[Exchange+outlook] Bijlage vernageld.

Pagina: 1
Acties:

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 15:07

jorammeke

OpperPrutser

Topicstarter
Situatie:
Server : Win2k3 SBS
Client : WinXP (SP2) met office 2k3.

Wanneer in een mailtje stuur van uit outlook via de exchange server met een bijlage, komen deze altijd beschadigd aan. jpg's hebben voor een groot deel van die groene blokjes en word-documenten worden plat geslagen en in het mailtje staat een hoop abracadabra. Het maakt verder niet uit vanaf welke client ik een mailtje stuur.

Ik heb alle update's er op staan voor beide machine's. Het format waar in de mailtje opgemaakt worden heb ik al geweizigd in rich-text, plain en HTML en geen van de 3 gaf een verbetering.

Stuur ik het mailtje met een apart account rechtsteeks naar buiten (mail.planet.nl) dan komt de bijlage wel goed aan. Het lijkt er dus op dat de exchange-server de boel vernageld.

Heeft er iemand een idee wat het zou kunnen zijn. Als ik google naar exchange/outlook en attachments krijg ik een hoop hits maar die gaan allemaal over wormen enzo...

please help...

7510Wp / Daikin Altherma 4 / HA / ESP's en andere rommel

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Hier hetzelfde probleem bij sommige bijlages. Bij interne mail gaat het wel goed. Naar externe accounts is de bijlage corrupt. De mail komt dus wel aan. De server is Exchange 2003. Er zit dus echt iets mis in exchange maar ik kan nergens vinden wat het kan zijn.

I'll be back

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Welke virusscanner draait er op die Exchange server?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• herminator
  • Niet online
Norman met een plugin voor exchange. Het probleem doet zich ook pas de laatste weken voor.

I'll be back

Verwijderd

heb je die plugin al eens uitgezet? Draai je file level antivirus? Zo ja zijn de exchsrvr en subfolders opgenomen in de exclusions? Exchange Best Practices Analyser al gedraaid?

• herminator
  • Niet online
Die folders had ik al geexclude. Ik zal morgen die andere tips even testen.

I'll be back

• herminator
  • Niet online
Het is de norman virusscanner. Zodra de services hiervan uit staan komt de mail wel goed aan. Iemand misshcien een oplossing hiervoor?

I'll be back

Verwijderd

herminator schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:39:
Het is de norman virusscanner. Zodra de services hiervan uit staan komt de mail wel goed aan. Iemand misshcien een oplossing hiervoor?
ehm Norman misschien? :)
Pagina: 1