Toon posts:

1u PCI netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik op zoek naar.

Een PCI kaartje die in een 19 inch rackmount past van 1U.

Ik weet dat realtek behoorlijk lofprofile kaartje heeft (gehad?) maar ik kan ze niet vinden.
Een ander merk mag ook.

Iemand ideee?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

http://www.hardwarecooling.com/images/NET-A-8139-unit.jpg

Deze? :P

Dit zijn gewoon sweex/ sitecom/ ander merk netwerkkaarten :)
Gewoon es een winkel binnen stappen :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Uhm zoiets ja.
Maar in een server wil je GEEN sweex of trust oid.

Beetje a merk aub.

Bovendien gaat het natuurlijk ook om de "backplane" metale strip waarmee je de kaart vast zet. Deze moet natuurlijk ook 1U zijn.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
sweex en trust gebruike voor zover ik weet ook realtek

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Sweex/Trust/etcetera is allemaal gewoon realtek he... als je om realtek vraagt krijg je realtek.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:17:
Uhm zoiets ja.
Maar in een server wil je GEEN sweex of trust oid.
wel realtek noemen maar geen sweex of trust willen welke gewoon realtek is 8)7
Bovendien gaat het natuurlijk ook om de "backplane" metale strip waarmee je de kaart vast zet. Deze moet natuurlijk ook 1U zijn.
offtopic:
"backplane" is een bord waarop andere uitbreidingskaarten geplaatst kunnen worden

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

PCI kaarten zijn beduidend lager dan 1U, dus waarom je specifiek een '1U netwerkkaart' zoekt, ik weet 't niet. Als je 1U server netjes PCI risers heeft kun je elke willekeurige PCI die je kunt vinden er in proppen. Als je geen risers hebt moet je die eerst regelen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Een beetje goeie computershop kan ook gewoon low profile 3com kaartjes bestellen.

Ik weet dat ze leverbaar zijn via Ingram Micro

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Geef eens duidelijker aan wat je zoekt. Een 1U hoge kaart bestaat niet (hooguit custom troep voor OEM's). De laagste kaart met backplate is 2U. In een 1U server is het gebruikelijk met een riser je pci kaart erin te doen, en dan hoeft hij niets extra laag te zijn. Er zijn inderdaad wel Low Profile (formaat Realtek, dus zou "staand" in 1U passen waarschijnlijk) van Intel.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:46
In de Pricewatch staan er wel een aantal. Ook Intel en 3COM. Even zoeken bij de netwerkkaarten op het woord: low
Voorbeeldje: pricewatch: Intel PRO/1000 XT Server Adapter - Low Profile

[ Voor 7% gewijzigd door biobak op 19-05-2005 13:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:25:
PCI kaarten zijn beduidend lager dan 1U, dus waarom je specifiek een '1U netwerkkaart' zoekt, ik weet 't niet. Als je 1U server netjes PCI risers heeft kun je elke willekeurige PCI die je kunt vinden er in proppen. Als je geen risers hebt moet je die eerst regelen.
Nou dus niet he, PCI kaarten zijn NIET lager dan 1U. Dit is een low profile kaart van intel die allen in 2U of hoger past. http://images.gfx.no/5/5251/pro100-3.jpg

http://www.hardwarecooling.com/images/NET-A-8139-unit.jpg deze is wel 1U

Je hebt gelijk wat betreft die Riser kaart. Dat is altijd een oplossing. Maar maakt het ook weer duurder dan eventueel noodzakelijk.

Verwijderd

Ga gewoon naar de site www.intel.com en zoek dit zelf op. Zoek op low profile en je vind er genoeg.

• Kippenijzer
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:29:
[..]Maar maakt het ook weer duurder dan eventueel noodzakelijk.
Tja, als je een low profile versie met een goede chip wilt, denk ik dat je voor een "normale" kaart + riser (8 euro kost zoiets ofzo) goedkoper uit bent.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:29:
[...]

Nou dus niet he, PCI kaarten zijn NIET lager dan 1U. Dit is een low profile kaart van intel die allen in 2U of hoger past. http://images.gfx.no/5/5251/pro100-3.jpg

http://www.hardwarecooling.com/images/NET-A-8139-unit.jpg deze is wel 1U

1U is 4,5CM. Bedenk daarbij dat je de PCI kaart dus niet op de boven van de kast plaats maar in een pci slot op het moederbord. Dus daar gaat ook al zo'n 1,5 CM aan verloren..

Je hebt gelijk wat betreft die Riser kaart. Dat is altijd een oplossing. Maar maakt het ook weer duurder dan eventueel noodzakelijk.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:06
Ik heb nog nooit een 1U kast gezien waarbij je géén riser moet gebruiken. Al die dingen hebben een riser bijgeleverd en/of hebben hun backplate zó zitten dat je wel verplicht bent om een riser te gebruiken.

Wil je misschien eens een pic posten van de kast die je wil gebruiken?

Er zijn wel 2U kaarten incl. low-profile brackets speciaal voor 2U kasten. Sterker nog, daarvan heb ik twee 3com dingen met low-profile bracket liggen.

Kijk hier dan: http://www.rayservers.com...elertech/mini/1u-mini.jpg
Je hébt niet eens de ruimte om zo'n Sweex ding erin te proppen, je móet een riser gebruiken. Omdat een moederbord ook nog eens een cm boven de achterplaat zit heb je te weinig ruimte om een kaart er verticaal in te zetten.

[ Voor 49% gewijzigd door OnTracK op 19-05-2005 13:38 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:31:
Ga gewoon naar de site www.intel.com en zoek dit zelf op. Zoek op low profile en je vind er genoeg.
Intel heeft low profile maar die zijn voor 2U NIET voor 1U.
Daar zijn de intel kaarten te hoog voor.

Pic van de kast:
http://www.tmc-uk.com/ima...unt/1u/RM-11704-front.jpg

PS het is voor mijn werk, wij assembleren hier oa 1U servers..
Ik vraag ernaar omdat we een intel sunpraire moederbord er in zitten en die heeft standaard 1 onboard nic 10/100/1000mbit.
Voor een server is een tweede netwerkkaart gewenst dus ben ik nu op zoek naar een zeer lage 1u

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 13:39 ]

• biobak
  • Laatst online: 17:46
Ik heb nog nooit een 1U systeem gezien waar een kaart rechtop in gaat. Altijd via een riser zodat de kaart horizontaal ligt.

[ Voor 37% gewijzigd door biobak op 19-05-2005 13:36 . Reden: Zie ook de post van Ontrack :) ]

• OnTracK
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:34:
[...]

Intel heeft low profile maar die zijn voor 2U NIET voor 1U.
Daar zijn de intel kaarten te hoog voor.

Pic van de kast:
http://www.tmc-uk.com/ima...unt/1u/RM-11704-front.jpg

PS het is voor mijn werk, wij assembleren hier oa 1U servers..
Ik vraag ernaar omdat we een intel sunpraire moederbord er in zitten en die heeft standaard 1 onboard nic 10/100/1000mbit.
Voor een server is een tweede netwerkkaart gewenst dus ben ik nu op zoek naar een zeer lage 1u
Leuke pic, maar ik bedoel natuurlijk de achterkant, waarop de PCI-backplate zit. Zodat jij mij kan aanwijzen dat een PCI-kaart er verticaal in moet...

Verwijderd

Topicstarter
Nou ok..

Na zoveel reacties zal ik toegeven dat mn baas gelijk heeft ( "ze bestaan niet"...)

:(
Wat een bummer zeg.

Verwijderd

Topicstarter
OnTracK schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:40:
[...]
Leuke pic, maar ik bedoel natuurlijk de achterkant, waarop de PCI-backplate zit. Zodat jij mij kan aanwijzen dat een PCI-kaart er verticaal in moet...
De PCI backplate is gewoon los te bestellen bij de kast. Das geen probleem voor ons.
verticaal of horizontaal. Dat is dus afhankelijk of je wel of niet die riserkaart gaat gebruiken.

• OnTracK
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:43:
[...]

De PCI backplate is gewoon los te bestellen bij de kast. Das geen probleem voor ons.
verticaal of horizontaal. Dat is dus afhankelijk of je wel of niet die riserkaart gaat gebruiken.
Bij jouw pic, staat een typenummer. Als ik dan een andere pic van dezelfde behuizing bekijk. Staat toch echt dat je standaard een riser hebt:

Afbeeldingslocatie: http://www.tmc-uk.com/images/products/enclosure/rackmount/1u/rm-117_system.jpg

En hij is niet "optional" zoals de PSU en de 40mm rear fan. Dus definitief alleen een riser, helaas.

[ Voor 11% gewijzigd door OnTracK op 19-05-2005 13:48 ]

• zetje01
  • Laatst online: 19:01
Die netwerkkaartjes van tegenwoordig zijn toch niet veel hoger dan een reepje ram?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

zetje01 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:45:
Die netwerkkaartjes van tegenwoordig zijn toch niet veel hoger dan een reepje ram?
Je vergeet dat grote metalen ding waarmee 'ie vast zit aan de rest van de kast.

• zetje01
  • Laatst online: 19:01
Dat metalen ding kan je makkelijk eraf schroeven, of eventueel bewerken, toch?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02 17:05

jep

In mijn 1U's passen alle kaarten, 2 stuks zelfs. Het is dus maar net welke kast je gebruikt.

Bij Intel of 3Com kaarten kan ik me herinneren dat je van die stukjes metaal krijgt om 'm ook in exotische kastjes te monteren. :)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

zetje01 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:53:
Dat metalen ding kan je makkelijk eraf schroeven, of eventueel bewerken, toch?
Tuurlijk. Maar vervolgens heb je in je 1U rackmount geen gat zitten om zo'n soort kaart mee te gebruiken. Dus heb je er nog geen moer aan.

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 23:00
jep schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:56:
In mijn 1U's passen alle kaarten, 2 stuks zelfs. Het is dus maar net welke kast je gebruikt.

Bij Intel of 3Com kaarten kan ik me herinneren dat je van die stukjes metaal krijgt om 'm ook in exotische kastjes te monteren. :)
low-profile brackets.. bijvoorbeeld: http://www.coolgear.com/images/LPT-Port_oxford.jpg

Anyway; ik raad de TS aan om voor een paar euro meer voor een kaart met Intel, Sysconnect of 3com chipset/kaart te gaan, en niet Realtek. Tenminste, als je voor prestaties gaat. Realtek chipsets staan niet bekend om hun snelheid en CPU efficientie.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

OnTracK schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:34:
Ik heb nog nooit een 1U kast gezien waarbij je géén riser moet gebruiken. Al die dingen hebben een riser bijgeleverd en/of hebben hun backplate zó zitten dat je wel verplicht bent om een riser te gebruiken.
Jep, en een riser kost ongeveer 10 euro. Dus daar hoef je het niet voor te laten :).
Wil je misschien eens een pic posten van de kast die je wil gebruiken?

Er zijn wel 2U kaarten incl. low-profile brackets speciaal voor 2U kasten. Sterker nog, daarvan heb ik twee 3com dingen met low-profile bracket liggen.
Hoe kom je daar nou toch aan O-)
Kijk hier dan: http://www.rayservers.com...elertech/mini/1u-mini.jpg
Je hébt niet eens de ruimte om zo'n Sweex ding erin te proppen, je móet een riser gebruiken. Omdat een moederbord ook nog eens een cm boven de achterplaat zit heb je te weinig ruimte om een kaart er verticaal in te zetten.
Een moederbord rust inderdaad al op afstandsbusjes die afhankelijk van de kast een lengte tussen de 0.5 en 1cm hebben. Daarnaast heb ik nog nooit, maar dan ook nooit, een 1U kast gezien waarin kaarten verticaal gemonteerd konden worden. Je moet zowiezo een riser gebruiken.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

is een "usb -> lan" dingetje mischien afdoende ?

Iperf

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS -> OH

Tijd voor een nieuwe sig..

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:03
AtleX schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 19:34:
[...]

Jep, en een riser kost ongeveer 10 euro. Dus daar hoef je het niet voor te laten :)
Een 32bit pci-riser voor 1u misschien ;) Een 2u riser met 1x PCI-E-16 en 2x PCI-X kost (helaas) een dollar of 100 meer, en nu is het nog de vraag of de douane meewerkt :P

Ik heb hier geen 1u kast, maar als ik een meetlat bij een 2u houdt en daar 4.5cm van aftel, dan denk ik dat je misschien wel een netwerkaansluiting kwijt kan in de overgebleven ruimte, maar dat je dan het slotplaatje niet meer vast kunt zetten :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

zetje01 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:45:
Die realtek dingen ja, maar imho zou ik niet willen vertrouwen op een realtek in een dikke server (zelfs mijn duron 750 die server speelt heeft een echte nic erin).

realteks zijn imho leuk voor mensen die net hun @home verbinding hebben en willen internetten via zo'n ding, maar een intel, 3com of soortgelijke kaart verdient toch echt de voorkeur.

En helaas, die zijn vrij moeilijk te vinden in 1U formaat (als ze al bestaan).

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Paul Nieuwkamp schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 23:18:
[...]
Een 32bit pci-riser voor 1u misschien ;) Een 2u riser met 1x PCI-E-16 en 2x PCI-X kost (helaas) een dollar of 100 meer, en nu is het nog de vraag of de douane meewerkt :P
De TS heeft het over Realtekjes, ik heb nog geen PCI-X of PCI-E nicjes gezien met een Realtek chip erop.
Ik heb hier geen 1u kast, maar als ik een meetlat bij een 2u houdt en daar 4.5cm van aftel, dan denk ik dat je misschien wel een netwerkaansluiting kwijt kan in de overgebleven ruimte, maar dat je dan het slotplaatje niet meer vast kunt zetten :P
Dus heb je er niets aan, het laatste wat je wilt is losse hardware in je server.
Terw_Dan schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 23:45:
[...]

*snip*, maar een intel, 3com of soortgelijke kaart verdient toch echt de voorkeur.

En helaas, die zijn vrij moeilijk te vinden in 1U formaat (als ze al bestaan).
Ik heb thuis een Intel EEpro 10/100 liggen, 1U met het bijbehorende slotplaatje. Helaas is de kaart een beetje gaar (alleen nog maar 10mbit half-duplex en dan gaat er nog maximaal 400KB/sec overheen) maar het blijkt dus dat ze wel bestaan :)

[ Voor 27% gewijzigd door AtleX op 20-05-2005 08:27 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Pagina: 1