Toon posts:

[XP] Welkomscherm leeg na verandering van harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toen ik Windows XP installeerde mijn harde schijf geformateerd als F: en daar mijn Windows op geinstalleerd. Dat heeft altijd goed gewerkt, totdat ik het wilde veranderen in C:. Nu heb ik een programma van Norton gebruikt dat de omzetting van f: naar c: mogelijk maakte.

Het uiteindelijke resultaat is een Windows XP die technisch gezien volledig draait, maar waar ik geen direct gebruik van kan maken, m.a.w. Windows start normaal op tot het Welkomscherm en vervolgens kan ik niets meer. Dat Windows gewoon werkt blijkt uit het feit dat ik een internetverbinding laat delen door deze Windows (USB adsl modem, waarna hij via het OS via de router wordt verdeeld).

Nu las ik al een topic over sysprep.inf bij [rml][ WinXP] HD Image probleem[/rml] , alleen kan ik dat niets meer mee. Ik kan namelijk geen programma meer draaien (ook niet in DOS modus via de Windows XP cd, daar heb ik maar beperkte commando's)

Mijn vraag is eigenlijk, hoe ik weer toegang tot mijn computer kan krijgen door in te loggen zoals ik dat altijd deed. Ik heb al geprobeerd een tweede OS ernaast te zetten, maar dat werkt ook nog niet omdat er geen partitie vrij is voor een installatie en ik anders een harde schijf moet formateren.

Alvast bedankt

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:06
En wat kan je doen als je een paar keer op CTRL-ALT-DEL ram? Kan je dan wel inloggen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had inderdaad gehoopt dat er dan een inlogscherm te voor schijn zou komen op basis van domeinen (ik neem aan dat je die in gedachte had), maar helaas niets. Ook de F-toetsen leveren geen resultaat op. De enige optie die lijkt is de reset knop.

Toch bedankt!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:06
Ok, dan zou je nog kunnen proberen om remote desktop te gebruiken, je kan dat namelijk remote enablen. Daarna met remote desktop naar je PC toe en kijken of je dan wat kan vinden wellicht een ideetje?

Verwijderd

Lukt het onder Safe Mode wel?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas onder safemode gebeurt er precies hetzelfde als bij het normale opstarten. En voor RDC heb ik destijds mijn computer iets te goed te dichtgemetseld, zodat ik niet zomaar met RDC verbinding kan maken. Dat had wel makkelijk geweest, want dan had ik mijn bestanden kunnen overgooien naar een andere computer.

Ik heb misschien een andere methode gevonden, via BartPE, een programma dat een bootCD maakt waarmee ik in ieder geval toegang heb tot mijn computer en een ander programma dat mij toegang verschaft tot de Registery van mijn geblokkeerde systeem... ik ga nu proberen om een netwerkverbinding te maken om zo de bestanden over te gooien. Tenzij iemand weet waar ik in de registery moet kijken om weer een normaal welkomscherm te krijgen.

(ik vond dat BootCD programma via http://forums.breekpunt.n...hTerms=welkomsscherm,leeg )
Pagina: 1