Toon posts:

Dataserver

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik en een vriend van me doen bij een bedrijf alle it handelingen. We hebben voor een apart boekhoudssysteem,ftp server gemaakt i.c.m mysql database. Deze draaien allemaal lokaal op een server. Op deze server staat windows 2003 small business server en hebben een SDSL verbinding van 1:4. Ook staat op deze server de gebruikersdata van de account (roaming profile) ofzoiets.

Nu zitten we met het volgende probleem. Drukwerk neemt enorme datacapaciteit met zicht mee. Sommige bestanden zijn 100 mb en 1 profiel van 1 gebruiker is al meer als 40 gb. Wat voor server hebben we nodig ? En er moet een backup mee naar huis genomen kunnen worden met zowiezo klantendata. Deze is nu maar 6 mb aan text van mysql database.
Er moeten dus drukwerken opkomen. het liefst allemaal lokaal en niet ergens in amsterdam. Maar de mysql database moet straks wel weer online komen want de klanten moeten kunnen inloggen straks op de drukwerkshop op internet. Het liefste hebben we natuurlijk alles lokaal maar of de verbinding dat trekt is een tweede vraag eigenlijk.

• nielsdegrave
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2024
Zet zoiezo je roaming profiles uit.
dan gaat niet telkens al die data over de lijn als de gebruiker inlogt of uitlogt.

Je kunt lokaal een fileserver neerzetten met een flinke schijfcapiciteit geconfigureerd in raid5.

Verder voor de backup kun je een tapedrive gebruiken met een flinke opslag capiciteit.

[ Voor 59% gewijzigd door nielsdegrave op 19-05-2005 11:03 ]

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 15:34
iig geval dat roaming profile van 40gb laten inkrimpen, dit wordt dus elke keer dat deze gebruiker inlogd het netwerk overgejaagd (vooral op een pc waar hij nog nooit heeft gezeten.)

Geef de mensen een home dir, waar zijzelf data kunnen opslaan, en gebruik roaming alleen voor roaming profiles... zoals wat desktop iconen etc...

Deze home dir kun je maken door de standaard instelling van mijn documenten te veranderen naar een netwerk drive / server

Als fileserver gewoon een redelijke server neerzetten, met daarin een stoot geheugen (processor hoeft geen super zware te zijn) een hardware raidcontroller, en natuurlijk een aantal grote schijven in raid 5.

Ik kan je zelfs helpen aan deze hardware te komen, bouw zelf ook regelmatig wat servers ;)

Kijkm maar in mijn profiel over hoe mij te contacten als je wil

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Een gebruiker met 40gb in zijn roaming profile had van mij al lang een bezoekje gehad. Dat is niet echt normaal te noeme, er zijn zat alternatieven al aangegeven

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• nielsdegrave
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2024
Zet als server gewoon een hp proliant ml150 neer met een flinke capiciteit schijven in raid5

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Voor je backup van 6mb zou je natuurlijk een script kunnen schrijven die eerst de backup maakt en hem vervolgens naar een willekeurig e-mail adres toe stuurt, heb je altijd een backup op een veilige locatie en heb je er geen omkijken meer naar...

Voor je server zou ik een zooi Sata/Scsi (hangt van je budget af) in een raid 5 config gooien en een simpel moederbordje met proc en mem nemen. Ik heb zelf op m'n werk (werk bij een drukkerij) een P4 2.4Ghz, 512MB DDR en 6x 200GB maxtor schrijven op een promise sx6000 controller (die controller is niet aan te raden, heb er echt al veel problemen mee gehad!)

Je kan natuurlijk ook voor merken zoals dell of HP gaan maar dan ben je snel al een hoop meer kwijt, de belangrijkste vraag is, hoe groot is je budget...

[ Voor 52% gewijzigd door Mishmash op 19-05-2005 11:23 ]

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Je kan natuurlijk ook voor merken zoals dell of HP gaan maar dan ben je snel al een hoop meer kwijt,
Maar heb je ook goede support :Y). Je onderdelen die gesupport zijn in de configuratie. Hierdoor weet je dat het moet werken. Zoniet dan is de support afdeling van HP er altijd.
1 aanspreek punt voor je hele server.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Ik merk niet echt eigen onderzoek. Watvoor server heb je nodig? Zoek uit wat je precies aan resources nodig hebt, en bouw/koop een server met die specificaties. That simple. Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.