javascript geluid met roll over

Pagina: 1
Acties:

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Topicstarter
Ja, dat klinkt makkelijk, een geluidje met een roll over; maar een aantal studenten die ik begeleid proberen dit voor een website voor kleuters, en komen er niet uit.

hun voorbeelden:
http://home.wanadoo.nl/ma...lemans/knop/voorbeeld.htm
http://home.wanadoo.nl/ma.../Digischool/voorbeeld.htm

en het werkt allebei niet

bijvoorbeeld deze:
http://www.public.iastate.edu/~jastruss/JS/js5b.html
http://webdeveloper.earth...21/mouseover%20sound.html

werken in IE, maar weer niet in firefox (althans niet in de mijne)

ik kan echt nergens eentje vinden die het ook in firefox keurig doet; heeft iemand ideeen?
dan krijg ik weer een download, dan weer een missing plugin (vaak iets quicktime achtigs)

Het probleem is dat het op vrij simpele computers moet werken, maar je zult altijd zien dat een docent in de klas firefox heeft geinstalleerd; het moet allemaal redelijk dummie proof zijn

[ Voor 18% gewijzigd door XangadiX op 19-05-2005 02:32 ]

Stoer; Marduq

Verwijderd

In internet explorer werkt het ook niet soepel bij mij. Bij een mouseover wordt realplayer opgestart :)
Even kort door de bocht gezegd: geluid & javascript is niet de ideale combinatie. Volgens mij is het zelfs onmogelijk...

Verwijderd

Je hebt er ongetwijfeld over nagedacht, maar: waarom geen flash?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Beide voorbeelden werken wel bij mij in IE, maar eenmalig in Firefox (die vervolgens de Quicktime plugin wilt downloaden).

Het is dus blijkbaar sterk afhankelijk hoe ingesteld is om wav-jes vanuit de browser af te spelen :)

edit:
geluid & javascript is niet de ideale combinatie. Volgens mij is het zelfs onmogelijk...
Hoor ik daar een uitdaging :? :P Dacht even dat je gewoon wav files kan embedden (lang leve midi background music tunes :X) en dmv JS files kan afspelen of stoppen met afspelen....

[ Voor 40% gewijzigd door BtM909 op 19-05-2005 10:03 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Je kan natuurlijk wel een embed object via DOM invoegen. En onmouseout destroyen :)

Verwijderd

Onderstaande code werkt prima...
In Gecko uiteraard :Y) doet het nu ook in Internet Explorer

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
var embed = null;
function playSound() {
  embed = document.createElement("embed");
  embed.src = "Op 9  No 1 - Arthur Rubinstein.mp3";
  embed.autostart = true;
  embed.hidden = true;
  embed.loop = 0;
  try {
    // IE Bug afvangen...
    embed.width = 0;
    embed.height = 0;
  } catch (e) {}
  document.body.appendChild(embed);
}

function stopSound() {
  if (embed != null) {
    if (embed.stop) {
      embed.stop();
    }
    embed.parentNode.removeChild(embed);
  }
}

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 10:29 ]

• XangadiX

XangadiX

Topicstarter
JAAAH!

Je hebt mij en een projectgroep hier heel erg blij gemaakt :) _/-\o_

thx

[ Voor 7% gewijzigd door XangadiX op 19-05-2005 14:43 ]

Stoer; Marduq

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 19:54

Bosmonster

*zucht*

Of zoals we dit soort dingen vaker doen. Een flash-file invoegen en die aanspreken via javascript. Kun je geluiden ook preloaden e.d.

Maar goed.. als je dan toch al flash gebruikt.... ;)

• XangadiX

XangadiX

Topicstarter
eis van de klant is dat er geen flash gebruikt mag worden (lang verhaal; maar flash is geen optie dit keer)

Stoer; Marduq

Verwijderd

XangadiX schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:43:
JAAAH!

Je hebt mij en een projectgroep hier heel erg blij gemaakt :) _/-\o_

thx
Bloemen kan je sturen naar 3571PS 59 ;)

Waarom is het een eis van de klant dat Flash niet gebruikt mag worden? Het aantal mensen dat Flash gebruikt is minstens even groot als het aantal mensen dat Javascript aan heeft staan. Bovendien zal dit script niet werken in Opera en hoogstwaarschijnlijk ook niet in Safari. De klant huurt toch een bedrijf / school in omdat ze zelf de expertise niet hebben?

Daar komt bij dat ik mijn oplossing nou niet echt netjes vind.

• XangadiX

XangadiX

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:35:
[...]

Bloemen kan je sturen naar 3571PS 59 ;)

Waarom is het een eis van de klant dat Flash niet gebruikt mag worden? Het aantal mensen dat Flash gebruikt is minstens even groot als het aantal mensen dat Javascript aan heeft staan. Bovendien zal dit script niet werken in Opera en hoogstwaarschijnlijk ook niet in Safari. De klant huurt toch een bedrijf / school in omdat ze zelf de expertise niet hebben?

Daar komt bij dat ik mijn oplossing nou niet echt netjes vind.
Nou er zitten eigenlijk 2 kanten aan het verhaal; aan de ene kant is de klant er van overtuigd dat de computers op veel scholen (we hebben het over een site voor het basisonderwijs) en het was en harde eis (ik heb geprobeert er onder uit te komen).
Opera staat niet in de eis, en om eerlijk te zijn probeer ik mijn sites altijd zo incompatible mogelijk te maken voor safari :r

Aan de andere kant hebben we het over tweedejaars studenten die nog niet zo'n hele grote ervaring hebben met websites (voor een paar is het zelfs pas de eerste site die ze echt van a tot z bouwen) en dan vind ik het ook wel interessant om alternatieven voor flash te laten zien.

[ Voor 6% gewijzigd door XangadiX op 19-05-2005 21:30 ]

Stoer; Marduq

Pagina: 1