Toon posts:

[linux] Mail Configuration

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem zit zo :

Als ik mijn mail gechecked heb met "pine" of "mail" gaat de gelezen e-mail naar mijn mbox file, nu kom ik thuis, en daar gebruik ik geen telnet met pine of mail maar Eudora, dan krijg ik mijn eerder gelezen mail niet meer binnen.
Dit probleem doet zich ook voor als ik gebruik maak van webmail.

Is er een manier om de server zo te configureren dat als men gebruik maak van Webmail / Pine / Mail dat de berichten niet worden verplaats naar de mbox maar gewoon blijven staan in de system mailbox ?

Kan ik als er mail in mijn mbox staat deze terug zetten in de system mailbox ?

:?

Ik werk met Sendmail - cyrus

Alvast thnx.

ps. RTFM werkt nu ffg niet want ik heb hier geen sendmail bible.

Verwijderd

Je probleem is niet sendmail, maar je mail client(s) pine en mail. Je moet je mail client zo instellen dat hij je mails niet uit spool verwijdert als je ze leest, dan kun je ze daarna ook nog met andere mail clients lezen.

Verwijderd

Topicstarter
en hoe doen we dat ? :)

Verwijderd

Geen idee met pine... Ik gebruik mutt; en die laat gewoon alle mailtjes in spool staan als je ze niet deleted.
man mail:
-f Read in the contents of your mbox (or the specified file) for processing; when you quit, mail writes undeleted messages back to this file.

-u Is equivalent to: mail -f /var/spool/mail/user

Verwijderd

het kan zijn dat de permissies op je /var/spool/mail/USER verkeerd staan (verkeerde owner/group kan ook) check dat maar eens.

Verwijderd

sjeemz: het kan zijn dat de permissies op je /var/spool/mail/USER verkeerd staan (verkeerde owner/group kan ook) check dat maar eens.

No offence hoor, maar de permissions/ownership staan dus volgens jou zo dat de mail clients wel dingen uit spool kunnen deleten, maar niks schrijven :?

Snap ik niet ;)

• fransk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 10:25
Het probleem is denk ik dat je mail verplaatst wordt van /var/spool/mail/user
naar mbox. Als je dat niet wilt moet je de imap source downloaden, de source wat aanpassen en dan opnieuw compileren.
zie ook:
http://dcfonline.sfu.ca/ying/linux/qmail/chap3.html

hope that helps...
Pagina: 1