bereikbaar zijn buitenland --> doorschakelen

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 08:27
Even jullie advies voor het volgende..

Mijn vader heeft een bedrijfje en gaat morgen op vakantie. Thuis heeft hij ISDN en voor onderweg uiteraard een mobiel. Hij wordt hier zeer regelmatig op gebeld op een dag.

Nu gaat hij weekje naar turkije en wil voor noodgevallen voor zijn bedrijf toch bereikbaar zijn. Nu had ik het volgende idee (wat het minste zou kosten)

Hij schakelt zijn gsm door naar zijn isdn nummer en op zijn isdn nummer schakelen we de voicemail in waarin staat dat mensen een sms kunnen sturen. De sms komt immers wel aan op zijn gsm.

Nu ben ik voor de zekerheid eens wat gaan zoeken en stel iemand belt hem op zijn gsm dan betaald mijn vader ...ned>turkije EN turkije > nederland naar de telefoon thuis waar de voicemail op staat.

Wel gek want je zou zeggen bij een doorschakeling dat dit gewoon geregeld wordt in de nederlandse centrale en het geen donder uitmaakt waar de phone dan is.

Jullie nog advies wat het meest voordelige is?

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik dacht dat het mogelijk is om alles direct door je provider te laten doorschakelen, als het ware in de centrale dus. Dit can alleen je provider, dus vraag het je provider? (wie is de procidert?)

Een andere oplossing is neem een andere telefoon mee en laat ze naar dat nummer sms-en

[ Voor 7% gewijzigd door jeanj op 18-05-2005 22:16 ]

Everything is better with Bluetooth

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-02 16:45
Schakel de telefoon uit in nederland nadat je 'm hebt doorgeschakeld, of de voicemail hebt ingesproken.

Neem een ander tel.nr mee op vakantie zodat je daarop gebeld kan worden..

Andere optie, mogelijk goedkoper:
- Schakel thuis de mobiel door naar een (nietgebruikt) isdn nr.
- Koop op vakantie een prepaid sim
- Bel het prepaid telefoonnr (turks nr) door naar de thuisbasis.
- Thuisbasis schakelt de telefoon (het bij stap 1 gekozen lijntje) door naar mobiel turkije.

Totale kosten bij een gesprek:
GSM -> thuis (de doorschakeling) + kosten NL naar Turkije mobiel.

direct GSM->Turkije mobiel kan ook, alleen denk ik dat dat duurder is (zou je moeten vergelijken)

Belangrijkste: zorg dat de simkaart niet actief de grens over gaat, of daar geactiveerd (aangezet) wordt. Zolang je die regel maar onthoud zal je tel niet beter weten dan dat ie in NL is, en heb je dus ook geen dure roaming tarieven.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Wat ook een optie is, die het minst omslachtig werkt:
Zet op de GSM de directe doorschakeling naar voicemail aan in NL.
Bellers krijgen dan direct de voicemail, zonder dat het netwerk eerst de GSM gaat 'zoeken' in Turkije. Je vader betaalt dus geen kosten voor het ontvangen van gesprekken in het buitenland.
Stel de voicemail in op tijdelijke melding zonder inspreekmogelijkheid ("voicemail zonder piep" - nouja, er is wel een piep maar direct daarna wordt de verbinding automatisch verbroken).
Spreek als tijdelijke melding in dat men bij noodgevallen een sms kan sturen.
Schakel na terugkomst in NL de directe doorschakeling en de tijdelijke melding uit. De oorspronkelijke voicemail melding en de inspreekmogelijkheid worden dan automatisch weer actief.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 08:27
thanks all