[mutt & Thunderbird] Samenwerken

Pagina: 1
Acties:

• FrankvR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-01-2025
Ik heb een Suse 9.1 Desktop pc thuis staan, met daarop natuurlijk Thunderbird om mijn mailtjes te lezen.
Nu kan ik via ssh op mijn computer inloggen. Ik wil ook graag e-mails kunnen lezen als ik via ssh inlog. Ik lees overal dat mutt en Thunderbird beiden mbox gebruiken, dus het lijkt me dat dat een goede combinatie is.
Ik heb veel gezocht op Google, maar niets gevonden dat helpt.
Op http://www.whiprush.org/2005/02/mutt_for_thunde.html staat hoe je mutt configureert om IMAP mail te lezen zoals Thunderbird dat doet, maar ik wil gewoon dat Thunderbird alle mail ophaalt, en dat ik dan via een terminal en mutt die mailtjes kan lezen.
Iemand enig idee hoe dit aangepakt moet worden?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:33

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je moet mutt instellen dat hij de mailboxes uit de directory van Thunderbird haalt. Ik weet niet of dat een global setting is, maar als ik me mutt een beetje herinner kun je in mutt altijd naar een andere folder gaan. Die folder zijn dan de folders van Thunderbird.
Omdat je Thunderbird gebruikt om de mail over te halen moet je Thunderbird dus wel altijd laten lopen. Hoewel, misschien is het een mogelijkheid om vanaf de commandline Thunderbird op te starten (met als display je console). Moet de console denk ik wel ingelogd zijn. Of Thunderbird zo start vanuit een terminal weet ik niet.

Signatures zijn voor boomers.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Je kan in mutt direct in de mailbestanden van Thunderbird kijken. Je hoeft dus niks met imap of iets dergelijks te doen, alleen de locatie van je mail bestanden vinden.

@Maasluip
Thunderbird wil absoluut niet van de commandline draaien (zelfs niet als er een x-sessie aanwezig is op de machine).
TS kan wel fetchmail draaien en die om, zeg, de 10 minuten om die de mail op te laten voor zowel thunderbird als mutt

[Update]
Ik opende net mijn mail box weer in Mozilla, blijken alle mails ineens verdubbeld te zijn 8)7 :X Misschien dat het kwam omdat ik zowel Mutt als Mozilla naar dezelfde bestanden liet kijken, maar echt blij ben ik er niet mee...(m'n inbox bevat ineens 114 mailtje...)

[ Voor 69% gewijzigd door deepbass909 op 19-05-2005 11:45 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Als je IMAP gebruikt is het juist het idee dat je je mail op de server laat staan, zodat je er altijd bij kan, met welke client ook. Gebruik je IMAP nu als een soort POP3?

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• FrankvR
Mutt werkt inderdaad al erg goed, Esc-c is de toetsencombinatie om een mbox bestand te openen.
Ik heb wat linkjes (ln -s) gemaakt en het werkt nu helemaal ideaal, bedankt voor de uitleg!

• FrankvR
deepbass909 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 09:42:
[Update]
Ik opende net mijn mail box weer in Mozilla, blijken alle mails ineens verdubbeld te zijn 8)7 :X Misschien dat het kwam omdat ik zowel Mutt als Mozilla naar dezelfde bestanden liet kijken, maar echt blij ben ik er niet mee...(m'n inbox bevat ineens 114 mailtje...)
Daar heb ik nu ook last van. Als ik dan via Mutt een email verwijder, corrigeert hij het weer. Weet iemand misschien waar dat aan ligt?
Pagina: 1