Toon posts:

CNPS7700-Cu Ja, of nee?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu op mijn A8N-SLI Deluxe de Zalman VF700 op me videokaart zitten. En ook nog de Northbridge vervangen door die van Zalman. Mijn PC is nu al vrij stil.

Ook zit ik te denken om mijn standaard boxed cpu koeler te vervangen voor de Zalman CNPS7700-Cu.

Maar merk ik dit dan ook qua cool prestaties en vooral qua stilheid.

Graag jullie mening of het slim is om de cpu ook te vervangen voor de Zalman.

Verwijderd

als je eeen keertje google laat draaien dan verzeker ik je dat je op zijn minst tientallen reviews erover kunt vinden.... open aub geen onnodige topics....

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-02 22:02
Als hij past, doen... 8)

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-02 19:18
als je voor stilte gaat neem dan de 7000 ipv 7700

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al verschillende Revieuws gevonden over de Zalman koeler. Alleen niet of het nou echt nodig is om van de boxed koeler af te stappen en over te gaan naar de Zalman. En dat is dus mijn vraag... En rondom google heb ik dat echt neit kunnen vinden.

Verwijderd

nou ligt er dus aan...
ik ga ervanuit dat je een pentium 4 5x0 of 6x0 hebt....
Ik ben zelf overgestapt naar een 7700CU omdat ik veel wow speel... als ik daarmee bezig ging kwam de temperatuur na een poosje boven de 60 graden (op mijn Pentium 4 530) waardoor dan de boxed koeler op zijn max rpm ging draaien wat een heleboel herrie met zich meenam....
dus nu ben ik overgestapt... temperatuur was aan het begin wat lager dan met de boxed cooler, nu komt de temp weer rond de 62 graden stressed alleen de voordeel is dus dat deze temperatuur behouden wordt met 1500rpm wat dus nog wel net te horen is maar velen malen beter dan die standaard cooler op zijn max :D
Moet zelf toegeven dat ik er niet zoveel mee ben opsgeschoten want de koeler van mijn grafische kaart (een X800XT) gaat na een poosje ook op zijn max draaien en die maakt dan meer geluid dan die zalman dus ;)
en als ik dus alleen maar aan het internetten ben en zo (dus bijna idle) dan kan ik gerust de rpm naar 1000 terugbrtengen waardoor de koelers in mijn kast hoorbaar worden en dus in principe het meeste geluid maken ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 13:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zelf heb AMD64. Alle coolers zijn nu stil alleen 1tje die nog wat geluid maakt. De CPU. Maar zelf denk ik dat het dan toch wel aan te raden is om de CNPS7700-Cu te nemen of denken jullie daar anders over?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum hoe je een koeler moet uitzoeken :)
En ervaringen/reviews kun je eenvoudigweg met de Search en Google vinden:
[search=CNPS7700-Cu]
[google=CNPS7700-Cu review]

Een beetje zelfwerkzaamheid wordt hier op GoT echt wel van je verwacht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.