Ik heb een vrij common probleem: ik heb een pagina die bestaat uit een frameset ( http://www.mijnogen.net/index2.html ). Nu wil ik, dat als je naar een pagina uit die frameset gaat (bijvoorbeeld via een link)(zeg "inhoud.html"), dat ie dan niet die pagina laad maar die pagina in de frameset. Hiervoor zijn duizenden script, echter, mijn vraag wordt ingewikkelder. Het laden van alleen de frameset is onvoldoende, ik wil dat er dan in het inhoud-frame ook de pagina van die link wordt geladen en dus niet automatisch de "src" van dat frame. Ondertussen was ik op dit topic gekomen. Ik quote wicher:
In mijn inhoud-frame staat een weblog. De weblog tool die ik gebruik (Pivot), genereert voor elke post een php pagina en de links naar losse posts gaan zo: http://www.mijnogen.net/pivot/entry.php?id=7. Guess what...dan werkt bovenstaand script dus niet. Nu is dus mijn vraag: is er een oplossing voor dit probleem? Bijvoorbeeld door een kleine aanpassing in het script van Wicher? Of kan ik dit wel vergeten?wicher schreef op maandag 07 oktober 2002 @ 20:48:
[...]
Je kunt het nog uitbreiden, zodat de framesetpagina wel weer de framepagina waar de bezoeker was automatisch weer in het juiste frame laadt:
in framepagina:
JavaScript:
1 2 if (top == self) { location = '[frameset]'?inframe='+self.location.href;
in frameset:
JavaScript:
1 2 3 4 wls = window.location.search; if (wls.length > 0) { [framenaam].location.href = wls.substring(9,wls.length); }
Hierbij voegt de code in de framespag dus ?inframe=blabla.html o.i.d. toe aan het URL van de framesetpagina, waarin vervolgens de javascript die blabla.html uitleest.
Als je echter al iets gebruikt waardoor er al variabelen uit een form o.i.d. via GET worden verstuurd, en er dus al ?a=b&c=d o.i.d. achter de URL staat werkt dit niet helemaal, aangezien dan het uitlezen via Javascript wat lastiger is. Dat is dan echter niet echt een probleem, aangezien je het dan ook wel zal kunnen uitlezen met de desbetreffende serversidetaal (PHP bijvoorbeeld).
[...]
leoaq.fm // Jeune Loop