Router vliegt eruit met Azureus

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 19:59
Sinds in Azureus heb geinstalleerd vliegt elke keer mijn router eruit.. Eerst gebruikte ik Bittornado maar dit werkt niet omdat mijn 6881 blacklisted is.. Dus bij Azureus kan je een andere poort opgeven. dat heb ik gedaan poort 64535. Nou heb ik in mijn router de volgende poorten geforward via de Virtual Server. poort 21 (Voor me ftp soms) 6881-6889 en poort 64535..
Waarom zou het dan kunnen dat elke keer mijn router eruit vliegt?.. Alle pc's gebruiken windows XP en heb Chello Classic.
Ook kreeg ik met bittornado vaak een error over mijn uPnP..missschien een verband?
Firewall staat uit op mijn pc..

[ Voor 12% gewijzigd door josjos op 19-05-2005 11:40 ]

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Het zou kunnen komen door het maximaal aantal toegestane connecties. Sommige routers(waaronder mijn eigen->Sweex 4 ports routerswitch) kunnen gewoon niet al te veel connecties aan, en bij teveel klapt ie dan gewoon dicht. Ik heb zelf toen een beetje zitten spelen met het aantal toegestane connecties bij mij client, en kon toen zo een mooi evenwicht tussen stabiliteit/downloadsnelheid vinden. Als het goed is moet er ergens in de faq van azureus ook wel wat over staan geschreven en kan je het makkelijk uitvinden, als dit toevallig ook jou probleem zou zijn.

• josjos
Slim slim! ik heb hem van 400 naar 200 gezet.. en nou even afwachten of hij deruit knalt. maar in principe lijkt me dit de oplossing!..200 is dat nog veel? 's avonds gebeurd het ook vaker.. (meerder mensen op inet hier MSN) lijkt me een logische reden

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

josjos schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 12:11:
Slim slim! ik heb hem van 400 naar 200 gezet.. en nou even afwachten of hij deruit knalt. maar in principe lijkt me dit de oplossing!..200 is dat nog veel? 's avonds gebeurd het ook vaker.. (meerder mensen op inet hier MSN) lijkt me een logische reden
Het zal voor iedere router anders zijn, maar ik dacht dat ik hem ook op 150-200 connecties had staan. Gewoon lekker testen, en er komt vanzelf wel wat uit :Y)

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-05 16:52

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

p2p vriendelijke router gezocht
zag deze net staan...
misschien heb je er iets aan

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• josjos
Ligt het aan het aantal connecties dat hij maximaal mag maken of aan het aantal connecties dat hij gelijktijdig kan maken.. dat zijn 2 aparte instellingen..
Vrees dat mijn probleem verder weg ligt want nu ligt de router er ook uit hij zonder dat ik azureus aan heb staan..:S

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

josjos schreef op zondag 22 mei 2005 @ 14:24:
Ligt het aan het aantal connecties dat hij maximaal mag maken of aan het aantal connecties dat hij gelijktijdig kan maken.. dat zijn 2 aparte instellingen..
Vrees dat mijn probleem verder weg ligt want nu ligt de router er ook uit hij zonder dat ik azureus aan heb staan..:S
SPecificeer je router eens.

door de [rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml] eens en kijk eens of je specifiekr kunt zijn dan "eruit klappen"

kijk eens of je met de search andere topics kun vinden die lijken op jouw probleem. bv [rml][ XP SP2] Uitval internetverbinding bij gebruik Bittorent*[/rml]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Grappig ik heb exact hetzelfde probleem een paar dagen geleden gehad. Toevallig zag ik dit topic en dat
maakt een hele boel zaken duidelijk.
Wij hebben internet via onze huisbaas beneden hij beheert de router ook. Sinds kort hebben wij een nieuwe huisgenoot en hij heeft 3 computers extra nu aangesloten op ons interne netwerk. Sindsdien hebben wij problemen met de router die eruit klapt. Gek genoeg lag het probleem steeds bij mij want wanneer ik Azureus aan zette klapte de router er vrijwel meteen uit.
Exacte specificaties heb ik niet maar ik weet wel dat het om een linksys router gaat. Deze kreeg de huisbaas standaard bij zijn abonnement met introweb.
Het probleem is sinds ik Azureus weer op de normale poorten laat draaien verholpen. Ik las net als jij op een Azureus forum dat de poort die jij ook hebt genomen voor sommige routers beter zou helpen. Ook qua download en upload snelheden. Echter dat zorgde er bij mij voor het eruit klappen.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem met chello en mn router. Continu klapt mijn router eruit na een tijdje.

De boel resetten en dan doet hij het weer voor bepaalde duur. Ik heb lichtelijk het vermoeden dat het ook iets met bittorrent te maken kan hebben, maar weet het niet zeker. Blijf het een beetje obscuur vinden.

Ik had het telkens als ik Bittornado aanzette dat na een tijdje de router eruit klapt. Welke poorten zijn het beste te gebruiken?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 20:13 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mja, dit is inmiddels tochg wel 'algemeen' bekend , hier is genoeg over te vinden.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.