Blue screen na het installeren van directx 9.0c op win2k

Pagina: 1
Acties:

• arithmetica
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10-2013
Mischien kan iemand mij hier helpen.
Ik heb laatst mijn pc helemaal opnieuw geinstalleerd met windows 2000. Tot gisteravond werkte het allemaal vlekkenloos.
Ik wilde een programma -world wind- installeren. Hiervoor was echter directx nodig dus ging hij die downloaden. Na het downloaden is het geinstalleerd en moet de pc rebooten. Na deze reboot begint windows ineens met een schijfcontrole. Hierbij wordt het ontzettend veel tekst gegenereerd op het scherm en fouten gecorrigeerd. Pc start opnieuw op en als windows volledig is geladen krijg ik heel kort een blauw scherm te zien waarna de pc weer opnieuw start.
Zoals je mischien kan begrijpen baal ik hier ontzettend van want het is een net goede installatie.

Ik heb er ook al een andere hd ingedrukt met w2k erop en daarvan geboot en toen een schijfcontrole gedaan op de schijf met de kapotte windows. Echter hier vind het geen fouten of kappotte dingen.
Ik weet zeker dat het aan directx 9.0c ligt want die heb ik als enige geinstalleerd voor de reboot.
Nu weet ik dat je directx kan verwijderen door in het register een key te verwijderen. Maar aangezien ik niet kan boten met de kapotte windows kan ik daar ook niet in het register komen. Starten in veilige modes wil ook niet werken.

HELP wie kan mij uit deze benarde postitie helpen???

als de zon opkomt wordt het licht

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Probeer eens een live-cd te bemachtigen waarmee je vanaf CD een OS kan starten. Het liefst eentje waarmee je niet alleen gegevens kan benaderen, maar ook kan aanpassen/editten. Op die manier moet het mogelijk zijn je register te benaderen, en eventueel aan te passen zoals je zelf aangeeft.
Welke instelling je moet aanpassen durf ik je eerlijk niet te zeggen, maar zoiets schiet mij als eerste te binnen. Nou is het al een tijdje geleden dat ik met W2K heb gewerkt, maar heeft deze niet net als XP een optie " Boot with last known good configuration"? En zo ja, werkt deze niet toevallig?

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
arithmetica schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 08:03:
Mischien kan iemand mij hier helpen.
Ik heb laatst mijn pc helemaal opnieuw geinstalleerd met windows 2000. Tot gisteravond werkte het allemaal vlekkenloos.
Ik wilde een programma -world wind- installeren. Hiervoor was echter directx nodig dus ging hij die downloaden. Na het downloaden is het geinstalleerd en moet de pc rebooten. Na deze reboot begint windows ineens met een schijfcontrole. Hierbij wordt het ontzettend veel tekst gegenereerd op het scherm en fouten gecorrigeerd. Pc start opnieuw op en als windows volledig is geladen krijg ik heel kort een blauw scherm te zien waarna de pc weer opnieuw start.
Zoals je mischien kan begrijpen baal ik hier ontzettend van want het is een net goede installatie.

Ik heb er ook al een andere hd ingedrukt met w2k erop en daarvan geboot en toen een schijfcontrole gedaan op de schijf met de kapotte windows. Echter hier vind het geen fouten of kappotte dingen.
Ik weet zeker dat het aan directx 9.0c ligt want die heb ik als enige geinstalleerd voor de reboot.
Nu weet ik dat je directx kan verwijderen door in het register een key te verwijderen. Maar aangezien ik niet kan boten met de kapotte windows kan ik daar ook niet in het register komen. Starten in veilige modes wil ook niet werken.

HELP wie kan mij uit deze benarde postitie helpen???
win2k cdtje erin en dan systeemherstel? volgens mij een prima optie

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Kijk ook eens naar de Offline NT Password & Registry Editor.

Bootable ISO (2,76MB)

Om DirectX er weer af te krijgen zou je even via Systeemherstel je systeem kunnen herstellen met behulp van het herstelpunt dat Windows automatisch aanmaakt bij het installeren van, in dit geval, DirectX. Dit kan bijvoorbeeld in Veilige Modus of via de Windows 2000 CD.

Als dit niet werkt kun je altijd nog andere maatregelen gebruiken:

De register methode:
To remove DirectX Do the following:
Start > Run > regedit
Browse to and remove the following key
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\DirectX
Of met behulp van DirectX Eradicator:
• [i]Full uninstall support for DirectX 2.0 to 9.0c
• Complete removal of all DirectX files and folders

Installeer hierna een zelf gedownloade versie van DirectX 9.0c in dezelfde taal als je OS en het zou weer moeten werken :)
Ik ga er wel vanuit dat je Service Pack 4 geïnstalleerd hebt? Dit is natuurlijk het eerste dat je doet :)

Zou je in het vervolg zo vriendelijk willen zijn in de openingspost te vermelden wat je precies zag op je BSOD?
STOP-codes, filenames, etc. zijn erg handig als het neerkomt op Windows-problemen oplossen.

[ Voor 38% gewijzigd door Rone op 19-05-2005 08:34 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• arithmetica
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10-2013
Vet man! ik ga dit allemaal eerst eens proberen. En de optie LKGC werkt niet. had ik al geprobeerd.
Zou je in het vervolg zo vriendelijk willen zijn in de openingspost te vermelden wat je precies zag op je BSOD?
STOP-codes, filenames, etc. zijn erg handig als het neerkomt op Windows-problemen oplossen.
ik zou wel willen maar het ging allemaal veel te snel en kon zelf amper zien wat er gebeurde

/edit tik fout

[ Voor 66% gewijzigd door arithmetica op 19-05-2005 08:50 ]

als de zon opkomt wordt het licht