[Exchange 2003] Active Server Sync met IPAQ 5450

Pagina: 1
Acties:

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
We gebruiken hier IPAQ 5450 PDA's met pocket pc 2002, en deze willen we via WLAN syncen met onze exchange 2003 server (SP1). Op de server is alles hiervoor geactiveerd, en we gebruiken webmail met een (eigen) certificaat. De DNS van de webmail is zowel intern als op internet hetzelfde.

Het probleem is dat als je wel syncen, er een error INTERNET_29 verschijnt. Dit zou iets te maken moet hebben met certificaten. Bij server heb ik al van alles ingevuld, maar de bedoeling is geloof ik dat je daar je webmail adres invoert?
Iig bestaat er een utility om certifcate checking uit te schakelen, maar deze draait niet op deze PDA.

Ik heb al zoveel sites bekeken en dingen geprobeerd om het aan de praat te krijgen, ik weet het echt niet meer. Wie weet er hoe ik dit moet instellen met specifiek deze PDA ?

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je moet nog een Template in je CA manager inschakelen omdat diegene die je nodig hebt standaard niet beschikbaar is.

Het gaat om de ClientAuthUser template in dit geval.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• PcDealer
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Is het certificaat ook op de PDA geïnstalleerd?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Flyduck
BackSlash32 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 11:25:
Je moet nog een Template in je CA manager inschakelen omdat diegene die je nodig hebt standaard niet beschikbaar is.

Het gaat om de ClientAuthUser template in dit geval.
Ok ik heb in CA manager, bij policy settings de 'Authenticated Session' template toegevoegd.
Ik neem aan dat ik deze dan via https://server/certsrv moet installeren op de PDA ? Heb hem nu nl even niet op locatie.

Verwijderd

Als je een eigen gemaakt certivicate heb moet je het programma DisableCertChk downloaden
Je moet namelijk het checken van je certificate uit zetten.

1. Ensure that your device is connected to your desktop and that ActiveSync is installed. A partnership is not necessary, you may connect as Guest.
2. The tool uses a simple command line interface. To disable certificate checking, type:
CERTCHK off

Dit was bij ons de oplossing

• Flyduck
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 11:56:
Als je een eigen gemaakt certivicate heb moet je het programma DisableCertChk downloaden
Je moet namelijk het checken van je certificate uit zetten.

1. Ensure that your device is connected to your desktop and that ActiveSync is installed. A partnership is not necessary, you may connect as Guest.
2. The tool uses a simple command line interface. To disable certificate checking, type:
CERTCHK off

Dit was bij ons de oplossing
Dit heb ik idd geprobeerd, maar het probleem blijft...

[ Voor 5% gewijzigd door Flyduck op 19-05-2005 14:13 ]

Verwijderd

Ik geef deze nog even schopje richting Software Algemeen, Exchange is geen operating systeem.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Flyduck schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 11:45:
Ik neem aan dat ik deze dan via https://server/certsrv moet installeren op de PDA ? Heb hem nu nl even niet op locatie.
* alt-92 heeft Enroller gebruikt (maar das dan ook PPC2003SE)

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 19-05-2005 23:29 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1