Aldi 19" TFT probleem

Pagina: 1
Acties:

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-08 21:24
Ik heb gister dit scherm gehaald en nu heb ik het volgende probleem.

Ik heb de drivers geinstalleerd die erbij zaten .. Maar windows gaf een foutmelding dat die drivers niet door XP ondersteund werden ? Maar ik heb ze toch geinstalleerd . Meer mensen hier ervaringen mee ? En gaat dat nog problemen geven ?

De problemen die ik nu al tegengekomen ben, is dat ik een oud spelletjes wilde gaan spelen en dan niet meer ging ...

En wat zijn de optimale instellingen voor zo'n scherm ?

[ Voor 7% gewijzigd door picardo op 19-05-2005 11:01 ]

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ik neem aan dat je er een prachtige handleiding bij hebt gekregen? Daar staan meestal wel de ideale settings in ,verder zijn die nogal persoonlijk en kunnnen we niet voor jouw kiezen

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

picardo schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 11:01:
Ik heb de drivers geinstalleerd die erbij zaten ..
Waarom niet up-to-date drivers van de Medion-site? (Ervan uit gaande dat het een Medion-scherm is.)
En wat zijn de optimale instellingen voor zo'n scherm ?
Staat dat niet gewoon in de specs? Op aldi.nl staat dat het een 1280x1024-scherm is. There you go! Niet duur trouwens, 299 euri.

[ Voor 14% gewijzigd door Bergen op 19-05-2005 11:12 ]

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ik weet niet hoe ik de driver moet installeren :P

het zijn een stuk of 4 files, waar zet je ze neer?

www.tri-state.nl

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Zijn 't zulke exotische drivers ofzo? :? Niet gewoon via het apparaatbeheer? (Staat dat dan niet in de handleiding?)

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:54
misschien bedoel je dat ze geen WHQL-test hebben doorgaan. Je krijgt dan een melding van dat de "het produkt geen logo-test heeft" o.i.d.

dat maakt verder niet uit, voor monitor-drivers al hélemáál niet.
als het zonder drivers beter werkt, zou ik gewoon zonder doen. Want dat maakt eigenlijk niks uit.

het zou voor de rest makkelijker zijn als je de melding letterlijk opschreef, dan hoeven wij niet te raden wat er nou eigenlijk mis zou kunnen zijn

[ Voor 14% gewijzigd door OnTracK op 19-05-2005 12:14 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

of hoe die bestandjes heten.... bedoel je misschien een icm-file?

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 14:40

KatirZan

Wandelende orgaanzak

vreemd hoor :) in mijn hele leven heb ik al 100-en, laat staan 100-den schermen aangesloten, maar nooit, en ook echt nog NOOIT heb ik drivers hoeven installeren voor deze monitoren....

Je kan namelijk bij windows gewoon aangeven dat het een standaard tft scherm is, deze pakt dan de standaard instellingen voor zo'n scherm, dit geeft totaal geen problemen.

En de schermen waar ik dan over spreek zijn van low-budget tot high-end monitoren...

Wabbawabbawabbawabba

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Daarom vermoed ik ook dat ie een icm-bestandje bedoelt, voor 't colormanagement dus. Voor een beetje monitor krijg je er zo'n bestand bij.

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-08 21:24
OnTracK schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 12:13:
misschien bedoel je dat ze geen WHQL-test hebben doorgaan. Je krijgt dan een melding van dat de "het produkt geen logo-test heeft" o.i.d.

dat maakt verder niet uit, voor monitor-drivers al hélemáál niet.
als het zonder drivers beter werkt, zou ik gewoon zonder doen. Want dat maakt eigenlijk niks uit.

het zou voor de rest makkelijker zijn als je de melding letterlijk opschreef, dan hoeven wij niet te raden wat er nou eigenlijk mis zou kunnen zijn
Het is inderdaad de windows logo test ....

Maar ik begrijp dat het helemaal niet noodzakelijk is om de monitor driver te instaleren ...
Ook niet voor kwaliteit voor beeld ?

Ik heb de instellingen nu helemaal goed staan ... top beeld ... scherp , helder en helemaal geen last van ghosting ..

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

_Supreme schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 11:46:
ik weet niet hoe ik de driver moet installeren :P

het zijn een stuk of 4 files, waar zet je ze neer?
Je gaat naar apparaatbeheer, rechterklik op je monitor, stuurprogramma bijwerken, en vink 'ik wil in de volgende map zoeken' aan. Dan zal ie in de map gaan zoeken. Als hij geen .ini-bestanden vindt, tja...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-08 08:36
je hoeft geen drivers te installeren. Je pc herkent zelf wel dat het een tft scherm is. Je moet hoogstens zelf cleartype aanzetten, maar meer ook niet. Wees maar niet bang dat je kwaliteitsverlies zal leiden als je drivers niet installeert!

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 20:48
Als dit topic niet dicht gaat dan weet ik het ook niet meer hoor.
Pagina: 1