Toon posts:

Hulp bij keuze KVM switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een KVM oplossing voor thuis. (betaalbaar)
1 toetsenbord, muis & scherm verbinden met 1 PC en 3 servers ongeveer 10 meter verwijderd van elkaar. Ik wil de KVM switch in mijn serverkast plaatsen en moet dan op een of andere manier die 10 meter overbruggen naar mijn toetsenbord en scherm. Volgens mij lukt dat niet met gewone kabel verlengers.
Ik zit aan een KVM over IP of iets dergelijks te denken maar degene die ik kan vinden zijn allen schreeuwend duur!
Heeft iemand een suggestie in de goede richting?

Alvast bedankt.

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Switch halverwege neerzetten, dan is je max kabellengte alweer gehalveerd.....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 13:32
Gek hè??? Die oplossingen zijn voor de professionele markt.. Echt niets voor thuis dus... Waarrom heb je je toetsenbord, muis en monitor zo ver weg van je systemen staan? Zo maak je het jezelf erg moeilijk natuurlijk.

LOL @ BN

[ Voor 3% gewijzigd door Bart© op 19-05-2005 09:34 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou (aangenomen dat je je werkstation gewoon op je desktop hebt staan) gewoon VNC oid gaan draaien op je servers. Dan kun je alles bedienen vanaf je werkstation en heb je ook geen dure KVM-oplossing nodig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 13:32
The_Eagle schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 09:38:
Ik zou (aangenomen dat je je werkstation gewoon op je desktop hebt staan) gewoon VNC oid gaan draaien op je servers. Dan kun je alles bedienen vanaf je werkstation en heb je ook geen dure KVM-oplossing nodig :)
Of natuurlijk RDP.. Want waarom een trager pakketje installeren als een OS de functionaliteit al in zich heeft.