Vrolijk werd ik vanmiddag toen ik het volgende bericht las op de website van Allied Data, de makers van de CopperJet-routers:
Alles werkt dus weer zoals vanouds, maar nu dat VoIP... ik kan er nergens iets over vinden! Niet in de web admin, ook niet zo snel in de telnet admin en ook niet in Google. Ik neem echter aan dat ik ergens bijvoorbeeld een SIP-server kan opgeven, want dat zou nieuw moeten zijn voor deze firmware-versie.
Is er iemand die VoIP voor de CopperJet 816-2P al werkend heeft? Hoe ging dat dan in z'n werk? Zou 't graag proberen, als dit tenminste geen dooie mus is...
-- Weet niet of het belangrijk is om te vermelden, maar ik heb Demon DSL Express via bbNed.
Inderdaad - het wit-oranje, ruisende dingetje zou nu ineens behalve VoDSL (over ATM) ook ineens VoIP ondersteunen. Ik dus snel die firmware installeren. Na de installatie bleek de router instabiel, maar dat was snel opgelost door alle configuratiebestanden te verwijderen en alles opnieuw in te stellen.De nieuwe firmware v6.02 voor de CopperJet 816-2P en 16xx series is beschikbaar. Deze firmware bevat Voice over IP (zowel SIP als MGCP) en lost bepaalde problemen van de CopperJet in router mode op. De stabiliteit is verbeterd en de firmware ondersteund ADSL2+.
Alles werkt dus weer zoals vanouds, maar nu dat VoIP... ik kan er nergens iets over vinden! Niet in de web admin, ook niet zo snel in de telnet admin en ook niet in Google. Ik neem echter aan dat ik ergens bijvoorbeeld een SIP-server kan opgeven, want dat zou nieuw moeten zijn voor deze firmware-versie.
Is er iemand die VoIP voor de CopperJet 816-2P al werkend heeft? Hoe ging dat dan in z'n werk? Zou 't graag proberen, als dit tenminste geen dooie mus is...
-- Weet niet of het belangrijk is om te vermelden, maar ik heb Demon DSL Express via bbNed.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 01:28 ]