :/

Daar ga je dan. Neemt een flinke RAMB0mes en probeert dat ding eraf te krijgen.
Na een half uur gekloot (echt een half uur! :o ) eindelijk die CPU erafgehaald. K*TMEDION! :r (MEning... Of een feit?).
Dus ik dat ding terugzetten.... WTF? Gaat niet... Lekker... Pinnetje verbogen... Dus weer met die rambomes effe rechtzetten. Gelukkig geen pinnetje gebroken.
Ding terug en succesvol geinstalleerd :7

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 16:29
ik heb weleens een boot gebouwd van een voedings koeler en een motortje van een cd-rom speler. de propelor blad van de koeler met een asje aangesloten op het motortje dat uit een cd-rom speler kwam en dat in de verpakking van een processor gebouwd en aangesloten op een negen volt batarij en daarna thuis op de vijver van me pa gezet. en het werkte nog goed ook nog boodje vaart mooi de vijver rond :D

Verwijderd

Topicstarter
Die is goed :D
Wil je daar een tutorial voor schrijven? Lijkt me wel vet :P

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11 16:08

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

30.5V?

Ik heb hier een Torin TA300S 230VAC fan liggen uit de voeding van een IBM XT 5160 :7

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

Topicstarter
mentalmadnizz schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:18:
30.5V?

Ik heb hier een Torin TA300S 230VAC fan liggen uit de voeding van een IBM XT 5160 :7
Hij was voor 12 Volt :P Opgevoerd... Alleen de travo kon niet hoger O-)

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mja. 99% van wat er in dit topic staat kan net zo goed naar [rml][ CM] De mislukkelingen - deel 4[/rml] toe, dus ik doe 'm dicht. Post daar maar verder.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.