Toon posts:

Asus K8N Win2K setup verloopt traag en hangt vervolgens

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag nieuw moederbord gekocht, nieuwe proc, en geheugen.
mobo: Asus K8N (nFroce3 chipset)
proc: sempron 2600+
geheugen: 512 MB twinmos

de problemen:
1) bij het booten herkent hij de proc als een 2600+, maar in de BIOS geeft hij maar 1600 MHz aan. De 2600+ zou toch 1,83 MHz moeten zijn?

2) installeren van windows 2000: het laden van de bestanden gaat eerder traag, maar dat lukt wel. op een gegeven moment kom je bij 'druk ENTER' om win2k te installeren, dan verschijnt er 'even gedult aub' en daar hangt de pc. meer dan een uur gewacht, en nog steeds hetzelfde beeld...

ik maak geen gebruikt van SATA (heb een gewone ATA schijf eraanhangen) dus probeerde ik eerst zonder SCSI-RAID drivers te installeren. (F6 bij de setup). Ook geprobeerd met, geen verschil.

heb ATA-devices ipv prim ATA op sec ATA gehangen. Geen verschil
IDE-kabel gewisseld, geen verschil

zo kaal mogelijk gestart (zonder extra USB-dingen eraan ofzow, geen muis, enkel tobo) geen verschil...

is mijn nieuwe mobo reeds dood? of ga ik ergens in de fout...?

bedankt...

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:45
Probeer dingen als floppy en SATA in de BIOS eens uit te zetten, wellicht dat dat iets helpt.

Een Sempron 2600 Socket 754 is trouwens gewoon 1600 MHz, de socket-a uitvoering is 1,83 GHz

Verwijderd

Topicstarter
???
nu maken ze het met die ratings al moeilijk, en dan zijn nog niet alle ratings gelijk???
waar zit het verschil?

Verwijderd

Topicstarter
maakt geen verschil...
van het moment dat ik op 'ENTER' druk, leest m'n cdrom nog een seconde of 3 (lampje gaat aan) en dan hoor je de toeren afnemen, en hangt hij weer...

floppy en SATA uit...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Antwoord op de CPU-vraag staat gewoon in de PMG FAQ :)

Aangezien nu alleen opslagmedia/io controller problemen overblijven, verplaats ik dit topic van Processors, Mobo's & Geheugen naar Opslagmedia & I/O Controllers.

Verwijderd

Wil je een SATA of een PATA schijf gebruiken?

Normaal moet je namelijk geen drivers installeren, tenzij je een RAID array wil gebruiken. Ik heb hetzelfde bordje staan, maar enkel XP erop gezet. Het kan zijn dat er een probleem met het geheugen is.

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost!!
het bleek een probleem met het geheugen te zijn. Hij slikte een reep Wtinmos niet, maar een reepje Apacer dat ik nog liggen had wel.
memtest86 gaf enorm veel fouten, om die reep twinmos (die heel zeker WEL) werkt, draait normaal in mijn pc.

nieuwste BIOS van asus-site gedowned, geflashed, en hij slikte het geheugen wel, waarna de installatie vlot verliep...

toch bedankt voor de moeite allen!
Pagina: 1