Toon posts:

ASUS A8V Deluxe met raar video probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs;
AMD64 3200+
ASUS A8V Deluxe
1GB TakeMS (2x 512MB Dual channel)
160GB Maxtor, 8MB Cache, PATA
ASUS V9570/TD FX5700, 256MB
Aopen Aeolus FX5200, 128MB

Ik heb het volgende aan de hand;

Met mijn 5700 krijg ik verticale strepen, artifacts en blackouts zonder dat daar echt verder een duidelijke reden voor is bij mij thuis.
Op mijn werk heb ik dit niet, terwijl het de configuratie hetzelfde is op een muis na (MX510).

Als ik die 5200 erin stop, draait het systeem zonder problemen, dus geen blackouts enz. en draait als een zonnetje (heb alleen geen zin om met zo'n trage graka te draaien met games, draait nog al beroerd).

Het systeem staat op beide locaties op een geaarde wandcontactdoos.

Verschillende versies van drivers heb ik al geprobeerd, elk met hetzelfde resultaat.
Ook verschillende instellingen in het bios helpen verder voor geen meter.
Het systeem is verder niet getweaked/oc'ed (komt later wel), maar wil eerst dit probleem de wereld uithelpen.

Heeft iemand hier ervaring mee en een idee wat er aan de hand is? Word er namelijk nog al moedeloos van om te zien dat het systeem op de ene locatie prima draait en op de andere niet, zonder dat daar verder echt verschillen te noemen zijn.

Bvd

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wat voor merk/type voeding zit er in je pc?

Werkt die 5700 in een ander systeem wel goed?

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is nou juist het vreemde...

Zonder problemen, artifacts of wat dan ook.

Die psu in mijn eigen kast is een 300W Q-Tec, die op mijn werk een Component Pro (300W)
Bovendien hangt er in mijn systeem 1 HD, die op mijn werk 4...
Dus daar zoek ik het niet echt in

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 13:20 ]

Verwijderd

ik denk toch dat het aan de voeding ligt. Die q-tec's staan erom bekend erg slecht te zijn. De rest van het systeem vreet al behoorlijk wat van deze voeding. Probeer eens te testen met een andere voeding

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag het systeem wederom op mijn werk neer gezet, maar het rare is dus dat die 5700 het daar wel doet.
Dus met dezelfde config werkt het systeem daar wel goed en zodra ik het thuis aansluit is het bingo.
Ook mijn eigen muisje (MX510) maar mee genomen en op verschillende manieren (PS2 en USB) aangesloten.

Nog wel de laatste biosupdate (1.011) erop gezet, maar dit is ook niet bijster spectaculair.

Nogmaals, de voeding heb ik niks aan veranderd en werkt prima op mijn werk. Ben dus van mening dat niet de voeding de schuld is van dit probleem.
Maar wel bedankt Marcel voor je idee

Iemand nog een ander idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 14:38 ]