Toon posts:

asp list afhankelijk van combobox (bestandsbeheer via asp)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een systeem om bestandsbeheer via asp te laten beheren binnen enkele folders op een server.

Hiervoor heb ik een combobox die de voorselectie aangeeft en bij change een javasript methode aanroept.

Daarna komt een list die de waarde in die folder moet weer geven. nu geeft die een fout melding op deze code

set fo=fs.GetFolder(window.document.form1.ID.value)

Wat ik eigenlijk wil is dat ie de folder neemt die bij de combobox ID is ingegeven.

hier is ook de hele code om te zien hoe ik de methode aanroep.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
<%@LANGUAGE="JAVASCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Faurecia Logistiek</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
<script language="javascript">
    function redirect(ref)
    {
      window.location.href = 'default.asp?ID='+ ref.options[ref.selectedIndex].value;
    }
</script>
<body>

<form name="form1" method="post" action="">

<select name="ID" onchange="javascript:redirect(this)">
    <option>C:\</option>
    <option>D:\</option>
  </select>  
  <p>&nbsp;</p>
  <p>
    <select name="select" size="25">
        <%
    dim fs,fo,x
    set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
    set fo=fs.GetFolder(window.document.form1.ID.value)

for each x in fo.files %>
          <option>
          <% Response.write(x.Name + x.Type & "<br />")%>
          </option>

<%
    next

set fo=nothing
set fs=nothing
%>
<%
dim name
name= "ljkkjk" %>
    <option><% response.write(""+ name &"<br />")%></option>
    </select>
  </p>
</form>
</body>

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:00
Of ik zie het verkeerd maar volgens mij probeer je nu in je ASP je JavaScript aan te roepen. Dat gaat dan een probleem worden aangezien ASP serverside wordt geparsed en JavaScript aan de kant de de client draaid. "set fo=fs.GetFolder(window.document.form1.ID.value)" dat kan dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
Sybr_E-N schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 22:02:
Of ik zie het verkeerd maar volgens mij probeer je nu in je ASP je JavaScript aan te roepen. Dat gaat dan een probleem worden aangezien ASP serverside wordt geparsed en JavaScript aan de kant de de client draaid. "set fo=fs.GetFolder(window.document.form1.ID.value)" dat kan dus niet.
Ik dacht dat je javascript gewoon kunt gebruiken omdat je java asp gebruikt net zoals je vb asp kunt schrijven. de changelistener werkt ook want als ik wissel in mij combo refresh hij de pagina en onthoudt dat ik die value heb ingevuld.

Probleem is echt dat ik niet weet hoe ik die value via asp moet uitlezen bij mijn getfolder

set fo=fs.GetFolder(???) (misschien dat dit juist bij asp anders moet)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je moet je echt gaan verdiepen in het verschil tussen clientside en serverside want de Javascript code wordt toch echt aan de clientkant code uitgevoerd. De ASP code kan dus niet bij window.ocument.whatever aangezien dat javascript is.

Je redirect werkt prima, want dat is geheel in javascript. Bij je redirect geef je een GET parameter (ID) mee. Deze parameter kan je opvragen in ASP.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Oke,

Ja nou ik weet wel in grote lijnen het verschil tussen client side en server side. Maar ik redeneerde hier in de vorm van
De user (client side) geeft een invoer en deze wil ik aan de server geven, maar dat kan dus ook niet werken omdat de server eigenlijk mijn verzoek afhandeld en een static pagina terug geeft.

Maar hoe kan ik nu die parameter gebruiken die mijn javasript genereed.

Want ik geeft dus eigenlijk een parameter met de naam ID mee die de waarde heeft die ik wil hebben in mijn getFolder commando.

Dus nu wil ik eigenlijk opnieuw aan mijn server vragen geef me de resultaten maar nu wil ik dat ie bij de getfolder dat je rekening houdt met mijn meegegeven parameter.

Iemand misshien een voorbeeld sript of een topic of link die me hierover meer kan vertellen

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Je hebt twee opties:
  1. Of je bouwt serverside een clientside javascript array van je mappen en vult clientside de tweede select afhankelijk van de keuze die in de eerste select gemaakt wordt. Op www.quirksmode.org staat hiervan een voorbeeld.
  2. Of je verzend bij elke onchange van je eerste select je formulier opnieuw en dan moet je maar eens naar het Request Object kijken om de .getFolder mee te vullen
suc6 :)

uiteraard kun je ook met clientside http request aan de gang, maar ik denk dat dat voor nu "een brug te ver is"

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Verwijderd

Topicstarter
Zal eens gaan zoeken, maar eerste wat ik morgen doe is even na die bieb op school gaan en eens een goed asp boek zoeken. Want aan die readers heb je niet meer als de opdrachten voor school maken. Als je echt leuken dingen wilt maken zul je verder moeten.

Maar denk dat ik beste eerste maar iedere keer opnieuw mijn form ga versturen want daar had ik zelf ook als aan gedacht en dan het met een reqeust afhandel.

Maar ga zoeken ;)

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 23:00:
Zal eens gaan zoeken, maar eerste wat ik morgen doe is even na die bieb op school gaan en eens een goed asp boek zoeken. Want aan die readers heb je niet meer als de opdrachten voor school maken. Als je echt leuken dingen wilt maken zul je verder moeten.

Maar denk dat ik beste eerste maar iedere keer opnieuw mijn form ga versturen want daar had ik zelf ook als aan gedacht en dan het met een reqeust afhandel.

Maar ga zoeken ;)
Een goed boek helpt altijd :)

Daarnaast raad ik je aan om de windows scripting sdk te downloaden voor de vbscript / jscript references en de Microsoft Platform SDK, voor ADO, build-in objects en clientside methods.

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Pagina: 1