PC ramvast na opstarten programma

Pagina: 1
Acties:

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
We hebben op school een project met webcams, we moeten webcams zo installeren dat ze reageren op beweging.

Alles fijn, Windows XP Pro geinstalleerd, Webcam drivers geinstalleerd, Display drivers geinstalleerd, webcams aangesloten, ViSec opgestart (da's een programma daarvoor), webcams toegevoegd. KATS! Zit het programma vast....

Wij dachten, dat ligt aan het programma, dus proberen we Active Webcam (ook een gelijkwaardig programma), maar ook daar liep ie vast....

De webcams zijn Logitech QuickCam Web, zou dat het probleem zijn? Of zou de PC het probleem zijn? We worden hier nogal gek van, omdat het bij elke andere leerling wel werkt...

Ik dacht, misschien is het wat om hier een topic aan te maken, zodat iemand van jullie ons misschien een schopje in de goede richting kan geven. :)

Wat ik met vastlopen bedoel: Het hele programma reageert niet meer na het maken van een preview van het beeld (doet ie als je hem toevoegt), of, als dat wel werkt, doet ie het even en daarna loopt ie vast.. Je krijgt dus gewoon even beeld en daarna staat het bewegende beeld stil en als je er een keer op klikt ofzo loopt ie helemaal vast..

Alvast bedankt voor de reply's... We'll need it. :p

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 09:54

DeFeCt

je wéét toch

software algemeen denk ik?

Flickr

• Tanuki
  • Niet online
Tja, 'k wist niet waar ik 't neer moest zetten... 't heeft ook te maken met die webcams... Anders zou een moderator dit kunnen verplaatsen naar Software Algemeen? :)

PS: 't probleem lijkt een beetje op dit: http://www.sitemasters.be...=reply&cat=10&id=6770&p=2 (waar waarschijnlijk daar geen normaal antwoord op wordt gegeven...)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Lijkt me inderdaad erg geschikt voor SA of eventueel zelfs OH (indien het hardwarematig zit).

Qua oplossing:
Ik mis een aantal essentiele stappen in het installeren. Sowieso is de volgorde een beetje raar.
Ik zou je de volgende volgorde van installatie willen aanraden:
Windows XP, chipsetdrivers (en andere onboard meuk), VGA-drivers, en dan pas resterende drivers van randapparatuur. Natuurlijk ff netjes rebooten als de software daar om vraagt. Voordat je verder software gaat installeren zou ik eigenlijk ook eerst zorgen dat Windows volledig up-to-date is gebracht. Daarna dus extra software installeren (Office, webcam software etc).
Heb je al bij Logitech gekeken of er wellicht een melding van in de FAQ staat, met bijbehorende oplossing? Misschien zijn er inmiddels nieuwere drivers voor de webcam waardoor deze wel werkt met het softwarepakket dat je wilt gebruiken. Zijn er van die programma's zelf geen updates beschikbaar? Er zijn best veel softwarepakketten die een update hebben gekregen om goed te functioneren onder SP2.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[FG] ---> [SA]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Tanuki
  • Niet online
We hebben een extra reepje geheugen gekregen (128 MB RAM) en hebben die samen met de 64 MB RAM erin gezet.. Toen hield ie het al wat langer uit en kregen we 2 webcams naast elkaar draaiend, konden we foto's laten maken, etc. Dit wel voor een bepaalde tijd, want na 5/6 minuten zat ie weer vast...
Maar we hebben in ieder geval ons project succesvol met een voldoende afgerond.

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 11:32
windows XP en webcams grabben met 64 Mb?? Wie heeft dat bedacht. Als XP gestart is heb je bijna al niets meer over. Ik zou er toch op zijn minst 256 Mb in vragen.

• Tanuki
  • Niet online
Obliterator schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 08:04:
windows XP en webcams grabben met 64 Mb?? Wie heeft dat bedacht. Als XP gestart is heb je bijna al niets meer over. Ik zou er toch op zijn minst 256 Mb in vragen.
Dat hadden wij dus ook gezegd (dat het veel te weinig geheugen is), maar de leraar vond van niet.. Tijdens de oplevering van het project moesten we dus laten zien hoe het allemaal werkte enzo en toen zag de leraar zelf ook dat ie vastliep :D Toen kregen we dus die 128 MB erbij en toen liep 't al beter.. Mensen achter ons zeiden dat we minimaal 512 MB nodig hadden (voor 2 webcams), maar die leraar vond dat belachelijk...

Enfin, het project is met succes afgerond. :) En ook weer een hoop geleerd..

Pagina: 1