Toon posts:

[Excel 2002] Formule probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn doel is om in blad1 omschrijvingen te kunnen selecteren door er in een rij ervoor een 1tje bij te zetten. Op die manier wil ik dan snel materiaal lijsten maken.
Het manco zit hem nu in het feit dat ik wel de formule heb dat zodra hij geselecteerd is via de een de tekst in blad2 komt te staan maar dit in vaste kolommen. zodra iets dus niet geselecteerd wordt krijg ik een blanco gat.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat een opeenvolgende rij krijg met regels zonder allerlei blanco's?

Heb gegoogled vind genoeg codes/formules maar niet de goeie.
Heeft iemand ervaring met dit probleem?
mvg!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 16:12 ]

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:35
Zorg ervoor dat er niet een 1 maar een opeenvolgende lijst nummers (1, 2, 3 etc.) in blad 1 staat. Dit kan je eventueel opvangen met een hulpkolom, die je kan verbergen. Bijvoorbeeld:
Kolom A: 1 of niets
Kolom B: Verborgen hulpkolom.
Formules: in B1: =IF(A1=1,1,0)
in B2: =IF(B2=1,MAX(B$1:B1)+1,0), sleep B2 naar beneden.
Kolom C: omschrijvingen
Blad 2: formule A1:
=IF(ISERROR(VLOOKUP(ROW(A1),Blad1!B:C,2,FALSE)),"",VLOOKUP(ROW(A1),Blad1!B:C,2,FALSE)) (Oftewel: zoek in kolom B van blad 1 naar een 1 (de rijwaarde van A1). Als je iets vindt: Zet de omschrijving neer. Als je niets vindt: Zet niets neer ("")
en die formule naar beneden sleuren.

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij kick ik nogmaals het onderwerp.
Ik heb de lijst welke ONKL heeft gemaakt stap voor stap afgewerkt maar ik krijg bij elke formule dat deze fout is... Heeft iemand de oplossing?

[img][/img]

Bij B2 gaat ie bij ,0 over de stress als ik dat weg laat kan ik wel de formule invullen maar volgens mij klopt de formule dan niet meer.
Bij B3 gaat ie bij de MAX in de stress.
(op het plaatje de formule even ingevuld voor afgegaan van een ' om het voor jullie zichtbaar te maken)

Blad 2:
A: =IF(ISERROR(VLOOKUP(ROW(A1),BLAD!B:C,2,FALSE)),"",VLoOKUP(ROW(A!),BLAD1!B:C,2,FLASE))
(dat is dus 1 cel) door de fouten in blad 1 komt ie met deze helemaal niet weg.

Wat doe ik fout?
De bedoeling is dat ik in rij A aantallen selecteer en dat zodra ik dat gedaan heb hij op Blad 2 een lijst maakt met de geselecteerde onderdelen (1 of groter in blad 1 dus), op de manier hoe ik het nu heb krijg ik gaten in mijn lijst. hij laat ze alleen zien als er iets ingevuld is. Nu wil ik kijken of het mogelijk is deze lijst op een volgend te maken zonder gaten.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 12:11 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Het stikt van de cirkelverwijzingen: formules in een cel die naar de cel zelf verwijzen.
in b3: If (A3=1,Max(B$2:B2)+1,0) en dan verder naar beneden kopieren.
In b4 en verder is dus ook het MAX(B$2:B4) fout: dat moet max(B$2:B3) zijn.

De formule op blad 2 barst van de tikfouten ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Lustucru op 01-06-2005 11:18 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:35
Ik heb je een mailtje gestuurd met een werkende versie.