Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• gemini85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-09 19:52
Wij hebben hier op stage een mooie palmtop met een nadeel, er staat een frans talige windows op. Volgens de mensen van nec, daar komt ie vandaan, moet de hele rom vervangen worden om er een andere (nederlands, engels) versie van windows op te krijgen. Ikzelf dacht dat dit gewoon op te lossen is door er een andere versie op te flashen.

Wie heeft er nou gelijk, nec of ik?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

gemini85 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 11:55:
Wij hebben hier op stage een mooie palmtop met een nadeel, er staat een frans talige windows op. Volgens de mensen van nec, daar komt ie vandaan, moet de hele rom vervangen worden om er een andere (nederlands, engels) versie van windows op te krijgen. Ikzelf dacht dat dit gewoon op te lossen is door er een andere versie op te flashen.

Wie heeft er nou gelijk, nec of ik?
ben ik nou raar of is dit nou precies hetzelfde :? ik weet het namelijk niet zeker
Als jij de rom vervangt, ben je hem toch aan het flashen

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 19-05-2005 11:58 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-11 17:15
Naja ik weet niet of het mogelijk is wat jij zegt, maar ROM staat voor Read Only Memory ... dus vanuit logisch oogpunt zouden zij dan gelijk hebben. Maar zoals gezegd heb ik geen ervaring/zekerheid :)

http://blog.bjornhouben.com

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Het rom in pda's waarvan je het rom kunt upgraden heet ook wel flash-rom.
Firmware voor een pda wordt meestal een rom-bestand genoemd. Die flash je in het flash-rom.
Nec en jij hebben het dus over exact hetzelfde :-)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• gemini85
Ok, nec heeft dus gelijk. Maar hoe krijg ik dat ding dan in het nederlands/engels?

• gemini85
weinig geduld, kickerdekick
Modbreak:topics kicken is niet de bedoeling

[ Voor 53% gewijzigd door Canaria op 19-05-2005 14:55 ]

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 07:44
Binnen 1 uur geen reactie al te traag? Verder geef je 0.0 info over welke NEC pda het in godsnaam gaat.

Verder is het volgens mij niet zomaar mogenlijk een andere "OS" taal rom erop te zetten zonder deze helaas nieuw te schaffen.

[ Voor 23% gewijzigd door Carel op 19-05-2005 14:51 ]

• gemini85
Het is een Nec MobilePro 250E met PocketPC 4 d'r op

Maar ik heb verder weinig ervaring met die dingen. Kan ik zelf ergens aan de nederlands versie vandaan toveren of heb ik daarbij de hulp van nec nodig? (ivm specifieke drivers oid)

[ Voor 9% gewijzigd door gemini85 op 19-05-2005 14:56 ]

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Volgens mij zit er toch echt WM2003 op.

Wat jij moet doen is NEC bellen en vragen waar jij eventueel een Nederlandse ROM kunt krijgen. Alles daarbuiten is illegaal en daar gaan wij jou niet mee helpen.

Succes.

Alors.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Er bestaat geen nederlandse rom of uberhaupt een nederlandse versie van WM2003 (of ouder, dus PPC2002, PPC2000, enz) dus daar hoef je niet naar te zoeken.

• gemini85
Stereotomy schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:56:
Volgens mij zit er toch echt WM2003 op.
Nou ja, 't is in het frans dus daar kom ik ook niet echt ver mee
Wat jij moet doen is NEC bellen en vragen waar jij eventueel een Nederlandse ROM kunt krijgen. Alles daarbuiten is illegaal en daar gaan wij jou niet mee helpen.

Succes.
Ja, daar was ik al bang voor. Nou dan zoeken ze het zelf maar uit of ze er een boel geld tegenaan willen gooien

• gemini85
Maar stel het lukt mij om er een engelse versie van WM2003 te krijgen (het grijze gebied tussen legaal en illegaal) kan ik die er dan klakkeloos opzetten of zit ik nog met driver dingen?

@IJnte
Zo beter?

Het probleem is dat nec de pda te oud vindt en er geen support meer op geeft. Dus ook geen engelse rom

[ Voor 26% gewijzigd door gemini85 op 19-05-2005 15:27 ]

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 15:51
gemini85 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:04:
Maar stel het lukt mij om er een engelse versie van WM2003 te krijgen (het grijze gebied tussen legaal en illegaal) kan ik die er dan klakkeloos opzetten of zit ik nog met driver dingen?
If it's not broken, don't fix it
Ga gewoon in overleg met NEC. Zij kunnen je denk ik echt wel helpen! Gebruik overigens ook de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif edit knop.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Canaria schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 12:10:
Het rom in pda's waarvan je het rom kunt upgraden heet ook wel flash-rom.
Firmware voor een pda wordt meestal een rom-bestand genoemd. Die flash je in het flash-rom.
Nec en jij hebben het dus over exact hetzelfde :-)
ik heb niet nagezocht hoe t bij dit model staat en uit het topic is het me niet duidelijk, maar oudere modellen hebben nog wel eens gewoon een gebakken rommetje dat niet te flashen valt. dan moet je dus met je soldeerbout aan de slag en het rom letterlijk vervangen ;)

met een hamer past alles

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 09:55

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

WM2003 werkt niet zoals windows xp e.d. dat je de software op allerlei verschillende hardware kan installeren, voor WM2003 is er voor elke pda een specifieke rom image die door de fabrikant gemaakt is. Je krijgt dus geen driver problemen, je moet alleen aan de rom image zien te komen die voor jouw type nec pda is gemaakt.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Pagina: 1