Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Kostprijs GPRS

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
Hoi,

Ik ben bezig met een onderzoek voor school en ik moet weten wat ongeveer de kostprijs is van GPRS. Dus: hoeveel betaalt een provider per MB aan kosten voor GPRS?

Als iemand hier een antwoord op weet of mij op weg kan helpen, dan zou ik dat heel erg op prijs stellen.

Alvast bedankt.

- ReflexWolf

Rex

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Betaalt aan wie? Ik zie hier dezelfde antwoorden uitkomen als op die SMS kosten vraag.

Het kost zoveel als er voor geinvesteerd is. Als het hele GPRS zwikkie 1 miljoen heeft gekost en er wordt in een jaar maar 1 MB geGRPS't, dan kost het de provider 1 miljoen per MB. De ratio is uiteraard lager als er meer MB's worden verstuurd of als de investering over meerdere jaren kan worden uitgespreid.

[ Voor 11% gewijzigd door Maasluip op 19-05-2005 13:55 ]

Signatures zijn voor boomers.

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
Nou ik dacht eigenlijk dat GPRS via internet ging en omdat Internet niet via het netwerk gaat van de mobiele operator (kpn, orange, etc...) zouden hun denk ik moeten betalen aan iemand zoals KPN om gebruik te kunnen maken van GPRS....

Ik zit ik nu ver naast ? =\

Rex

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Wellicht dat het geen kwaad kan je even een beetje in te lezen in het onderwerp, zodat je een beeld krijgt van de technologie, betrokken partijen en opzet. Wat links na een snelle zoekactie :

http://company.proximus.be/nl/Technologies/TEC_GPRS.html
http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=39547

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-11 18:24

sjaak

un giorno credi

Heeft natuurlijk te maken zoals maasluip al zegt met de afschrijving over het aantal jaren, het onderhoud, de verbinding naar internet toe, de (proxy/authenticatie)servers e.d. Zou dus informatie zijn welke van de provider zelf zou moeten komen en wat per provider verschilt en ik denk niet dat ze dat zomaar naar buiten brengen. TIs nl. (net als smsen) een leuke melkkoe.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Beste ReflexWolf,
Als je een opdracht krijgt van school is het de bedoeling dat je zelf op zoek gaat naar de benodigde informatie. Dat is hier op GoT eigenlijk precies zo. Je stelt nu een vraag zonder aan te geven wat je zelf al hebt gezocht en gevonden. Zo'n zoekactie is de stap die je doet vóórdat je een topic opent, zodat je wat specifiekere vragen kunt stellen in je topicstart. Dat levert ook nog interessantere discussies op en nodigt andere user veel meer uit om te reageren en je te helpen. Nu krijgen die wellicht het idee dat ze jouw schoolopdracht aan het uitvoeren zijn.
Dit topic gaat dicht.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.