Rekentool voor branden CDs

Pagina: 1
Acties:

• maz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-02-2010
Ik stuurde onlangs deze mail naar een vriend van me:
Beste Steve,

Ik ben al een tijd op zoek naar een programmaatje maar kan het niet vinden. Ik zoek een tool dat kan berekenen uitgaande van bijvoorbeeld 20 mappen met daarin mp3s, welke mappen ik samen op een cdrom moet branden om zo veel mogelijk schijfruimte op de cdroms te benutten. In Nero zit die optie voor zover ik weet niet maar zo'n toll hoeft volgens mij alleen maar optelsommetjes met elkaar te vergelijken. Ik vroeg me af of jij zo optimaliseringstool zo kunnen programmeren. Wat ik wil dat het doet is dus het volgende:

Voorbeeld:

[input] detect CDR size in MB

[select folders]

d:\music\albums\map 01
d:\music\albums\map 02
d:\music\albums\map 03
d:\music\albums\map 04
d:\music\albums\map 05
d:\music\albums\map 06
d:\music\albums\map 07
d:\music\albums\map 08
d:\music\albums\map 09
d:\music\albums\map 10

[run]

[output] Burn map 1 - map 2 - map 5 - map 7 to CDR 01 [99,5% used]
[output] Burn map 3 - map 6 - map 8 - map 9 to CDR 02 [98,7% used]
[output] Burn map 4 - map 10 to CDR 03 [55% used]

Hij kon me niet helpen. Iemand anders misschien wel?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:53

BCC

Kwestie van even een "inpak-probleem" algoritmetje proggen. Maar waarom wil je dit? Ten eerste kost een CD-R geen drol meer op het moment, ten tweede: MP3's zijn zo rond de 5 MB, dus echt veel meer data per CD ga je niet krijgen en ten derde: op deze manier branden gooit de volgorde van je mappen/mp3's zo door elkaar dat je nooit meer iets terug kan vinden... dus waarom?

Of wil je albums branden en geen losse nummers? Dan blijven punt 1 en punt 3 nog steeds staan :)

[ Voor 15% gewijzigd door BCC op 19-05-2005 00:22 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ik snap je probleem en wat je wilt maar vind het een beetje overdreven om je daar druk over te maken.
Wat maakt het nou uit dat je een CD niet helmaal gebruikt?
Een CD kost een paar centen dan ga je toch niet druk maken dat je 50MB niet kan gebruiken :s ??

Hoe ik het doe.... sleur alles in NERO en haal dan weg totdat ik dicht bij de 700 MB zit.
Dat is in NERO vrij makkelijk te zien aan die balk.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• maz
Ik snap jullie reacties en de punten van kritiek. Toch begrijp ik niet dat ik geen tool kan vinden die dit probleem oplost. Ik brand inderdaad alleen albums op 192 of hoger en trial-and-error drag-and-droppen in Nero vind ik vervelend. Kan iemand voor mij dat inpak algoritme 'even proggen'?

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Een beetje zoeken kan ook geen kwaad ;) (tis dat ik zoeken/vinden af en toe leuk vind)

Misschien kan je hier wat mee: Burn to the Brim
Burn to the Brim is an open-source freeware program designed to make selection of files to optimally fill a CD a breeze.

Verwijderd

Kan iemand voor mij dat inpak algoritme 'even proggen'?
Volgens mij is dit een script-request, en dat is niet toegestaan op GoT!

Als je een simpele C++ console tutorial ergens vandaag ritselt moet dit wel te maken zijn.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:14
Het algo heet "Knapsack". En nee, dit is net iets ingewikkelder dan een simpele console tutorial ombouwen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik zal even zeggen hoe ik een vergelijkbaar probleem aanpak.

Ik gebruik total commander voor bestandsbeheer. Dit programma heeft de functie dat het drukken op de spatie balk terwijl een directory is geselecteerd dat het de totale grootte van de directory berekend.
Uit ervaring weet ik hoeveel byte's er op een CDtje passen dus selecteer ik een aantal en zo kom je aardig in de buurt.

Er is wel voldoende informatie over hoe je een knapsack algorithme kunt uit programmeren.

Everything is better with Bluetooth

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

leuk dat de TS (maz) ook nog eens reageert.... NOT

• maz
Burn to the Brim lijkt te zijn wat ik al een tijdje zoek - bedankt voor de tip ga het nu installeren!!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ah, toch nog een reactie....

en hoe werkt het?

Pagina: 1