Toon posts:

Fasttrack

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,
ik zit even met een groot probleem. Al een hele tijd knalt mijn pc aan en uit (sinds ik een DVD brander heb ingebouwt). Nu heb ik het 1 keer voor elkaar gekregen om mijn 2 harde schijven op de fasttrack controller aan te sluiten en de pc deed het weer super. Nu wil ik Windows XP pro installeren maar windows ziet geen harde schijven. Moet ik nu alles weer ombouwen, windows installeren en dan weer terug ombouwen.

Heb ook geprobeerd om de master slave verhoudingen om te zetten (dvd en brander), hielp niet.

Ik maak gebruik van de ASUS P4C800-E deluxe.

Mijn DVD speler zit op een apart IDE, mijn Brander op een apart IDE, de 2 schijven wil ik dus via de (weet niet hoe die heet) het lijkt op een IDE aansluiting, bij de 2 kijk je recht op de pennetjes en die andere zitten de pennen aan de zijkant, hij is ook blauw gekleurd. Kan iemand aub helpen. Alvast bedankt voor de moeite!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:41

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

F6 voor installeren Raid controller bij XP setup? Staat onder in beeld in het begin. Diskette erin, et voila...HD terug :) Maar da's al wel heeeeel vaak gevraagd.

En denk je dat dat je aan/uit probleem oplost?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als ik het goed begrijp heb je een Fastrak/Promise RAID controller op je moederbord zitten, hierop heb jij je hardeschijven aangesloten. Windows XP Home en Pro hebben geen native ondersteuning voor ATA/S-ATA RAID controllers. Wanneer je boot vanaf de Windows XP CD en de setup begint te lopen verschijnt er onder in het scherm een opmerking over extra storage controllers met de opmerking op F6 te drukken. Wanneer je dit doet zal even later tijdens de setup een scherm verschijnen waarin om een driver diskette gevraagd wordt voor de Promise controller. Setup zal dan de driver laden om de Promise controller aan te sturen zodat de schijven wel gevonden worden.

Zorg er dus voor dat je eerst een diskette aanmaakt met de drivers van de Promise/Fastrak controller.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ten eerste, welkom op GoT :Y)

We hebben hier een policy met betrekking tot het starten van topics, als je eerst de search had gebruikt had je kunnen zien dat er al duizenden voor je zijn geweest met ongeveer dezelfde vraag. Dus voortaan eerst zelf zoeken, mocht je er echt niet uitkomen kan je altijd nog een topic starten...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Problemen met (hard)diskcontrollers horen thuis in Opslagmedia & I/O Controllers. Als je daar in de FAQ gaat kijken kom je al bovenstaand antwoord tegen. Dmv met mobo meegeleverde schijf kun je dus met F6 de drivers installeren.

Rondneuzen in OM is dus het devies :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.