Ik heb sinds een aantal dagen geen beeld meer. De computer start wel gewoon op, maar het scherm blijft gewoon op zwart en springt na een tijdje op standby. Heb naast een andere monitor ook al een andere videokaart geprobeert, helpt echter niet. Via een croscable, zie ik op mijn laptop echter wel de gedeelde mappen, maar heb geen rechten om ze te openen.
bekijk eens de pinnen in de connector van je monitor, misschien dat deze verbogen of afgebroken zijn, ook is het mogelijk dat 1 of meerdere connectors in je kabel geduwt zijn, dan zou je de kabel moeten vervangen
Wabbawabbawabbawabba
Wat je ook eens kan proberen is opstarten met een PCI videokaartje. Misschien dat er iets mis is met je AGP slot (hardware of configuratie)?
Specificaties van de PC erbij zetten kost geen extra geld hoor
[ Voor 3% gewijzigd door Atlas op 20-05-2005 14:19 ]
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
uitleg erbij:GH45T schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 14:18:
Heb je al eens een bios reset gedaan?
kast openen, batterij er uit, 10 minuten wachten, batterij er in, kast dicht.
scheelt veel, misschien is je monitor 'out of range'
offtopic:
die cmos reset is de makkelijke manier, het kan ook door de batt. er uit te halen en de jumpers over te zetten, dan batt weer terug
die cmos reset is de makkelijke manier, het kan ook door de batt. er uit te halen en de jumpers over te zetten, dan batt weer terug
you had me at EHLO
De monitor werkt uitstekend die heb ik al getest op een andere pc. Bios reset werkt ook niet, denk zelf dat er iets mis is met het moederbord.
Specificatie's:
AMD Duron 2000+
256 MB sd-ram geheugen
80 GB hdd
Hercules 3d prophet 4500 64 mb
Specificatie's:
AMD Duron 2000+
256 MB sd-ram geheugen
80 GB hdd
Hercules 3d prophet 4500 64 mb
Jammer dat een Duron 2000+ niet bestaat 
Welk moederbord heb je?
Welk moederbord heb je?
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Verwijderd
Volgens mij heb ik niks aan je hoort toch wel je schijf een beetje kraken of wat dan ook??
ik lees dat via croscable wel gedeelde mappen gezien worden, of te wel pc start op en werkt. alleen geen beeld dus. Pci card geprobeerd > ook geen beeld. Dat is vreemd. dat sluit dus het agp slot en de agp card uit. Alleen wat moet er op het mobo kappot zijn dat hij wel werkt maar geen beeld via pci geeft ?? of die pci card is stuk............
monitor is getest op ander systeem. dus ook uitsluiten
al met al vaag probleem
monitor is getest op ander systeem. dus ook uitsluiten
al met al vaag probleem
Dit had een vriend van mij ook!!! Het begon onschuldig:
wilde je hem aanzette, ging alles aan behalve het beeldscherm. daarna even de power eruit halen en toen weer aanzetten (en dat een stuk of 3x achter elkaar en toen startte hij normaal op...
maar na 1,5 maand ofzo moest je wel 10x de stroom eraf halen erop zette om dat ding aan te krijgen.
3 weken later ging iej niet meer aan....
Toen van alles geprobeerd wat er mis kon zijn... we alles hadden vervangen (van voeding tot hardeshijf) behalve het mobo. hij wilde nog steeds geen beeld geven
Wat bleek nu....er was iets met het moederbord, na een nieuw mobo gekocht te hebben deed alles het weer perfect :-) Geen idee wat er mis was, maar het werkte weer. Mobo ligt hier nog steeds te verrotten
wilde je hem aanzette, ging alles aan behalve het beeldscherm. daarna even de power eruit halen en toen weer aanzetten (en dat een stuk of 3x achter elkaar en toen startte hij normaal op...
maar na 1,5 maand ofzo moest je wel 10x de stroom eraf halen erop zette om dat ding aan te krijgen.
3 weken later ging iej niet meer aan....
Toen van alles geprobeerd wat er mis kon zijn... we alles hadden vervangen (van voeding tot hardeshijf) behalve het mobo. hij wilde nog steeds geen beeld geven
Wat bleek nu....er was iets met het moederbord, na een nieuw mobo gekocht te hebben deed alles het weer perfect :-) Geen idee wat er mis was, maar het werkte weer. Mobo ligt hier nog steeds te verrotten
Hoi
Verwijderd
Ik heb me aangewend om bij vage problemen altijd even te testen met een andere voeding.
Lijkt me niet waarschijnlijk dat dat hier het probleem is, maar kan nooit kwaad om het uit te sluiten.
Lijkt me niet waarschijnlijk dat dat hier het probleem is, maar kan nooit kwaad om het uit te sluiten.
LIjkt me vreemd dat je twee mobo's hebt die alletwee dood zijn... Dan moet je wel enorme pech hebben! Probeer es een andere cpu? En hoe zit het met je geheugen? Dat zit goed in de banken gedrukt?
[edit]
Ok, topicstart niet deftig gelezen... Als je de gedeelde mappen ziet, wil dat dan niet zeggen dat eigenlijk, ondanks het feit dat je geen beeld krijgt, Windows op de pc in kwestie gewoon opgestart is en staat te draaien? Of kan je gedeelde mappen via het netwerk ook zien als ze offline zijn (dan staat dat wschl. met symbooltje aangegeven, nee?)? Sorry, maar ben beetje n00b als het aankomt op netwerken
[edit]
Ok, topicstart niet deftig gelezen... Als je de gedeelde mappen ziet, wil dat dan niet zeggen dat eigenlijk, ondanks het feit dat je geen beeld krijgt, Windows op de pc in kwestie gewoon opgestart is en staat te draaien? Of kan je gedeelde mappen via het netwerk ook zien als ze offline zijn (dan staat dat wschl. met symbooltje aangegeven, nee?)? Sorry, maar ben beetje n00b als het aankomt op netwerken
[ Voor 53% gewijzigd door Borromini op 20-05-2005 19:07 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
* Probeer eens met F8 of je wel in de veilige modus komt.
* Dan kan je de videokaartdrivers wegggooien en opnieuw laten herkennen.
* Of met F8 kiezen voor vga modus.
Gewoon op F8 blijven drukken tijdens het opstarten hopelijk krijg je dan wel beeld.
Gewoon op F8 blijven drukken tijdens het opstarten hopelijk krijg je dan wel beeld.
[ Voor 73% gewijzigd door Strikie op 20-05-2005 20:31 ]
::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race
Verwijderd
Wordt je monitor gevoed door middel van je pc voeding of druk je hem gelijk in de 230 volt met een stekker? Kan nl. zijn dat de aansluiting op je voeding rot is.
Verwijderd
Gewoon een cpu/mobo probleem als je het mij vraagt als die echt opstart dan is mobo waarschijnlijk gaar als hij niet wil starten tja dan kan het de cpu ook wel zijn
haal je geheugen er is en uit videokaart kijken of die ook begint te piepen
Ligt niet aan de drivers hij krijgt de post ook niet te zien dus het heeft echt niet met een softwarematig probleem te maken* Probeer eens met F8 of je wel in de veilige modus komt.
[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2005 12:21 ]
Ik deel deze meningVerwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 19:10:
Wordt je monitor gevoed door middel van je pc voeding of druk je hem gelijk in de 230 volt met een stekker? Kan nl. zijn dat de aansluiting op je voeding rot is.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Als je refresh rate te hoog staat krijg je geen beeld of de melding out of range, boot je met F8 kan je refresh rate lager zetten of de videokaart deinstalleren (mocht dit het probleem zijn) en rebooten.Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 12:18:
Gewoon een cpu/mobo probleem als je het mij vraagt als die echt opstart dan is mobo waarschijnlijk gaar als hij niet wil starten tja dan kan het de cpu ook wel zijn![]()
[...]
Ligt niet aan de drivers hij krijgt de post ook niet te zien dus het heeft echt niet met een softwarematig probleem te maken
::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Staan veel tips in voor dit soort geval, in ieder geval kunnen wij met (het gebrek aan) info wat je geeft echt niets gericht aanraden behalve de troubleshooter door te nemen...
Staan veel tips in voor dit soort geval, in ieder geval kunnen wij met (het gebrek aan) info wat je geeft echt niets gericht aanraden behalve de troubleshooter door te nemen...
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()