Zoals de titel zegt probeer ik een lijstje met waarden uit de database te trekken, waarvan een bepaald veld leeg moet zijn, ofwel NULL. In de database (bekeken met phpMyAdmin) staat ook netjes in de bedoelde velden de NULL waarde.
Ik heb dit grapje met een aantal queries geprobeerd, waar ik bij iedere poging een mysql_error() terugkreeg die mij wees op de constructie waar 'NULL' in voorkomt. De volgende queries zijn zwaar vereenvoudigd om makkelijker te kunnen testen, maar deze constructies heb ik nu geprobeerd:
Natuurlijk heb ik gegoogled, gesearched en op mysql.org rondgekeken. Daar kom ik echter standaard het antwoord tegen dat 'IS NOT NULL' gewoon zou moeten werken. Niets is minder waar, ik krijg alleen maar errors.
De MySQL server is versie 4.0.24 en draait op een Debian systeem. Zit daar die NULL waarde nog niet helemaal goed geintegreerd of iets in die richting?
Ik heb dit grapje met een aantal queries geprobeerd, waar ik bij iedere poging een mysql_error() terugkreeg die mij wees op de constructie waar 'NULL' in voorkomt. De volgende queries zijn zwaar vereenvoudigd om makkelijker te kunnen testen, maar deze constructies heb ik nu geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| SELECT name FROM groups WHERE ip <> 'NULL' SELECT name FROM groups WHERE ip <> NULL SELECT name FROM groups WHERE ip IS NOT NULL SELECT name FROM groups WHERE ip IS NOT 'NULL' SELECT name FROM groups WHERE ip NOT 'NULL' SELECT name FROM groups WHERE ip NOT NULL SELECT name FROM groups WHERE ip IS NOT '' SELECT name FROM groups WHERE ip NOT '' |
Natuurlijk heb ik gegoogled, gesearched en op mysql.org rondgekeken. Daar kom ik echter standaard het antwoord tegen dat 'IS NOT NULL' gewoon zou moeten werken. Niets is minder waar, ik krijg alleen maar errors.
De MySQL server is versie 4.0.24 en draait op een Debian systeem. Zit daar die NULL waarde nog niet helemaal goed geintegreerd of iets in die richting?
[ Voor 12% gewijzigd door Kaastosti op 19-05-2005 13:12 ]
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.