Gistermiddag ben ik richting een klant gegaan voor wat à la minute assistentie.
Probleem: ze ontvangen mail van sommige verzenders niet, zb. gmail.com, hotmail.com en chello.nl
Situatie: gaat om domein rmh.nl
Ze hebben een eigen Exchange 2k3 server draaien achter een PIX vuurmuur.
Volgens dns MX record gaat de mail naar mail.rmh.nl -> 80.217.96.234
Is een IP adres van een 2Mbit xs4all verbinding, van rml.nl.
Goeroes achter deze opzet zijn beide op vakantie.
Wat heb ik reeds gedaan: Ik heb nagezocht op de server of er enige (smart/intelligent) filtering aanstaat op Exchange -> niks gevonden.
Symantec System Manager stond er ook op, met mogelijkheid voor afvangen van spam. Deze staat ook niet aan.
mail.rml.nl/80.127.96.234 staat niet geregistreerd op welke spamlist dan ook, ivm problemen van verzenden náár spambron.
Mail van buitenaf wordt niet gerelayed, dit is getest door een collega.
Indien men mailt naar @rml.nl krijgt men mail gebounced:
Wordt de mail dan stiekem toch gerelayed via een andere server buiten het domein?
PIX zou het niet kunnen zijn toch?
Wat kan ik nog checken, waar kan ik nog zoeken?
Tsja, inmiddels twijfel ik zelfs of Martin Luther King wel zwart was....
M.a.w. PLEH!!!!!
Probleem: ze ontvangen mail van sommige verzenders niet, zb. gmail.com, hotmail.com en chello.nl
Situatie: gaat om domein rmh.nl
Ze hebben een eigen Exchange 2k3 server draaien achter een PIX vuurmuur.
Volgens dns MX record gaat de mail naar mail.rmh.nl -> 80.217.96.234
Is een IP adres van een 2Mbit xs4all verbinding, van rml.nl.
Goeroes achter deze opzet zijn beide op vakantie.
Wat heb ik reeds gedaan: Ik heb nagezocht op de server of er enige (smart/intelligent) filtering aanstaat op Exchange -> niks gevonden.
Symantec System Manager stond er ook op, met mogelijkheid voor afvangen van spam. Deze staat ook niet aan.
mail.rml.nl/80.127.96.234 staat niet geregistreerd op welke spamlist dan ook, ivm problemen van verzenden náár spambron.
Mail van buitenaf wordt niet gerelayed, dit is getest door een collega.
Indien men mailt naar @rml.nl krijgt men mail gebounced:
Conclusie: mail wordt wel gebounced vanaf 80.127.96.234, maar voorzover ik kan zien is er geen spamfilter actiefStep 1: Try connecting to the following mailserver:
mail.rml.nl. - 80.127.96.234
Step 2: If unsuccessful in step 1, try connecting to the following mailserver:
mail.cyso.nl. - 217.170.2.40
Step 3: If still unsuccessful, queue the E-mail for later delivery.
--------------------------------------------------------------------------------
Trying to connect to all mailservers:
mail.rml.nl. - 80.127.96.234 [Could not connect: Got an unknown RCPT TO response: 550 5.2.1 Mail from 66.36.241.109 refused: spam site.
]
mail.cyso.nl. - 217.170.2.40 [Successful connect: Got a good response [250 2.1.5 ... Recipient ok]]
Wordt de mail dan stiekem toch gerelayed via een andere server buiten het domein?
PIX zou het niet kunnen zijn toch?
Wat kan ik nog checken, waar kan ik nog zoeken?
Tsja, inmiddels twijfel ik zelfs of Martin Luther King wel zwart was....
M.a.w. PLEH!!!!!
[ Voor 3% gewijzigd door DarkHelmet op 19-05-2005 11:27 ]
"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."