Toon posts:

Linux op laptop boot niet van bootdisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb linux op mijn laptop draaien (pentium 166mhz), nu moet ik de bios van het moederboard flashen om een nieuwe cpu werkend te krijgen. Er staat geen dos op, aangezien ik de linux install mijn hardeschijf heb laten formateren.

Nu heb ik dus een bootdisk (gemaakt in windows xp) waarop ik de biosflash gekopieerd heb. Deze bootdisk kan echter niet geladen worden omdat command.com corrupted is. Ik krijg de volgende fout bij het booten:

====
The following file is missing or corrupted: COMMAND.COM
Type the name of the command interpreter (e.g., c:\windows\command.com)
====

Als ik dan A>command.com type, dan geeft hij aan:

====
Incorrect MS-DOS version

The following file is missing or corrupted: COMMAND.COM
Type the name of the command interpreter (e.g., c:\windows\command.com)
====

Volgens mij is command.com dus niet corrupted, maar kan hij hem niet laden omdat ms-dos niet op mijn laptop draait.

Wat is nu de makkelijkste manier om deze bootdisk te booten, zonder mijn hd te formateren?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Download van www.bootdisk.com een win98se bootdisk, die doet het iig altijd bij mij. Die fout ben ik zelf ook al vaker tegen gekomen, bij mij lag het aan een kapotte diskette...

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:37

Cyphax

Moderator LNX
Als command.com op die diskette staat moet je even kijken in config.sys en autoexec.bat wat er aan verwijzingen staan eventueel.
Hoe weet je zeker dat command.com niet corrupt is trouwens?

Uiteraard hoeft er geen dos op je PC te staan om met een normale bootdisk te starten. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Cyphax op 19-05-2005 09:17 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Kapotte diskette denk ik niet, ik heb speciaal nieuwe diskettes gekocht :) Ik denk dat het komt doordat de bootdisk gemaakt is met windows xp, daarna heb ik (zoals het volgens beschrijving moest) de biosflash bootfiles gekopieerd naar deze diskette.

Ik vanmiddag proberen te booten met een windows98 bootdisk van bootdisk.com.